Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Verschil 500 en 650e

 
Schrijver Goochem
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 feb. 2019 14:30 
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier, dus maar even voorstellen.
Mijn naam is Arjan en ben sinds vorige week eigenaar van een cx 650 e uit 84.
Het was al in slechte staat bij aanschaf, en nu wordt het een cafe racer.
Mijn vraag is: waar zitten de verschillen tussen de 500 en de 650 behalve de cylinders?
Kan ik sommige zaken gewoon 1:1 overnemen van de 500, zoals bv balhoofdlagers?
Kan iemand een linkje delen maar een werkplaatshandboek?

Bij voorbaat dank alvast.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 feb. 2019 15:41 | Aangepast door: borisz 
Hallo Goochem,

Welkom bij de club! Er zitten nogal wat verschillen tussen een 650 en een 500. Ruwweg gezegd heb je 2 types van de 500. Het oude type 500 (de CX500Z, CX500A, CX500B en CX500C) en het nieuwere type 500 (de CX500E en GL500 Silverwing). De 650 Zag pas het levenslicht toen de CX500E op de markt kwam. De CX650 is dan leverbaar als CX650E, CX650C of als GL650 Silverwing.

Tussen het eerste type 500 en de 600 is er niet zo heel veel wat uit te wisselen is. De latere types 500 en de 650 hebben wel weer veel gemeen.

Voor wat betreft een WPHB kan ik je wijzen op de SHOP hier op de website. We verkopen namelijk het originele handboek wat destijds door de dealers werd gebruikt. Zeker de centen waard kan ik je uit ervaring vertellen

Veel knutselplezier!!!

Borisz
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 26 feb. 2019 19:00 
Welkom Arjan. Er zitten nogal wat verschillen tussen de 500E en de 650E modellen. Voornamelijk bij het blok. Gelukkig zijn er ook veel onderdelen uitwisselbaar. (Vele delen van het frame en het uiterlijk) Je kan op CMSnl kijken. Daar kan je van de verschillende CX500 en CX650 modellen alle onderdelen zoeken. Dan kan je de 'partsnumbers' vergelijken om te kijken of die onderdelen uitwisselbaar zijn.
Succes met de verbouw!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Goochem
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 feb. 2019 19:14 | Aangepast door: Goochem 
Dank voor het warme welkomswoord borisz.

Zal eens kijlen bij de genoemde linken.

Is het wphb dat in de shop aangeboden worden ook geschikt voor deze latere modellen?

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 feb. 2019 23:04 
gewoon dat boek kopen, je steunt de club en je vindt er alles wat je wilt weten.
nb

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 27 feb. 2019 08:40 
norby:
gewoon dat boek kopen, je steunt de club en je vindt er alles wat je wilt weten.

Dank je, Norbert

En welkom Arjan. Met bovenstaande tips moet het wel gaan lukken! Ik denk dat dat de CMSnl tip van Marcel de eerste stap is. Ik weet eerlijk gezegd niet of het werkplaatshandboek de later E's behandeld. Ik heb zelf het origineel, maar al een tijdje niet ingekeken en niet bij de hand.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 maart 2019 16:16 
heel veel verschillen, te veel verschillen.
Dus ik zal nooit zeggen dat het gelijke motorfietsen zijn.
Heel veel zaken weet ik uit mijn hoofd.
Maar tussen een 500 en 650 zit echt te veel verschil...

Balhoofd lager is wel het zelfde van alle modellen, dus dat kan wel.

Kijk ook gerust eens op mijn site.
Nog niet alles staat er op.

marcobecker.nl

en kijk ook op mijn you tube kanaal.

groetjes marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Verschil 500 en 650e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven