Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX 650 Custom blok in Quad (kan schokkende beelden bevatten)

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2019 10:31 
Goedemorgen!

Ik heb gisteren een CX 650 Custom opgehaald. USA model. Bouwjaar 1983. Omdat dit model niet zo gewild is, want niet geschikt als cafe-racer, was de prijs scherp te noemen.

Eigenlijk vind ik het zonde om een complete motorfiets op te offeren. Maar de prijzen die slopers en handelaren vragen voor onderdelen dwongen mij er toe. En dan is het met een blok maar de vraag hoe de staat is. Geen kilometerstand, niet kunnen horen lopen etc...

Terug komend op het project: Naar Duits voorbeeld wordt er een Cectek quad omgebouwd naar een "Hontek". Niet een doorsnee beun project. Maar met goedkeuring van de Duitse Tüv zelfs.

De filosofie achter dit project in het kort:
De firma Cectek is een toeleverancier in auto, motor en quad land. Ze maken zelf ook quads. Met een geweldig frame, wielophanging, remsysteem etc. Helaas is de motor niet echt betrowubaar. Een Duitse dealer van dit merk vond uit dat de "Gullepumpe" motor er betrekkelijk eenvoudig in te passen is.

Al een tijdje op zoek naar een Cectek stond er laatst een te koop bij Frankfurt met de juiste toelating voor Nederland (vrij zeldzaam).

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 maart 2019 10:33 

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 maart 2019 10:37 
Dit is weer een forum waar je een universitaire opleiding gevolgd moet hebben om foto's te plaatsen zie ik...

Zal het vanavond nog eens proberen.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 maart 2019 10:55 
Hallo Paul,

zal ik even een plaatje voor je doen?

quad_ding

Nee, geen universitaire opleiding nodig gehad. Maar mocht jij toevallig weten waar we als klein stichtinkje ergens op het net gratis opslag kunnen krijgen om onbeperkt foto's en video's neer te zetten voor dit forum dan zal de webmaster vast wel graag van je horen en het veel gemakkelijker maken.

Plezier met de quad,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 maart 2019 11:05 
Ik snap dat er geen server ruimte ingekocht kan worden. Maar de links naar Google foto die ik hier gebruik werkt op alle andere forums prima.

Ik heb mij hier aangemeld om wat info te krijgen mbt tot het CX 650 blok. Alleen is het dan wel zo netjes om je even voor te stellen denk ik.

Schrijver CxREW
Admin 
#6 | Geplaatst: 8 maart 2019 12:10 | Aangepast door: CxREW 
Goedemorgen en welkom op het forum

Fijn dat je ons hebt weten te vinden. Ik ben benieuwd naar je project. Gaat je "Hontek" er optisch ook anders uitzien dan de Cectec of blijft het bij een engine swap?

Over de afbeeldingen. Er zijn in dit geval 2 dingen aan de hand:
We werden in het verleden wel geconfronteerd met eendagsvliegen. Mensen die lid werden van het forum, even gauw een (commerciële) foto of advertentie plaatsten en vervolgens nooit meer terugkeerden. Daarom hanteren we een limiet van 3 berichten voordat je afbeeldingen en hyperlinks mag gaan plaatsen. Het is jammer dat dat soms tot vervelende situaties leidt zoals nu, maar gelukkig heeft brinkcx al een foto geplaatst dus probleem opgelost
Het tweede punt is dat je op ons forum prima afbeeldingen van het type .jpg, .gif of .png kunt plaatsen. Maar ik zie in jouw linkjes nergens .jpg staan. Het zijn dus geen afbeeldingen, maar eerder linkjes naar een diashow of zoiets. Daar herkent onze software geen afbeelding in. Sommige diashow leveranciers (zoals Google in jouw geval) bieden de mogelijkheid om een rechtstreekse link naar de foto op te vragen. Dat zou je even moeten uitzoeken. Als je die kunt vinden dan zou je de rechtstreekse link wel hier kunnen plaatsen.
Voor nu heb ik de boel even overgezet naar hyperlinks, dan smoelt het in elk geval wat beter.
webmaster (JiMi)

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 maart 2019 21:47 
Bedankt voor het bewerken! Ik ben daar niet zo heel briljant in. Normaal post ik die links naar Google afbeeldingen er zo in en dan gaat dat goed.

De Quad zelf wordt niet zo heel veel anders qua uiterlijk. Verlagen. Iets dikkere wielen eronder. En iets van een leuke uitlaat. Misschien sidepipes, misschien is dat net te gek.

De Custom is in ieder geval in hapklare brokjes voor de oudijzerman. Sloopmelding gedaan bij de RDW.

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 maart 2019 22:00 

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 maart 2019 17:41 
Vroeg me al af waar de schokkende beelden bleven
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 maart 2019 06:45 | Aangepast door: paul snip 
Ergens was het wel zonde. De motor reed nog gewoon. Heb er een stukje op gereden. Maar omdat het een Custom was wilde niemand hem. Een los blok, aandrijfas, carburateurs, bobines, cdi units, koppelingshevel, uitlaatbochten etc kostte mij bij de sloperij meer dan de complete motor. En dan is het maar de vraag hoe de staat was. Deze had weinig gelopen. Ca 20.000. Kwam uit California (geen roest en/of oxidatie) en was helemaal compleet.

Ik heb nog overwogen om de overgebleven delen op Marktplaats te zetten. Maar gezien het feit dat daar tegenwoordig alleen maar zeikerds actief zijn heb ik dat maar niet gedaan. En de onderdelen voor een CX staan er massaal op.

Volgens "Herr Ingenieur" die deze ombouw in Duitsland doet moest ik het nieuwe type hebben. Omdat deze een betere distributieketting, dynamo en ontsteking zou hebben. Klopt dit? En zijn er nog dingen die ik preventief zou moeten/kunnen vervangen?
Er komt sowieso een nieuwe pakkingset in de motor. En ik wilde de carburateurs schoon maken en reviseren.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 maart 2019 09:25 
Een goed lopend blok met 20K zou ik niet onnodig open maken, zeker een 650 niet waarbij de kwaliteit van de koppakkingen interessant is. Hoogstens het achterdeksel om de nokkenas ketting te inspecteren maar met 20000 zou die redelijk in orde moeten zijn. Wel normale groot onderhoud natuurlijk.Voor een quad zou ik er een olie temperatuur meter op zetten en evt. een koeler.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 maart 2019 11:14 
Prachtige Quad Paul.

Maar doodzonde hoe je met een zeldzame CX650C om gaat.
Je had minimaal de rest zonder blok op deze site aan kunnen bieden, ik had er wel belangstelling voor gehad.
Echt jammer van de vernietiging

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver dyma99
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 maart 2019 12:10 
Inderdaad jammer van de overige onderdelen ook.
Heb je er vannacht nog een mail over gestuurd ivm de belangstelling.

Wel een mooi project, dat dan weer wel.
Groetend, Sybe.

Schrijver paul snip
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 maart 2019 12:36 | Aangepast door: paul snip 
Deze "zeldzame" CX heeft maanden te koop gestaan. Er wilde letterlijk geen hond tegen aan pissen zoals de handelaren dan zo mooi zeggen. De man waar ik hem van kocht was allang blij dat ie hem kwijt was en vond het geen probleem dat het ding gesloopt ging worden.

Losse onderdelen verkoop via Marktplaats etc draait vaak uit op een hoop gezeur en mensen die je tijd verknoeien. Uiteindelijk hou je er dan een paar tientjes aan over. Volgens mij is er momenteel ook genoeg aanbod.

Het hele restant verkopen was wel handig geweest, scheelt ook weer de sloop melding bij de RDW. Maar ik heb geen mail gezien. Voor de oudijzer prijs had ie zo opgehaald mogen worden.

Ik was best wel veel nodig. Ontsteking, carburateurs, aandrijfas, kabelboom, koppelingshendel en kabel etc. Dus veel meer dan een frame, buddy en wielen was er niet over. Dus ik heb keurig het aluminium van het staal gescheiden. En dat gaat naar de oudijzer boer.

Ik heb een pakkingset van Athena. Dat zou goed moeten zijn toch?

Schrijver dyma99
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 maart 2019 13:10 
Oke, dan heb ik hem gemist.

Maar ik heb je vannacht nog gemaild over de zijkap. Vandaar mijn reactie.
Als die er nog is, dan zou ik die alsnog graag op willen halen.

De technisch inhoudelijke vragen kan ik je helaas niet mee van dienst zijn.
Groetend, Sybe.

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX 650 Custom blok in Quad (kan schokkende beelden bevatten)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven