Ik ben bang dat ik het gevonden heb.
Frans (brinkcx) had het al gezegd: stator doormeten. Maar nee, ik was weer eigenwijs....
Vandaag toch maar eens de meter er bij gepakt, en ook de door Borisz aangegeven website van
www.motofaction.org waar een statortest staat.
Nummertjes opgezocht en nagekeken. De waarden (volgen hieronder) weken niet zoveel af van hetgeen ik me kon herinneren van de afgelopen zaterdag. Alleen Blauw-massa, en Blauw-Wit hadden we toen niet gemeten. en Raad eens ? Juist. Zie de lijst:
pn M > wrd | range
-------------+-------------
1 - 5 > 116 | 095 - 116
2 - 5 > 097 | 081 - 099
3 - 5 > 218 | 185 - 225
4 - 5 > 118 | 095 - 116
6 - 5 > 096 | 081 - 099
7 - 5 > 215 | 185 - 225
9 - 5 > 469 | 387 - 473
9 - 8 >
006 | 077 - 095
Drie keer gemeten , die laatste. maar het blijft heel erg weinig. 't Ziet er naar uit dat er sluiting zit in de wit-blauw, en dat dus de blauwe spoel helemaal niet meer mee doet.
En als ik het allemaal goed heb, is dat in principe een constante WhiteWiteFix. Ik heb ergens iets hierover gelezen, zal eens zoeken als ik tijd heb. Verbrande spoel of zo.....
Maar goed, het lijkt dus stuk. Waarom het pas optreed na een dag rijden? Geen idee. Uittesten maar. Want als het echt stuk is, dan zou nu vanaf het eerste stukje de dan nog koude motor de knallen en ploffen en sputters moeten geven.
Kennelijk is het Ignitech tijd.....
Harmony,
Hans.
( het is een afwijking, maar ach, die heb ik ook
)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken