Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uhh 12,7 maximaal laden

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2019 11:32 | Aangepast door: Gerard lebbink 
Een CX500 gekocht bij wat zich voor deed als liefhebber had zelf nog een eigen cx500c en volgens mij er nog wat.

Liep goed maar na een rit viel al op dat acceleratie wat tegen viel nu ik rij ook een TDM850 dus de eerste gedacht was je verlangt te veel.
Bij inspectie carburateur lucht schroeven onder aan eens geteld hoeveel slagen uit meer dan 6 dus terug gezet na basis 2.
Daarna weer proef rijden maar boven bepaald toerental geen vermogen.
Eerst de rechter bougie kabel los getrokken was nog te starten daarna links helemaal niet starten beide er op met moeite.

Spanningsmeter op accu polen 12,4 meer gas 12,7 maar hoger komt het niet.

Tja spanningsregelaars wishful thinking of dynamo?

Wie het weet...
G.H Lebbink

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2019 12:07 | Aangepast door: MAST 
Dat is balen voor je. Ik vermoed dat de stator aan zijn einde is. Een spanningsregelaar gaat over het algemeen niet zo snel kapot. Heb je CDI ontsteking? Dan kan die ook nog de boosdoener zijn voor het gebrek aan vermogen. Als de problemen rond de 6000rpm voorkomen is het hoogstwaarschijnlijk je stator/dynamo.
De laatste tijd hoor je vaker dat ook het laadgedeelte van de dynamo het begeeft. Vervangende dynamo's voor het CDI type schijnen niet te leveren te zijn.
Overstappen op een andere dynamo (G47 als ik me niet vergis) en een Ignitech onsteking is dan een alternatief.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2019 12:56 
Dank je eens kijken wie dat moois kan leveren voor nette prijzen
G.H Lebbink

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 mei 2019 13:21 
Even een kleine correctie ik heb de man aangesproken op zijn manier van handelen hij heeft besloten 200 euro terug te storten dat is in ieder geval netjes.
Dus dat wil ik even recht zetten mocht het een club lid zijn
G.H Lebbink

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 12 mei 2019 16:51 | Aangepast door: MAST 
Voor je geld uit gaat geven eerst de boel meten. Dan kan je uitvinden waar het probleem zit. Er staat een test hier ergens op de site. Even zoeken op stator test.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2019 19:41 
Bedankt voor de informatie

Ik zal opzoek moet naar een goede multimeter die van mij geeft geen 0 aan bij ohm check twee draden tegen elkaar in laagste stand.

Maar laad stroom meten eerst auto meteen boven 14.0 volt bij de cx geladen accu valt meteen van geladen accu onder de 13 volt en stijgt ook niet meer dus stator is overleden na een 74000 km ..

Iets anders lijkt me bijna uitgesloten
G.H Lebbink

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 mei 2019 00:26 
Met een huis-tuin-en-keuken meter nul Ohm meten tussen de gele draden onderling is normaal zolang je dat maar tussen alle drie de paren ziet, goed genoeg voor een eerste controle. Meet ook naar de min (chassis) als een gele draad daar naar toe ook lage of nul weerstand heeft : dag stator. Daar hoef je geen dure meter voor te hebben. Doe zo eventueel ook eerst nog de AC metingen (ook met simpele meter) voordat je de boel open haalt. Daarmee zie je een defecte spoel ook en zo vind je evt. ook een defecte regelaar (idd zeldzaam) uit. Zie motofaction en zo voor de meet procedures.

De 12,7 V laadspanning klinkt als 1 van de drie doet niet mee, controleer vooral ook de connector 3x geel goed, geeft vaak problemen.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 mei 2019 10:00 
dankje hij is overleden
G.H Lebbink

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 mei 2019 10:15 
Gezien die niet leverbaar is dus een probleem heeft iemand een ander configuratie daarvoor combinatie stator van jonger model en ander ontsteking tips zijn van harte welkom
G.H Lebbink

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 14 mei 2019 12:50 
Zie:Topic Marco over een ander type stator.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 mei 2019 14:30 
Inmiddels beslist dat er een andere stator en ander cdi in komt, misschien een domme vraag maar moet eerst olie er uit voor je het achterste gedeelte los maak anders gezegd komt daar olie?
G.H Lebbink

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 15 mei 2019 15:02 
Ja, het blok moet onder de fiets vandaan en open gemaakt worden om bij de stator te kunnen komen. De olie en de koelvloeistof moeten er dan uit.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 mei 2019 17:36 
Koelvloeistof moet er in elk geval wel uit. Het is mogelijk om de olie te laten zitten. Daarvoor moet je wel op het juiste punt het blok 'voorover' op een werkbank zetten, dus in principe rustend op de radiator. Het kan, dat wel, maar de aanbevolen handelswijze : ook de olie eruit.

Harmony,
Hans.
( ook wel eens een blok los gehad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Gerard lebbink
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 mei 2019 19:37 
Dank je Hans

Uit voorzorg alle sappen verwijderd de nieuwe rotor zit er in bedrading er naar toe ook binnen bestaande gekregen.
Moest wel iets weg vrezen er zit een uistekend kruisschroef waar nu ook de massa opzit voor onsteking.

Blijft toch leuk zo'n bouwdoos
G.H Lebbink

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 16 mei 2019 21:21 
Hallo Heren !

Gerard welke rotor/stator/dynamo heeft u in uw bouwdoos geknutseld ?
En welk blok a/b/z is het ?
Mijn a blok heeft hetzelfde euvel...

Succes en groeten Klaas
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uhh 12,7 maximaal laden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven