Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vonken probleem

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2019 19:10 
Beste liefhebbers!

Ik sta voor een vrijwel onmogelijke puzzle momenteel.
In mijn Honda cx500 sport 1986 heb ik een kabelboom aangelegd. Alles werkt naar behoren, knipperlicht, grootlicht, rem licht etc.. Echter zit ik met 1 groot dillema, er wilt geen vonk ontstaan. Me rechter bougie geeft 1x een vonk als ik de start knop in druk en daar blijft het bij, links doet helemaal niks.

Het volgende heb ik getest en uitgewisseld:
-NEC units (beide)
-Bobines
-Bougies
-Bougie kabels
-Gelijk richter..

Ook heb ook me pick up door gemeten en kom op het volgende: 545 ohm en 537 ohm..

Bekabeling zit er ook fijn uit en geen breuken..

Zou iemand mij verder kunnen helpen? Mijn dank is groot!
Goed weekend!!

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2019 19:33 
dodenmansknop na lopen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 mei 2019 22:54 
Bedankt, ik zal morgen is kijken

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 mei 2019 15:08 
Heb de dodenmansknop nagelopen maar hier zat het hem ook niet in.... Vreemd dat alles het doet behalve de bobines

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2019 16:51 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb toch even een vraagje. Maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Is het nog een originele CX500 E(eurosport) ? En dan vooral met ongewijzigde bediening?

Want ook de CX500E wordt tegenwoordig vaak gebruikt als basis om een cafe-racer te maken. En dan kun je tegen problemen aanlopen, vooral omdat er wijzigingen aangebracht moeten worden om het gewenste effect te verkrijgen. Sommige draden zijn gewoon niet nodig, en worden dus weggelaten.

Maar je zou (ik weet niet zoveel van het inwendige van de 'E', lees alleen het schema) kunnen meten of er op de Zwart/Witte draad op de NEC blokjes wel spanning staat. Daar zou m/i/ 12 volt op gemeten mogen worden.

Harmony,
Hans.
( verbouwen..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2019 17:31 
Hans,
Bedankt voor uw reactie, en inderdaad praten we hier over een caferacer/bratstyle verbouwing.
Zojuist de meting gedaan en kwam op 11.2 volt uit beide NEC blokken. Laat ik de startmotor draaien kom ik op 8/9 volt uit.

Uit uw verhaal hierboven lijkt dat dit ook gewoon prima is?

Marnix

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 mei 2019 17:46 | Aangepast door: Hansv 
Ik ben meer bekend met een ouder model, het standaard, eerste model, de CX500 (z-A-B)

Van dat model weet ik dat de werkspanning van de accu wel hoog genoeg moet zijn om het gewenste effect (starten) te verkrijgen.
Wat ik lees, dat op de Zwart/Witte draad slechts 8 of 9 volt staat, is niet wat ik graag zou zien. Gaat niet werken, denk ik.

Even op het WWW gezocht, en kwam een test-verhaal voor de TI ontsteking tegen. Het is weliswaar in het engels, maar ik hoop dat dat geen probleem is.
Het artikel staat HIER

Maar vooral:zorg voor voldoende spanning in je accu!
Accu is, vrees ik, ook aangepast?

Harmony,
Hans
( zoekt wel eens wat op ... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 mei 2019 19:10 
Nogmaals bedankt.
Tot zover de link doorgelopen en ben er achtergekomen dat hoogstwaarschijnlijk me timing niet goed staat.. Wat betekend dat ik me blok eruit mag halen en opnieuw time!

Zo leert men maar weer!

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 mei 2019 20:46 
pak een schema er bij.
een cx500e is alles dubbel uitgevoerd.
als je geen vonk hebt op bijde zijde moet je het zoeken in een fout die bij het contakt slot zit of dodemansknop cq in de bekabeling.
namelijk als er iets stuk is heb je aan een kant gewoon een vonk.

dus pak je meter en een schema en kijk waar het zit.
je moet zo denken als je de dodemansknop gebruikt heb je geen vonk op bijde bougies.
de dodemans is gekoppeld aan de spark units bk/w is gekoppelt en als je daar 12 volt op staat is het goed bk/w staat ook in verbinding met de bobines.
y en b komen van de pulsgever en gaan via de spark units naar de boubines.

g is aarde

dus het is gewoon volgen en denken.
als je geen schema heb kan ik er een via email stuuren.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 mei 2019 06:44 
Bedankt en heb een PB gestuurd met de vraag voor uw schema.

Wel als ik de link van hans (Engelse site) doorloop en gebruik maak van een eigen "pulsmaker" door middel van zelf een kabel naar de - te trekken ontstaat er meerdere vonken, wat volgens de Engels man het probleem zal zitten in de timing.. Vandaar mijn conclusie.

Ook door deze methode ben ik er achtergekomen dat zelfs 1 TI unit het heeft begeven, nu tijdelijk vervangen van een leen motor maar mocht iemand 1stuk hebben liggen zou ik deze graag over willen nemen!

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 mei 2019 10:11 
tja daar kom je alleen achter als je de deksel los maakt , maar is het blok dan uitelkaar genomen geweest , dat betekend dat de vervroeger los is of verkeerd gemonteerd.
geef ook even een email adres door via pb dan stuur ik het op.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Marnix
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 20 mei 2019 12:42 
De achterkant is er afgeweest ivm met vernieuwing nokasketting..

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 20 mei 2019 22:59 
Hallo,
Ikheb ook zo een probleem gehad. Check eens mijn thread hierover : https://cx500forum.com/forum/technical-help-forum/105777-engine-doesnt-start-4.html#post1008081
Tom

Schrijver GL5
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 mei 2019 18:44 | Aangepast door: GL5 
Zoek ook even op GL500 op YouTube.
De boel kan 180 graden verdraaid zijn.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 27 mei 2019 19:25 
je onstekings vervroeger ligt los.
Meer niet.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vonken probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven