Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Achterband

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Floris
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 9 juni 2019 19:52 
beste mensen, de Bridgestone Battlax is een prima band.
Gewoon bestellen, monteren en lekker gaan rijden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver norby
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 9 juni 2019 22:55 
mijn ervaring met de Bridgestone was ook goed, slijt wel iets sneller dan andere.
de metzeler is ook goed maar wel wat stugger. een avon band niet nemen, slecht bij regen.
ook een tip, de michelin pilot is ook goed en zeker betaalbaar.
dus Bridgestone goed maar wel wat sneller een andere kopen, ze slijten tamelijk snel.
nb

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 10 juni 2019 11:16 
grappig, cx500 rijdens blijven bij de bt45.. vind het helemaal goed hoor, geen probleem, maar binnen de silverwingclub rijd bijna iedereen dus op maxxis banden, en geloof me, dat komt niet van mij af....

Dus zo zie je maar hoe het kan lopen binnen een club.
Ieereen moet ook zijn eigenkeuze maken, en ja, eenmaal een vertrouwd gevoel bij een bepaalde band, dan wil je dat behouden omdat je hiermee vertrouwd de weg op kan. Je weet immers je grenzen. En dat is heel belangrijk...

Norby maakt nog een opmerking over een band die we niet besproken hebben. en dat gaat over de michelin pilot banden.
Ik heb er reeds een paar mogen monteren. Wat valt mij op!!! ze hebben een extreem goede gewichts verdelening, er zit geen gele dod op de band, ze sluiten enorm goed om de velg, en ze hebben een stevig karkas. Ze monteren ook heel goed.Ik heb meerdere banden doorgezaagd om te kijken hoe of wat, ja de michelin pilot 3 of hoger vallen echt op. Alleen al als je een dergelijk band te hand neemt.... dan voel je het al.
Banden zijn duurder, maar het is wel een klasse appart.

Ik zal eens proberen in de toekomt wat filmpje te maken over banden.
en dan vooral naar het doorzagen van de band, dan kan je mee kijken.
wie weet geeft dat informatie waar leden wat mee kunnen.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 10 juni 2019 19:11 
Met zoveel discussie, films en nu ook al banden doorzagen zal ik er maar eens goed voor gaan zitten. Meer popcorn en bier inslaan !

Kunnen we daarna misschien nog gelijk door voor de beste olie en benzine! Doe dat netflix maar weg 😁 !

Plezier, Frans

(Wie weten wil waar ik mee rij en waarom kan voor een maandelijkse update naar de stamtafel komen of hier terug zoeken 😎)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 πŸ’°

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 10 juni 2019 22:55 
brinkcx:
Met zoveel discussie, films en nu ook al banden doorzagen zal ik er maar eens goed voor gaan zitten. Meer popcorn en bier inslaan !

Helemaal gelijk. Misschien kunnen we meteen olieadvies hierin meenemen. Aangevuld met spannende filmpjes.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 8 sept. 2019 22:51 
Afgelopen vrijdag een Maxxis Promaxx band laten monteren, het type dat Marco heeft aangeraden. Keurige band om te zien, niet heel duur (rond de € 85) en evenmin erg goedkoop. Achterwiel gebalanceerd, rem opnieuw gecentreerd en vertrokken met de waarschuwing dat (a) de rem veel meer zou "happen" en (b) de band aanvankelijk een beetje vet kan zijn.

Vandaag (08/09) met mijn AJS/Matchless Club ca. 100 km door Brabant gereden. Aan die rem wen je snel. Stopt inderdaad beter en feller. Beide banden zijn nu anders dan voorheen. Vandaag voorzichtig gereden maar de achterband heeft er nu zo'n 120 km op zitten en moet dus ingelopen zijn.

In mijn klassieke Britse motorwereld werd altijd neerbuigend gedaan over het sturen van Japanse motoren maar ik merk daar weinig van. Ik reed met (a) een te brede voorband die te weinig spanning had en (b) een achterband die 14 jaar oud was en dus inmiddels nogal stug.

Nu twee nieuwe banden op de juiste spanning. In het verleden reed ik met mijn AJS elke bocht en rotonde zonder een moment na te denken. Op de CX niet, zeker met passagier. Met goede banden op de juiste spanning bestaat dat probleem niet meer. Ik heb de hele dag relaxed over smalle en bochtige wegen gereden. Wil die rit best een keer met wat CX-ers overdoen.

Groet,

Peter van der Schee

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 9 sept. 2019 18:41 
Nog een kleine aanvulling voor alle BT45 rijders:
Afgelopen zaterdag sprak ik een vertegenwoordiger van Bridgestone. Die vertelde mij dat de BT45 volgend jaar vervangen gaat worden door de BT46. Productie van de 45 stopt.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 9 sept. 2019 21:59 | Aangepast door: Hansv 
Jottum:
Afgelopen zaterdag sprak ik een vertegenwoordiger van Bridgestone. Die vertelde mij dat de BT45 volgend jaar vervangen gaat worden door de BT46. Productie van de 45 stopt.

Oh, goed om te weten.... Net op tijd mijn CX verkocht... Stel je voor dat er geen BT45 meer zouden zijn, en ik op Maxxis banden zou moeten gaan rijden. brrrr.......

Harmony,
Hans.
( weet niet wat er nu onder de Deauville rolt, maar 't rolt goed .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 10 sept. 2019 00:53 
Ik heb een setje Maxxis door mijn motorboer er om laten leggen. Voor 210 Euro was het geheel gemonteerd en gebalanceerd.
Het rijdt, ik maak me nergens druk om, ben niet in staat om alle merken te proberen, want dan moet ik om de 2 maanden een ander merk proberen......
Rij niet zo veel meer (grijze haren en een vriendin, die er grijze haren van zou krijgen). Ja 10 jaar geleden......10 tot 20.000 per jaar.
Maxxis viel me tegen, na een 8000 km. nieuwe, dus nieuwe.......Maxxis. Als je het rechterhandvat niet in toom kan houden ga je met elk merk onderuit

Groetjes van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tΓ³ch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterband

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven