Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Honda cx500c elektrisch circuit

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Paulhenst
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2019 22:26 
Hallo allemaal,

Ik heb m'n cx500c al enkele jaren in bezit en heb deze weinig gebruikt, nu ben ik van plan om deze op te knappen en wat meer te gebruiken,ik ben wat dat betreft echt een leek in deze wereld. Ergens in de afgelopen maanden is er iets geks aan de hand met het elektrisch circuit van m'n motor.
Als m'n motor in de on-stand staat kan m'n motor starten, en heb ik voor en achter verlichting. In deze stand heb ik geen claxon, geen dashboard verlichting, geen richtingaanwijzers, geen groot/klein licht stand.
Als ik de sleutel door draai naar parkeer stand heb ik al deze dingen wel, maar kan m'n motor (logisch) niet starten. Het lijkt dus dat alles aan m'n rechterkant wel werkt, en aan m'n linkerkant niet(althans in de on-stand).
Ik heb recent een nieuw contactslot er in gezet en dit lijkt geen verschil te maken. Iemand een idee wat het probleem zou zijn? Lijkt erop dat er ergens een stekker verkeerd zit, maar zoals ik het zie kan alles maar op 1 manier aangesloten worden. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Paul Henst

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juli 2019 09:02 | Aangepast door: JiMi 
Ik gok op 1 van de glaszekeringen op het stuur.

Volgens de beschrijving (hier) en schema (hier) van Hans, als het contact op P staat, is de groene draad van de linker schakelunit gangbaar (contactslot E/TL1) en werkt alles links bij jou goed. Maar als je hem op On (TL1/TL2) zet dan gaat het contactslot over op bruin/wit en bruin en werkt er links niets meer. Aangezien bruin/wit naar een van de zekeringen op het stuur gaat vermoed ik dat daar de oorzaak zit. Maar dat is bij een gewone CX, ik weet niet hoe het bij de Custom zit.