Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

claxon

 
Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 juli 2019 20:03 
omdat ik enige tijd geleden een sluitingsprobleem had met claxon dit vandaag aangepakt.
de claxon maakte immers sluiting met de staal flex lucas remleiding.
De claxon losgemaakt en de verbindingsstang ingekort en een nieuw gat geboord ervoor.
nu kon immers de claxon verdraaid worden en dat de stekkers niet in de buurt van de staal flex zouden komen.
Dus gedaan en claxon verdraaid, koplamp eraf dus en testen, ja hoor hij doet het.
alles weer ingebouwd en vastgezet.
en nu hij doet het niet meer.
draden gecheckt en niet wat bijzonders gezien.
het enige was dat de stekker van stadslamp was afgebroken.
deze wordt dus vernieuwd maar wat kan dit zijn?
de schakelaar zou goed moeten zijn.
is er toch een zekering kapot of moet men de claxonstekkertjes omdraaien>
Groet Norby
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 juli 2019 21:04 
Hoi Norby,
We hebben het hier over een gewone CX500(zAB) toch? Dan zou het gewoon moeten werken en is er van een zekering geen sprake. Ja, de hoofdzekering, maar dat merk je snel genoeg.
De claxon zit als ik het juist heb, aaneen lip, en die lip zit weer aan het frame , ergens. Het lijkt erop dat bij het vastzetten er iets klem is komen te zitten, ook al omdat er een draadje afgebroken was.
Nakijken, en alles , ook de claxon, voldoende ruimte geven. Valt niet altijd mee, want zoveel ruimte is er niet, maar dat is voorlopig wat ik zou proberen.

Harmony,
hans,
( lastig hoor, geen referentie model meer )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2019 09:42 
het is een a. er is geen zekering stuk nu.
voorheen met sluiting de hoofdzekering maar maakt dus nu geen sluiting omdat positie claxon anders is.

hij werkte ook eerst en na montage lamp dus niet.
en nee hoor er was toen eerst ook geen draadje gebroken.
de claxon kwam juist met stekker in verbinding met massa door stalen remkabel.
wel is het stadslampstekkertje gebroken, haal daar een nieuwe voor maar dat zou geen invloed moeten hebben.

Hoe zou ik claxon kunnen testen door bv spanning via accu erop te zetten?
nb

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2019 10:01 
De claxon heeft twee stekkers een op + en een op - dan toetertie ,of niet dan is hij stuk .

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 juli 2019 10:43 
Eh, Norbert,

is het niet het eenvoudigste om een volt meter aan de twee stekkertjes van de claxon te hangen, contact aan, en dan eens op dat knopje te drukken ?

Dan weten we toch of het in de bedrading zit of dat het ding zelf gewoon gestorven is?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 juli 2019 11:58 
Soms zit er een klein schroefje op de claxon om de toonhoogte af te stellen, als deze er is helpt het soms om de schroef een stukje in of uit te draaien.
Door het opnieuw vastzetten kan het geheel onder iets andere spanning staan waardoor het membraan nu niet wil trillen, betreffende schroefje kan uitkomst bieden.

Succes
Erik

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 juli 2019 17:48 
het probleem is dus opgelost, vandaag een testzoeker dwz een lampje met krokedillenstekkers, geprobeerd.
hij kreeg dus wel spanning als ik op de claxonknop drukte.
een andere gekocht bij bor motoren met een kleinere diameter en korte stang/
bij de oude was de stang 3 laags met verschillende metalen voor de klank denk ik.
hij doet het dus goed en kan ook geen sluiting maken met de staal flex, daarvoor is de afstand te groot.
gisteren met multimeter ohms gemeten, waarschijnlijk dus verkeerd.
dus de oude claxon was gewoon kapot.
gr norby
nb

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 claxon

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven