Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

IKON, hagon of yss

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juli 2019 12:43 
Wijze dames en heren...

Wie van jullie weet het?

Er zitten onder mijn CX nu Ikons, 33cm, dus niet origineel.

Ik wil eigenlijk iets lager, standaard yss is 32cm.

Ga ik dat verschil merken in hoogte? En in kwaliteit, is yss (of hagon) beter dan dat IKON is?

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2019 15:28 | Aangepast door: erikcx 
Hier citeer ik graag Marco Becker:

YSS achter veren voor de CX500 en CX500C
Olie gedempt. Normaal gebruik. Tour eigenschappen. Bij duo persoon gebruik inclusief koffers, dan een ander model veren bij mij aanvragen. Deze veren lenen zich er minder voor zwaar gebruik. Die ik hier aanbied zijn voor normaal gebruik. Tour eigenschappen. Geen sport. Standaard cx500 rij gedrag. Ideaal geschikt voor de cafe racer.

Tegenover de Hagon:
Hagon veren zijn zeer betrouwbare veren die al lange tijd worden gebruikt.
Zeer goed te monteren, en goede rij eigenschappen. Ik kom ze vaak tegen op de CX500, en ik moet zeggen dat het kwalitatief goede veren zijn met een retro uitstraling.
Dit product kan zeer goed uw achter veren vervangen. Veerspanning instelbaar.
Geschikt voor 70 tot 180 kilo. Dit is wat Hagon op geeft, dat houd in dat er een duo rijder mee kan.


Ik heb de YSS, vind ze ok voor dagelijks gebruik zonder bagage of passagier.
Met ruim bagage zijn ze onder de maat....

Groet Erik

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2019 19:45 
Hmm ja, bagage moet mee kunnen, dit is niet zwaar (en ik ook niet)... in totaal zit je nog ruim onder de 80 kilo, dus tjah... of die vergelijking helemaal goed is?

Heb wel het idee wat Hagon kwalitatief beter is... dan YSS, maar ook dan IKON?

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2019 21:07 
Ik denk dat je tot 99kg zonder problemen met YSS kan.

Als je (zoals ik) met 95kg "eigen" gewicht en 40kg bagage op kleine paden in de Ardennen rijd, kom je met YSS tekort, merk ik. Volgens mij kan ik beter met Hagon gaan rijden.....

IKON ken ik niet, dus geen idee....

Ik hoor graag wat je keuze uiteindelijk is...

Groet Erik

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2019 21:17 
Tjah... ik heb 63 kilo eigen, dus heb zou ik 33 over hebben, mijn bagage komt daar nog lang niet aan.

Toch heb ik het idee dat Hagon een stuk beter is en wat is dan 40€ extra?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2019 23:02 
IKON is voortgekomen uit wat ooit KONI was, de Nederlandse fabrikant. Als die er nu op zitten en in orde zijn zou ik denken dat je van vervangen niet merkbaar beter zal worden

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 juli 2019 21:47 
mooi, die naam kom je over al tegen. ( marco becker)

yss veren kun je kopen in twee modellen voor de cx500. Het goedkope model raad ik AF. Ik verkoop die niet graag, te zwak. Het duurdere model van YSS ziet er erg mooi uit, is net zo duur als hagon. Is dus olie gedempt, maar verders niet instel baar. ( wel de veer druk)

Hagon werkt op dezelfde manier, gaat al jaren mee, is gewoon rond uit betrouwbaar, bekend in deze wereld. Zie er wat oud uit, maar is gewoon heel goed. Gewoon een betrouwbare simpele veer. Ik heb er een x aantal verkocht, en ik moet zeggen, gewoon een goede veer.
Kijk op mijn site (Marcobecker.nl) dan zie je daar de verschillen op terug. Google op you tube, zoek eens op: marco becker achter veren cx500..... dan kom je vast wat filmpjes van mij tegen.

Yss is sportief, mooi, netjes, vervijnd. Echter voor betrouwbaarheid, kiest ik toch voor hagon. Om het product te verkopen, heb ik nooit problemen aan gehad.
Met de goedkope YSS veren wel... ook ik zelf heb er mee gereden, ik vind ze niet goed genoeg....

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 juli 2019 07:10 
Dank voor de info heren!

Marco lever jij ook kortere Hagon veren?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 juli 2019 21:34 
Kan wel, ik kan het aanvragen, alleen ik doe dat niet, want daardoor kunnen er andere problemen ontstaan.
Aan lopen van achter band, middenbok is niet meer te doen.
Dus, het is bij mij geen standaard artikel.

Dus, ik vind het lastig....
En het is ook vakantie tijd, dus hagon is nu zelf ook nslecht bereikbaar.
En er is nog iets.
Ik bestel bij hagon specifiek cx500 veren, die zijn aangepast voor de verschillende diameter aan sluiting op de achter brug.
Dus dan zal je vervangende veren moeten bestellen met de vul bussen..

Stuur mij eens een foto van wat je aan het maken bent.
Wie weet mail ik je een andere optie.
Groetjes marco
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 juli 2019 22:08 
Ik ben niets 'aan het bouwen', het is een standaard cx uit 1979, geen café racer of iets in die zin.
Ik wil alleen iets lager zitten (heb al een Giuliani sport zadel) dan dat ik nu doe, nu zitten er 33CM veren onder (wat sowieso hoger is als standaard) en ik wil naar 31 of 30, net iets lager als standaard dus.

Maar bij veel gedoe wordt mijn interesse al minder, de motor rijdt prima verder namelijk en geld kan je maar één keer uitgeven.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 juli 2019 16:43 
Gezien Marco zowel op het forum als via de mail niet reageert, net maar een setje Hagon van 31cm bij Roukema besteld.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 24 juli 2019 17:01 
En ondertussen zitten ze er onder!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 juli 2019 17:53 
Da's mooi!

En wat we natuurlijk dan weten willen : rijdt het nu beter/slechter ? Of scheelt het niet zoveel maar zit je nu wat lager?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 24 juli 2019 17:57 
Zover was ik dan nog net niet... het is en een beetje warm en er komen zo wat vrienden te eten.
Hoop vrijdag naar mijn werk te gaan er mee, niet de meest boeiende rit, maar geeft wel een idee denk ik.

Lager zit ik wel, zij het minimaal(denk dat ik de voorkant ook 1cm lager zet) maar ik sta wel lekkerder dus ansich is dat deel wel gelukt al.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 juli 2019 18:29 
Rondje is gedaan... 5 liter vocht kwijt meteen...
Maar, het effect is goed! Valt lekkerder in de bocht, reageert beter, net iets lager.

Wat alleen wel overduidelijk maakt dat de voorkant misschien ook nieuwe veren nodig heeft!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 IKON, hagon of yss

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven