Paul,
Inderdaad, duidelijk een CX500 C. Volgens het tweede en derde plaatje. De eerste geeft een foutmelding....
Het zwarte kastje voorop de motor wat je in de hand houd is NIET het knipperrelais. Wat je daar hebt is de 7 volt stabilisator. 12 volt in, ( boord spanning) 7 volt gestabiliseerd uit. De 7 volt wordt alleen gebruikt voor de temperatuur meter, die onderin je toerenteller zit. Momenteel, zoals op foto, werkt het niet. Er mist een aansluiting op de zwarte draad. Zwart is 12 volt boordspanning, input voor de stabilisator.
Als ik het goed heb zit het knipperrelais aan de zijkant. Waarschijnlijk zoals beschreven in
DIT ARTIKEL , gevonden op internet....
In het bijbehorende artikel staat ook een opmerking over LED lampjes. Met LED lampjes werkt het standaard knipperrelais niet meer, vanwege een veel te lage stroom doorgang. Mocht je de lampjes hebben vervangen, vervang dan terug. Ik had ooit het zelfde probleem....
Ook heb ik wel eens een verschil in knipper frequentie gezien. Zat 1 verkeerd lampje in.....
<aanvulling>
Ik ben er nog steeds niet uit welk schema ik zou moeten hanteren voor deze CX. Echter.... in 2012 heb ik een CX500C achterlicht mogen repareren, van een CX waarvan de bedrading van het achterlicht wat onduidelijk was. Daar lag, onder het zadel, een extra relais. CDI en NEC schakelen net anders de ontsteking uit. Vandaar een extra relais, waar ik eerst geen idee van had wat het deed. Maar contact aan leverde een 'tik' op en dat hielp om vast te stellen wat en welke en ook waarom. Zou het kunnen zijn dat..... ?
</aanvulling>
Harmony ,
Hans.
( die wat duidelijkheid probeert te vinden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken