Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Dynamo...

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Mark Bouwman
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 11 juli 2019 15:02 
Wederom bedankt voor je reactie, Frans!

David Silver Spares verkoopt nieuwe ketting spanner geleiders. Maar blijkbaar is daar narigheid mee? Heb ik zelf nog niks over gevonden..?

Qua O-ringen ga ik maar eens op zoek, bedankt!

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 11 juli 2019 16:36 
Hoi Mark,

De enige niet originele ringen die ik zou overwegen zijn:
Die van de chromen waterbuis aan de achterzijde van het blok. Sommige mensen hebben moeite met de originele ring en kiezen voor een meer ovale uitvoering.
Ook het ringetje wat om de ketting-stelbout zit word wel eens een ander voor gebruikt, in de hoop dat die langer lekvrij blijft.
Of het nodig is mag ieder zelf uitmaken...

Groet Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 11 juli 2019 17:36 | Aangepast door: Hansv 
Ik zou, gewoon omdat ik het heb meegemaakt, het ringetje van de ketting-stelbout toch niet de helemaal originele gebruiken, maar bij voorkeur een wat dikker (is dat je juiste omschrijving) exemplaar. Alles was goed in elkaar gezet na de ketting-wissel en verd.... daar begon het een ietsjes te lekken. 't Is opgelost, maar toch irritant van dat ringetje.

Harmony,
Hans.
( nieuwe motor, nieuwe uitdagingen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 11 juli 2019 17:52 
Over die non-OEM geleiders : daar is wel eens narigheid over gemeld. Referenties van dat soort geef ik normaal niet door, omdat het mogelijk intussen is verbeterd en dan zou je de makers die proberen ons te helpen onnodig afkraken. Maar als de bestaande nog redelijk zijn zou ik ze gebruiken. En probeer ze heel te houden met correct gespannen houden en regelmatig verse olie.

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Mark Bouwman
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 13 juli 2019 09:18 
Dag allen,

Dank voor de reacties! Heb inmiddels alle onderdelen besteld en zal over anderhalve week weer verder gaan met het klussen

Schrijver martijn megens
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 23 juli 2019 19:03 
Beste Mark,

IK ben in het bezit van een oude Silverwing en mijn Dynamo heeft het ook laten afweten. Weet jij waar ik een nieuwe of tweedehandse Dynamo kan kopen ?

Mvg

Martijn Megens

Schrijver MAST

Moderator 
#22 | Geplaatst: 23 juli 2019 22:11 | Aangepast door: MAST 
Hoi. Ik heb laatst DEZE stator gekocht via Ebay in Duitsland. Zelfs met de 20 euro verzendkosten stukken goedkoper dan waar je ze in NL voor tegenkomt.
De kwaliteit moet zich nog bewijzen, ik heb het blok nog niet werkend. Ivm vakantie nog niet aan toe gekomen!
Update: ik zie dat de EBay stator niet leverbaar is. Bij Roukama hebben ze DEZE. En er zijn vast wel nog wat zaken waar je er 1 kan kopen. (google is your friend)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver martijn megens
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 24 juli 2019 02:53 
MAST Dag Marcel, Bedankt voor de info. Gr Martijn

Schrijver Mark Bouwman
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 1 aug. 2019 09:28 | Aangepast door: Mark Bouwman 
*Knip*

Schrijver Hans

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 2 aug. 2019 09:53 
en waar zitten op deze dynamo's dan de pick-ups voor de CDI ontsteking?
Want als je een CDI CX hebt heb je volgens mij aan deze dynamo's niets.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#26 | Geplaatst: 2 aug. 2019 10:04 
Dat klopt Hans, maar het gaat over een CX die al gebruik maakt van een ignitech ontsteking.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Dynamo...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven