Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

nieuw leverbaar de Marco Becker CDI unit.

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2019 19:24 
Zie hier,



CX500 CX500C ontsteking

Marco Becker CDI ontsteking.

Kosten € 125,00 euro

Nieuw!!!, deze ontsteking ontwikkeld in eigen beheer is een totale vervanger voor de Honda CDI en andere CDI vervangers.
De grap is dat deze ontsteking makkelijker toepasbaar is. Goedkoper, en zeer netjes zijn werk doet.
Deze Marco Becker CDI unit is plug en Play. Toe te passen op de standaard cx500 cx500c dynamo en of gl500 dynamo. De spanning voor deze CDI unit komt af van de accu, niet van de voedingsspoelen dynamo. Dus als bij u de voedingsspoelen kapot zijn, dan is deze CDI unit toepasbaar. Als bij u de Honda CDI unit kapot is, dan is deze Marco Becker CDI unit ook te plaatsen.

Deze ontsteking geeft de CX500 een mooiere loop bij 4000 tot 5500 toeren. Door trekken tot 10.000 toeren is geen probleem. De cx500 krijgt een wat vlottere loop, komt minder lui over. Voor al bij 4500 toeren merk je dat het netter loopt. Ik wil niet beweren dat er meer vermogen los komt, maar je merk wel dat deze CDI unit een iets andere karakter aan het blok geeft. Wat sprankelender.
Met starten merk je dat de ontsteking iets eerder vervroegt. De motorfiets wordt niet heter, het verbruik neemt niet toe. In sommige gevallen wordt het starten ook verbeterd, maar dan wil ik er wel bij zeggen dat u dan al een storing heeft in het motorblok in de oude op stelling. Hiervoor is dus juist deze Marco Becker CDI unit gemaakt.

Dus bent u niet gelukkig met uw oude CX500 CDI, start het moeilijk, geen vonken meer, weinig vermogen, voedingspanning / voedingsspoelen naar de cdi unit kapot, dan is dit een op lossing, plug en play, en rijden maar.

Alles is zo gemaakt dat het onder het zadel past, en dat het simpel is aan te sluiten. Op you tube komen filmpjes hoe dit is aan te sluiten. Eigenlijk moet u 1 draad specifiek aanleggen, de plus draad op de draadboom. Als u goed kijkt ziet u dat de andere zaken over een komen met uw oude cdi unit.
Dus, plug en play.

Een opmerking wil ik er wel bij vermelden, de Kill switch op het stuur is komen te vervalen. Deze is niet meer aan gesloten. Het hele gebeuren werkt op contactslot. Zo werkt ook de ignitech.
Dit is dus een goede vervanger voor de oude cdi unit en andere aftermarket ontstekingen.

Vragen, mail gerust, Marco Becker
Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2019 19:43 
Ik heb hem gelijk ook op mijn site gezet..
en staat nu ook op marktplaats..

Er rijden er nu 3 mensen mee rond.
Er liggen er nu 3 klaar op voorraad, meer volgen.

cdi-unit-vervanger-voor-de-honda-cdi

marktplaats.nl/cdi vervanger

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2019 21:08 
Goed bezig Marco, we weten je te vinden :
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2019 17:38 
Dat ziet er prachtig uit! Inderdaad erg eenvoudig te monteren. Vond ik van de Ignitech ook en daarbij heb ik evenmin iets "geprogrammeerd'. Voor de CX laten instellen en nooit meer naar gekeken. Mijn verbruik is minder geworden; ik rijd duidelijk zuiniger dan 1/20 maar dat ligt hoofdzakelijk aan mijn oude-lullen-rijstijl.

Ik heb mijn Ignitech nu bijna twee jaar maar had de oplossing van Marco zeker geprobeerd, als die toen al leverbaar was geweest. Ik zie uit naar de eerste "recensies".

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 sept. 2019 09:24 
Je legt hem gewoon neer op de plek van de oude cdi unit.
En dan past het zadel er zo op.

Ik zelf ben eigenlijk al een jaar of 6 bezig om de cdio unit na te bouwen. De grap is dat dit ook bijna gelukt was. Ik had een belichtings machine gekocht, een printen ets bak gekocht, en de middelen om de print dubbelzijdig zelf te kunnen maken. De print lay out had ik ook al klaar,,, ja dubbelzijdig. De componenten had ik voor 95% achterhaald.
En de overige 5% zou ik ook wel op lossen. Echter moest ik door tijd gebrek de zaak even staken. En in die periode kwam deze cdi boxjes op mijn pad. Ik heb er een stuk of 5 opgeblazen omdat ik fouten maakte, eigenlijk niet goed wist wat ik deed. Echter bleef de zaak mij trekken. Het moest toch kunnen, Reden dat ik hier mee door ging was dat ik wist hoe deze cdi boxjes intern hun werk deden. Ik weet ook hoe de cdi unit van de cx500 werkt. Sterker nog, ik heb op school moeten berekenen aan dit soort zaken. Spoelen, weerstanden en condensatoren. Leuk, maar ik weet ook dat hier snel een afwijking in kan komen. Ik heb Ko Mailjaars Ooit eens 7 cdi units mee gegeven die toen getest zijn door carmo elektricks. De grap was dat ze allemaal wel wat deden, maar afwijkingen vertoonde. Dat had ik al voorspeld. Geen enkele cdi unit cx500 doet wat hij moet doen. Bij benadering werkt het wel. Echter de CDI cx500 bestaat uit 1 voeding, maar wel degelijk uit 2 ontsteek unit die onafhankelijk van elkaar zelfstandig vervroegen. Dus hierdoor kan het gebeuren dat de linker cilinder meer vervroegt dan de rechter cilinder of anders om.

Bij de Ignitech, en Mijn cdi units is dit voor geprogrammeerd. Dus de vervroeging is gewoon gelijk aan elkaar. Links en rechts zijn gewoon het zelfde. De vervroeging gebeurd nu door een IC..Teller, Toeren tal meting, en aan de hand van het toeren tal weet deze IC dus hoeveel tijd eerder een vonk moet komen. Dus, vooraf vast gesteld, en 100% zeker. Het werk dus totaal niet op spoelen, weerstanden, en condensatoren. Dus het is veel netter, mooier.

Hierdoor zal je bij ignitech en Marco Becker CDI unit een mooiere loop hebben. Sterker nog, mijn voor spelling is zelf dat als er wat luie cxjes rond rijden juist met deze ontsteking weer een fitter gevoel geven. Bij een oude cdi unit kan het gebeuren dat de vervroeging niet maximaal gehaald gaat worden. Echter een paar graden meer of minder bij normaal gebruik merk je niet, maar juist dat je een keer door wil trekken bij 9000 toeren is de ontsteking heel belangrijk. Dan merk je het wel.

Zo dit was in een noten dop even hoe ik hier op gekomen ben.
De oude cdi units maak ik dus niet meer na, ik gebruik er de stekkers van, en monteer die du op de nieuwe marco becker cdi unit.

Vraag, oude kapotte cdi units niet weg gooien. Stuur ze naar me toe. Ik betaal de verzend kosten gewoon.
Het gaat mij om de stekker en bedrading. Ik hoop echter nog verder door te gaan met ontwikkelen, en ze zelf in te bouwen in het oude cdi unit huisje.
En dan,,, dan lijkt het retro....en dat zou nog leuker zijn...

Groetjes Marco Becker,,, hou you tube in de gaten.. komende week zet ik er meer op.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 okt. 2019 21:11 
marco, een vraagje nog.
bestaat deze unit uit twee losse cdi s en dan door jou samengesteld?
nb

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 okt. 2019 15:58 
marcobecker:
Een opmerking wil ik er wel bij vermelden, de Kill switch op het stuur is komen te vervalen. Deze is niet meer aan gesloten. Het hele gebeuren werkt op contactslot. Zo werkt ook de ignitech.

Ik zou toch zweren dat op mijn CX de killswitch het nog gewoon doet. Ik heb een ignitech.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 okt. 2019 17:31 
dat klopt, bij een ignitech.
ik ben benieuwd hoe de marco becker cdi is opgebouwd....
nb

Schrijver Paul van der Waerden
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 okt. 2019 16:53 
Al jaren reed ik rond met hetzelfde probleem. Als de bougie elektrodes verder dan 4.5. mm uit elkaar waren kon ik niet normaal rijden. Boven de 4000 toeren deed een van de twee bougies het niet meer. Als de elektrodes op 4 mm stonden ging het een stuk beter. CDI, bougies, bougiedoppen, bekabeling grondig nagekeken. Niets hielp. Op een van de filmpjes van Marco had ik eens gezien dat er vonkvorming kon ontstaan in het blok bij de stator. Dit leek mij dus uiteindelijk de enige oorzaak,
Nadat ik het filmpje van Marco had gezien over "de Marco Becker CDI unit" heb ik hem gemailt of deze unit misschien een optie zou kunnen zijn. Hij stelde voor dit te testen. Mocht het niet naar behoren werken, kon ik hem terug sturen.
Nou.....Hij loopt weer geweldig. Slaat geen enkele keer meer over. Kan weer gas geven.......

Een kleine maar: Hij heeft enige moeite met starten. De zuiger lijkt terug te slaan tijdens het starten (iets te vroege vonk misschien). Stationair loopt ie weer prima.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 okt. 2019 18:54 | Aangepast door: brinkcx 
Die 4 of 4,5 mm is me volkomen onduidelijk, maar als je echt terugslag hebt dan kan je daar beter wat aan doen, de start koppeling kan er niet goed tegen. Zie je ook wel eens bij 650's door slechte start motor.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver GL5
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 11 okt. 2019 19:49 
Mooi dat het gelukt is en dat het nu kant en klaar te koop is.

Het idee is volgens mij ontstaan mbt het Elite/Spacy en Helix 250cc blok (GY6 blokken).
Dat blok is werkelijk waar in van alles gepropt, zelfs quads.
Honda had daar al een beter CDI systeem voor (AC als DC) en twee maal 250cc is 500cc.
Voor diegene die zelf willen prutsen op alie zijn de CDI te verkrijgen gewoon ff zoeken op
Elite/Spacy CH240, CN250 Spatzio etc, etc.
Op internet is bakken met info te vinden mbt deze ontstekingen.

Ik had al de NECjes dus hoefde dit niet verder uit te werken.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 nieuw leverbaar de Marco Becker CDI unit.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven