Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Volledig gerestaureerde CX500 te koop

 
Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 okt. 2019 11:10 | Aangepast door: Paul van Ginneke 
Hier stond mijn te koop staande CX maar de opmerkingen van een paar van de leden hier doen mij besluiten deze post maar leeg te maken.
Sorry voor de goed bedoelde (andere) opmerkingen.
Vriendelijkereiziger

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 nov. 2019 00:13 
wij zijn niet in voor bedragen boven 1500 euro, bah wat belachelijk duur ben je daarmee,
het schijnt dat hij ook nog niet goed start en remt.
nou dat wordt dan 800 euro en dat is nog veel geld vind ik......
nb

Schrijver jakob

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 nov. 2019 14:48 | Aangepast door: jakob 
Je motor verkoopt beter voor dit bedrag als hij helemaal klaar is Paul.
Jammer Norbert dat JIJ bepaald dat WIJ niet meer dan € 1500,= voor een motor willen betalen.
Zo zet jij dit forum / club in een bepaalde hoek.
(weet ik in ieder geval dat ik hier mijn motor niet te koop hoef te zetten)
De adv. op MP heeft toch al een heleboel potentiële kopers die hem in de bewaarmodus hebben gezet, dus interesse is er wel.
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 nov. 2019 22:37 | Aangepast door: borisz 
Mooie 500B! Over de prijs kun je veel zeggen maar besef wel dat de CX'en de laatste tijd stijgen in prijs. En met deze prijs zal hij wel origineel blijven en er niet snel de zaag in worden gezet.

Voor deze prijs zou ik echter wel een perfect rijdende machine verwachten. Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal verkocht, maar het was wel mijn eer te na om een motor te verkopen met carburateur- en remproblemen (helemaal voor deze prijs).

Ik moet wel zeggen dat de motor er op de plaatjes heel erg mooi uitziet, zo zie je ze niet vaak. Het extra blok wat je er bij levert is niet passend in deze CX. Het is namelijk een GL-blok.

Succes met de verkoop!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver JurVLD
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2019 23:15 
borisz
Hoi Boris ik lees dat je zegt dat een gl blok niet in een cx past, is deze ook niet passend te maken doormidden van het achter deksel plus bijbehorende Electra delen over te zetten?
Of haal je dan heel veel problemen op de hals?

Ik hoor het graag!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 nov. 2019 00:20 
Niks is onmogelijk natuurlijk. Kortste klap is om dan de hele kabelboom van een GL over te zetten.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 12 nov. 2019 11:46 | Aangepast door: coenox 
Ja, dat blok overzetten is wel een dingetje. Je hebt het over een CDI blok vervangen door een blok met transistor.

Discussie over prijzen vind ik nooit zo nuttig. Iedereen mag vragen wat ie wil en de markt zal uiteindelijk de prijs bepalen. Ik heb in 2001 een rijdende Custom gekocht voor 150 euro. Had nooit verwacht dat de prijzen boven de 12 a 1300 euro uit zouden komen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 nov. 2019 13:54 
Het is niet alleen de kabelboom die anders is, ook o.a. bobines, kill switch, contactslot en diverse connectors. Bij wisselen van alleen achterdeksel zijn de interessante punten de kettingspanner (manual/auto?) en ontluchting. Ombouwen kan, maar simpel wordt het niet.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JurVLD
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 nov. 2019 23:46 
brinkcx
Nee simpel is het niet inderdaad.. maar achterdeksel is ook qua ophang punten anders je mist bi het gl deksel een bovenste ophanging, ketting spanner is het zelfde wel is idd de stator anders wat coenox zegt; van stransistor ontsteking naar cdi maar waar zou ik rekening mee moeten houden of heeft hier iemand toevallig al ervaring mee?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 nov. 2019 09:43 
Het reserve blok in de foto's op MPL is een E blok (niet GL) met automatische spanner, de motor zelf heeft die zo te zien niet, dus deksel kan je niet overzetten. Meer voor onderdelen bedoeld lijkt me.

Als je zelf wilt ombouwen open dan even een nieuw onderwerp met wat je hebt en zou willen anders dwalen we hier wel erg ver af.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver GL5
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 nov. 2019 18:40 
Ja, even nieuw draadje.
Als je toch wil ombouwen dan de NECjes etc regelen of zelf CDI bouwen mbv CH250 en CN250 schema's.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Volledig gerestaureerde CX500 te koop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven