Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Herrie Helm

 
Schrijver GL5
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 nov. 2019 18:22 | Aangepast door: GL5 
Hallo,

Herrie rond het scherm is toch aardig bij de GL
Nu heb ik al wat aanpassingen gedaan aan mijn scherm, en een gedeelte wind gebrul is weg.

Wat zijn jullie ervaringen.
Origineel had ik een naked 500GL en nu dus een met dikke kuip.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 nov. 2019 21:58 
Die herrie klinkt bekend, en zelf heb ik traditioneel ook een helm probleem, te klein en slechte pasvorm. Ook herrie achter de Polaris kuip op de CX en vooral windruis, geklapper bovenlangs over de ruit, wat reflecties van motorgeluid in de kuip. Ik heb een Schubert C3 helm waarvan de fabrikant aangeeft dat 'ie erg stil zou moeten zijn, nou, niet bij mij. Rij nu met een goedkopere jethelm die redelijk goed zit.... was veel goedkoper...

Beste verbetering tot nu toe is zo'n opzet ruitje aan de bovenrand van de kuipruit. Momenteel aan het experimenteren met een goedkoop Chinees ding, gammel maar het scheelt al een stuk. Helaas niet voldoende te verstellen dus ik ben nog op de uitkijk naar iets beters, dit is net te hoog zodat de rand net in het blikveld zit en dat is niet fijn rijden. Als ik dat goed krijg is de luchtstroom om de helm een stuk rustiger.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver GL5
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 nov. 2019 18:52 | Aangepast door: GL5 
Hoi,

Bedankt voor de info.
Ik kan zelf heel slecht tegen dat geluid. Die 'geluids' druk die het scherm creëert.

Voor een polariskuip heb ik trouwens nog RAW L en R.

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 nov. 2019 12:49 | Aangepast door: Arnold 
Ik rij merkt de orginele silverwing kuip ,maar kan niet zeggen dat die veel herrie veroorzaakt
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 nov. 2019 13:28 
Hangt er maar vanaf hoe je er achter zit denk ik, de kwaliteit van de gebruikte oordopjes en hoe hard je rijdt.

Beetje doof worden zal ook wel helpen
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 nov. 2019 00:20 
Ik heb de kuip eraf gehaald en een "normaal" stuur erop. Door op deze manier naked te rijden heb ik minder herrie aan mijn hoofd. Geen turbulentie meer. Heerlijk!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Herrie Helm

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven