Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

De Veluwestamtafels van Maart, April en Mei gaan niet door.

 
Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2020 22:05 
CX Vrienden,
Zoals jullie wel begrepen hebben zijn de Veluwestamtafels tot 1 Juni afgelast.
Vanavond is bepaald, dat ook samenscholing van meer dan 3 personen, verboden is.
Dus ook alternatieve CX stamtafels zijn, voor onze gezondheid, niet toegestaan.
Gelukkig kunnen wij altijd via de site en WhatsApp met elkaar communiceren.

Wees voorzichtig en blijf gezond!

CX Groeten
Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2020 22:21 
Is het misschien een idee als we woensdagavond een online stamtafel organiseren? Dus iedereen thuis van achter zijn computer (met microfoon en camera) en natuurlijk warme chocolademelk met of zonder slagroom.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2020 23:01 | Aangepast door: MAST 
Ja dat is wel een idee. Wel handig om te weten op welke manier. Bv met skype? Hangout meet? Jitsi.org?
Update: zoom is geen optie, dat kost teveel.
"Hangout meet" is van Google, werkt ook niet " zomaar". ( G suite nodig)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 maart 2020 07:23 
Ik heb goeie dingen gehoord over jitsi, dus laten we daar eens naar kijken. Ik heb er zelf 0,0 ervaring mee. Belangrijkste is dat het laagdrempelig moet zijn, dus niets hoeven te installeren, maar alleen op een linkje klikken, evt wachtwoord invullen, en dan gaan met die banaan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver jakob

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 maart 2020 10:49 
Das een leuk idee! Kan ik ook weer eens aanschuiven
Microsoft teams ?
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 maart 2020 22:34 
Voor een video "vergadering" van meer dan weinig deelnemers heb je een centrale server nodig, een gewone pc of telefoon kan geen video verbindingen naar bv. 10 anderen onderhouden, hardware kan dat niet aan. En iemand/iets zal het hele gedoe moeten beheren en bv. een mozaiek scherm maken, dat gaat niet vanzelf. Whatsapp komt geloof ik tot 4 deelnemers, maar da's dus zonder centrale server. Als je meer wilt wordt dat dus betalen in de meeste gevallen (MS team bv) of zelf een server opzetten (jitsi ?). Maar "gratis" schijnt het te kunnen met Skype?

Zelf in een steeds grijzer wordend professioneel verleden vaak genoeg video conferencing gebruikt, maar daar kwamen altijd betaalde servers/services aan te pas.

Iemand al eens privé gratis gedaan ?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 24 maart 2020 23:10 
We zijn vanavond aan het experimenteren geweest. Morgen volgt meer info.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 maart 2020 17:13 
We gaan het gewoon proberen:

Vanavond om 20:00 uur is de Online Veluwe Stamtafel, te bereiken via https://meet.jit.si/VeluweStamtafel. Binnen zonder kloppen.

Klik gerust alvast op de link hierboven (hij werkt al) om te zien wat er gebeurt en om bijv. te controleren of je camera het doet. Het is onbekend met hoeveel personen we dit maximaal kunnen doen. Het kan best zijn dat het met meer dan 3 personen al niet meer werkt. Het is dus een experiment.

Tot vanavond!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 maart 2020 18:51 | Aangepast door: Hansv 
Hij doet het wel, maar NIET met Edge. Ook met Firefox is 'ie niet blij. Ik heb dus nu ook Google Chrome geinstalleerd, daar is 'ie wel blij mee.

Harmony,
Hans.
( tot straks ?? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 25 maart 2020 19:00 
Chrome is inderdaad wel aan te bevelen. Tot straks.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 maart 2020 21:54 
Meestal wordt er gezegd: Ik ben weer thuis na een gezellige avond. Dat kan nu niet
Maar het was wel apart, en leuk, en gezellig. We moeten alleen nog iets vinden om gebak te trakteren.....

Harmony,
Hans.
( scheelt een stukje rijden .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 maart 2020 13:00 
Het was inderdaad een geslaagde avond. Er waren zelfs mensen die je normaal gesproken niet zo gauw tegenkomt bij Buds. Wat mij betreft volgende keer weer.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 maart 2020 16:11 
Of elke woensdag avond??
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 maart 2020 22:33 
Erik1:
Of elke woensdag avond??

Nou ja, dat zou ook kunnen. Zo heb ik gisteren mis/gebruik gemaakt van de nog steeds bestaande inlog. Twee zonen waren jarig, in Ede en Nijmegen, en de vriendin van één van hen zit in Wenen. Dus werd er een groepsgesprek gehouden tussen Ede, Nijmegen, Ede en Wenen. Met behulp van de genoemde link in het bericht van JiMi, waarvoor dank.

Harmony,
Hans.
( woensdag stamtafel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 30 maart 2020 10:55 
De Jitsi meet staat nog "aan". Wie wil kan woensdag naar dat "adres"en dan kijken wie er is/zijn.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 De Veluwestamtafels van Maart, April en Mei gaan niet door.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven