Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

contactslot a model

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 maart 2020 20:52 
hallo, heb een nieuw contactslot bij Roukama gekocht, de oude was kapot. bleef haken en sleutel kon er zo uit bij contact.
het is 35110 415 017. dit slot was wel voor een a model maar past dus niet vanwege die lock...
ik moet er dus een zonder lock hebben eindigent op 007.
is jullie zoiets bekend?
even zien nieuwe slot niet gebruikt maar electronica wisselen zie niet?
is er zo.n slot leverbaar dus zonder lock?
gr norby
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 maart 2020 21:40 
Ik snap het even niet (komt vaker voor)

Het lijkt erop dat het slot wat je hebt besteld bij Roukema, het juiste slot voor een CX500 (zAB) is.
Deze LINK

De 'lock' die je bedoelt is de stand 'lock' die op het slot zit, denk ik. Het is moeilijk te zien op het plaatje, maar er staat inderdaad een stand 'lock' op. En dan zou het zo maar kunnen dat het niet voor een CX500 (zAB) is, maar voor een GL500 of een CX650e ( volgens de schema's )

En inderdaad staat er bij Roukema dat elektronica niet retour genomen wordt.

Misschien ergens anders kijken ? En deze verkeerde via marktplaayts oid weer weg zien te werken.

Harmony,
Hans.
( Als het zou moeten passen, maar het past niet, dan past het ook niet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 maart 2020 22:34 | Aangepast door: brinkcx 
Hmmmm....

Honda verkoopt zo te zien officieel (bij CMSNL) geen los contactslot, alleen als set met helmslot, en dan krijg je partnr. 35010-415-000 of vervangend 35010-449-000, waarin de 35010 voor slot set staat, 415 voor CX 500 of 449 voor de C en de laatste 3 digits is een revisie nummer. Het Roukema partnr. komt niet voor in de vorm (35110-415-xxx), dus als het niet past terwijl zij aangeven dat het geschikt zou zijn moet je wel verhaal kunnen halen zou ik zeggen. Bellen en klagen lijkt me.

Afgezien daarvan, je zegt "past niet", ik zou verwachten past wel maar "lock" stand werkt niet, klopt dat? Als dat zo is gewoon gebruiken?

En 't is gewoon door slijtage, niet te repareren, maar ik heb wel CX-en zien rijden met een elastiekje aan de sleutel zodat íe niet kon wegvliegen tijdens 't rijden Een nieuwe sleutel blijft soms wel weer even zitten.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 maart 2020 08:07 
hij staat nu bij een duits cx lid, die kijkt ernaar.
het slot had het mankement op parkeerstand muurvast en op contact zat hij los, hij kon erzo uit.
na de ellende van ondeskundige motorzaak maar direkt weggehaald daar.
dus even zien mocht hij wel werken maar niet op stuurslot gaan is dat geen probleem maar denk dus
dat het niet past, hij had over een gaatje voor stuurslot...
inmiddels is oude slot gangbaar gemaakt maar nog wel met mankementen.
dan nog kijken of hij wat vlotter wil starten. dat was het grote euvel en door het lange starten
en niet bijladen wat die zaak verzuimd had is de accu van nog geen twee jaar oud ook al defekt.
die zaak in duitsland beveel ik dus niemand aan, geen service en veel te duur
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 maart 2020 09:48 | Aangepast door: Hansv 
Het is mogelijk, mits zorg en aandacht, om de bovenkant van het nieuwe slot op de onderkant van het oude slot te zetten. Dus het nieuwe deel met de sleutel, het metalen deel, op het oude plastic deel, met de contacten, te plaatsen.

Is dat misschien een oplossing?
Let op: zorg, aandacht, en veel geduld, ander wordt het een rommeltje.

Harmony,
Hans.
( heeft er wel eens een rommeltje van gemaakt )

<EDIT>
Ach nee, dat gaat niet, blijf je met hetzelfde 'lock' probleem zitten
Dus dan maar de 'lock' pen eraf slijpen/slopen ??
</EDIT>
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 maart 2020 10:05 
zoek eens op dit nummer.

35100415017P
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 maart 2020 12:20 
we komen er wel uit.
verwacht voor een normaal bedrag eruit te komen.
hij is technisch genoeg en ik kan eigenlijk zelf ook wel wat.
het duurt bij mij te lang en je moet ook wat durven, zal wel faalangst zijn.
we gaan alle opties even nazien, ook bijv die pin afslijpen.
nb

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 maart 2020 12:24 
contact sloten,, ha mooi verhaal.... voor mij een pijn in de kop verhaal.
Er zijn vele type contact sloten gebruikt. En de juiste leveren is ook niet altijd even makkelijk.
Je had de pen af kunnen zagen, dat kan ook.
Je had ook origineel kunnen kopen, maar dan praten we niet over de prijs.
Dus er is niet goed gekeken naar frame nummers.
Men wilde voor imitatie, dat kan, maar dan zijn er soms andere problemen.

Echter het probleem van lock stand kan wel eens een andere oorzaak hebben. Frame beschadigd? of is er een ander balhoofd lager gemonteerd?

Er kunnen dus meer problemen zijn.
Er had ook een gat geboord kunnen worden in het frame, en je had ook de lock pen af kunnen zagen...

Jammer dat honda heel veel soorten sloten heeft gebruikt.
Ik alleen al heb rond de 5 verschillende modellen op voorraad liggen.
Prijs van 37 euro op lopen tot een euro of 120. en dat is nog maar imitatie.

Ja, ook voor mij een lastig verhaal, en ja, ook ik kan niet altijd de juiste vinden, soms is het gewoon uit proberen, en gokken wat het beste uit komt.
Met bob van de Heijd heb ik toen samen uit eindelijk een contact slot van een CBX1000 gemonteerd op zijn cx500c

Dus..blijft lastig.
Trouwens, als je bij roukama besteld, ga je akkoord met de voorwaarden, je vinkt dat aan bij het betalen.
Lees het eens door.

Henk roukama en ik hebben regelmatig contact over dit soort zaken, en we weten dat dit een lastig probleem is. Maar er staat duidelijk vermeld hoe of wat.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver norby
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 maart 2020 16:53 
volgens deed hij nog niet moeilijk , ruilen kon geloof ik.
als het moet zaag ik de pin eraf, stuurslot gebruik ik niet beste marco.
de stekker zou wel passen dus ik vind er wel wat op.
het oude slot is inmiddels wel gangbaar.
nog een vraag marco.
Er wordt aan slecht starten gewerkt.....
wat kan het zijn dat de carb zo weinig benzine krijgt?
Het ontl gaatje van dop is schoon, het benzinefilter extra is eraf.
evt benz filter in tank nog nakijken.
het lijkt wel bij starten te weinig benzine en dan met volle choke.
ook moet die er veel langer op blijven anders slaat die af.
Dat had hij voorheen niet.
Wat zou dat toch kunnen zijn??????????
Gr norby
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 26 maart 2020 19:43 
Valse lucht ergens? Inlaatrubbers?
Haal de slang van je carburateur los en zet de kraan open, dan weet je of er een stroom of een beetje benzine uitkomt.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 maart 2020 06:55 
dat gaan we doen, inlaatrubbers denk ik niet.
eerder vlotterbak vervuild of misschien de kleine slangetjes eronder??
vroeger starte hij met choke snel en ook na 1 minuut choke weer terug.
nu langer vooral na 1 week niet rijden en de choke moet lang erop blijven.
anders slaat hij af.
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 maart 2020 16:50 
mast, je had toch gelijk hoor.
de carb is eraf geweest, het inlaatspruitstuk wat vernieuwd was daar was de grote o ring niet juist gemonteerd en losgeschoten op pasvlak.
het rubber sloot dus niet geheel af. een normale garage kijkt hier toch na..
de carb werd geprobeerd te reinigen maar de schroeven waren niet best.
ook de reservecarb had slechte schroeven. dus beter niet aan beginnen.
de benzine stroom is gecontroleerd maar was goed.
het extra filter is er nu uit.
Dan korte vraag: volgens mij is het slechte starten veroorzaakt door die o ring ?
Graag een definitief antwoord want dan ga ik de carb niet meer loshalen.....
Groet Norbert.
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 28 maart 2020 20:50 
norby:
Dan korte vraag: volgens mij is het slechte starten veroorzaakt door die o ring ?
Graag een definitief antwoord want dan ga ik de carb niet meer loshalen.....

Tja, als je probeert de motor te starten, slaat hij dan nu wel snel aan en hoeft de choke er niet zo lang meer op? Als dat het geval is de carb lekker laten zitten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 maart 2020 21:50 
dat gaan we proberen, marcel is het toch???
drie dagen wachten en dan starten. zo ja dan snel ophalen uit neuenkirchen NRW
de zaak opgebeld en uitgelegd, verzoek van mij om tenminste 100 e terug. dat is een grote fout.
aber nein , ein richtiges arschloch, sorry aber ist so und ein marchenerzahler und betrueger!
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 28 maart 2020 22:29 
Sterkte ermee. Ik had niet begrepen dat de motor nog bij een 'garage' stond. Ik hoop voor je dat de rekening meevalt.
Ik ben blij dat ik zelf het meeste zelf kan doen aan mijn motor.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 contactslot a model

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven