Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

CX500E te koop

 
Schrijver Wim62
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 april 2020 13:07 | Aangepast door: Wim62 
Hoihoi,

Ik heb besloten mijn cx500e te verkopen. Uit '84 en met 68.000 km. Ik kocht hem vorig jaar eind februari, ik heb er 5000 km mee gereden. Hij is in mooie staat, en heeft een strakke racy Dogger-kuip (gemaakt door dezelfde man die de stroomlijn voor het roemruchte duo Streuer / Schnieders had ontworpen). Door het geluid, een mooi diepe roffel, en de unieke kuip heb ik er altijd veel bekijks mee! En lopen doet hij als een Japanse trein natuurlijk.
Niet in het minst omdat hij een mooie revisie heeft gehad voordat hij in mijn handen overging (gemeten compressie 10,5 aan beide cilinders!). Dat was totaal iets van 850 euro, de rekeningen en een stukje verdere historie krijg je erbij.
In mijn eentje schiet hij niets tekort met toeren of woonwerkverkeer, integendeel. Maar het wordt anders als mijn vriendin achterop gaat, laat staan als ik er ook nog een kofferset bij op wil doen. Dat laatste gaat dan echt niet meer omdat we met zijn tweetjes al boven het maximaal toelaatbaar gewicht komen. En we willen juist op stap...
Mankementen? Ja, de toerentellerkabel is losgeschoten na een reparatie en die moet vastgemaakt worden. Dat betekent kuip losmaken en waarschijnlijk de radiator, daar zit het bevestigingspunt achter.

Voor de motor zelf wil ik 1650 euro hebben. Eventueel (voor clubleden) heb ik er nog een ongemonteerde krauser kofferset met rek bij, waar nog een paar passende steuntjes voor gemaakt moeten worden (rechte stukjes met aan twee zijden gaten, niets bijzonders maar voor mij had het geen zin). Tevens twee potten lak met de originele kleur, toen aangemaakt voor de kuip.
Verder heb ik nog het originele stuurkuipje met montagesteun en rechthoekige koplamp, en een achterrem-schijf die ik bij Marco had gekocht maar nog niet geplaatst. Deze zaken wil ik los, of als extra aanbieden. Ik zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen vandaag, je kunt ze sowieso opvragen. Ik was ook bij de voorjaarsrit vorig jaar eind maart (witte volle kuip, fluogele helm).
Vragen zijn uiteraard welkom, groet!
CX500E

Schrijver Wim62
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2020 19:38 
Wow! Ik kreeg direct al een leuke reactie op marktplaats van iemand die hem in originele staat wil brengen. Dat wil zeggen, de kuip er af, en de originele onderdelen (het stuurkuipje met rekje en koplamp, plus de goede parelmoer witte lak).
Ik word daar vrolijk van, iemand die het wil doen zoals ik van plan was. Ik hoop dat het doorgaat, want hoe meer originele CXe-tjes (jawel, "-e"tjes ) op de weg hoe mooier!
Over geld hebben we nog niet gesproken, maar ik vind het fijn te merken niet meteen iemand getroffen te hebben die hem bij voorbaat in stukken wil slijpen.
Als er wat te vermelden valt, houd ik jullie op de hoogte. Bij deze de marktplaats-advertentie met plaatjes en aangepaste tekst: https://www.marktplaats.nl/plaats/m1532412058/view
CX500E

Schrijver Wim62
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2020 12:19 
Voor clubleden verlaag ik mijn prijs naar mijn minimum, en dat is 1500 euro. Gelukkig heb ik een plekje voor de motor, dus als hij hier niet voor weg gaat... Het blijft een te gekke motor!
CX500E

Schrijver Wim62
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 mei 2020 10:52 
De cx is verkocht, en ik neem daarmee afscheid van dit forum. De gezelligheid en hulpvaardigheid zullen elders moeilijk te vinden zijn! Ik wil jullie dan ook hartelijk bedanken voor alle hulpvaardigheid en mooie posts. Wat dat laatste betreft, ik zal best nog wel eens rond komen kijken. Het ga jullie goed, blijf gezond. En blijf vrolijk

Groet! Wim.
CX500E

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 mei 2020 18:02 
Hallo Wim,

Mooi dat de CX verkocht is, dat kon ook haast niet anders, ze gaan de laatste jaren als warme broodjes.
Jij ook stay safe en misschien tot ziens, ooit.

Gr,
Jimi
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Wim62
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 mei 2020 20:39 
Thanks voor je sympathieke reactie, Jimi. Vanuit die mentaliteit heb ik deze club dan ook een beetje leren kennen. Ik heb nog een paar spulletjes (het originele kuipje compleet met subfraampje en koplamp, een Nederlandstalig werkplaatshandboek, en de berucht lastig verkrijgbare achterremschijf in mooie staat). Mocht het een clublid zijn, krijgt die zeker korting. In ieder geval, tot groetens!
CX500E

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 6 mei 2020 20:49 
Hallo Wim, je hebt een pb van mij.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Wim62
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 mei 2020 11:03 
Ha Marcel,

Die zie ik niet in mijn mailbox?
CX500E

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 8 mei 2020 16:04 
Ik zie nu dat mijn bericht niet verzonden is. Ik doe een nieuwe poging!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX500E te koop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven