Als ik nog even mag inhaken?
@Marco : wat is er totaal onzin?
De gearing? Niet dat daar hierboven veel over gezegd is, maar primair is voor een 500 2.242(74/33) en voor een 650 is dat 2.144(35/74) althans volgens de Honda manuals, ik heb 't nooit nageteld.
Tandwielen? Ik gaf alleen aan dat je aan de tandwielen het verschil kan zien, die van 500 zijn duidelijk anders dan die van een 650 door de manier waarop de tandspeling wordt weg gewerkt.
Koppeling wisselen 650/500 ? Nee, dat gaat niet zomaar, klopt. Maar met aanpassingen wel als je weet hoe/wat. Of het verstandig is, dat is weer een ander verhaal.
Dit gaat gewoon over een motorblok waarmee geklungeld is en je kan dan van alles tegenkomen, het bekende verrassing pakket. Wat klopt er nou niet waar zo op gehakt moet worden?
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(
o ja, donateur ca.2006-2025 💰