Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Spuiten motorblok en remklauwen?

 
Schrijver Wilma
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 jan. 2003 17:17 
Beste mensen,

Ik ben fanatiek bezig onze CX 500E op te knappen. Knelpunt is een beetje het spuiten van remklauwen en motorblok. Ik doe dit met hitte bestendige verf (spuitbus) van Motip, maar die verf lijkt mij erg zacht. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik het zaakje verhitten tot 300 graden, maar dat is niet al te praktisch.
Wie helpt mij verder?

groeten Jan

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:25 
Bedoel je niet gewoon hittebestendig tot 300 graden ? Als dat zo is, kun je beter een andere nemen. Bij de Halfords hebben ze volgens mij tot 800 C, is beter. Schoonmaken, ontvetten en er opsouiten. Ik heb er zelf (nog) geen ervaringen mee, maar anderen wel.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver mcu
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:29 
Jan het beste en enige dat je kunt doen is het blok lekker warm laten draaien en daarna evt.met een sproeistraal afkoelen.
Dit een paar maal herhalen hierdoor zal de lak het best uitharden.
De rem klauwen doen dit wel tijdens het rijden.
Succes Gr Marc.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:31 
Dag jan,

300 graden lijkt me erg veel. Op de spuitbus voor mijn Dupli-color ( is Motip) motorblok verf staat dat het tot 160 graden verwarmt moet worden. Weet je zeker dat het 300 celsius is ipv farenheit? 300F --> 150C
Zo niet, gewoon proberen in de oven, op max. graden.

René

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:34 | Aangepast door: Vzes 
Tjonge, het is spitsuur op het forum. Toen ik begon met mijn antwoord waren er nog geen, tegen de tijd dat ik mijn nazoekwerk gedaan heb, zijn er 2!

René

Schrijver Macleesh
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 feb. 2003 16:47 
Hallo Jan,