Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Spuiten motorblok en remklauwen?

 
Schrijver Wilma
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 jan. 2003 17:17 
Beste mensen,

Ik ben fanatiek bezig onze CX 500E op te knappen. Knelpunt is een beetje het spuiten van remklauwen en motorblok. Ik doe dit met hitte bestendige verf (spuitbus) van Motip, maar die verf lijkt mij erg zacht. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik het zaakje verhitten tot 300 graden, maar dat is niet al te praktisch.
Wie helpt mij verder?

groeten Jan

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:25 
Bedoel je niet gewoon hittebestendig tot 300 graden ? Als dat zo is, kun je beter een andere nemen. Bij de Halfords hebben ze volgens mij tot 800 C, is beter. Schoonmaken, ontvetten en er opsouiten. Ik heb er zelf (nog) geen ervaringen mee, maar anderen wel.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver mcu
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:29 
Jan het beste en enige dat je kunt doen is het blok lekker warm laten draaien en daarna evt.met een sproeistraal afkoelen.
Dit een paar maal herhalen hierdoor zal de lak het best uitharden.
De rem klauwen doen dit wel tijdens het rijden.
Succes Gr Marc.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:31 
Dag jan,

300 graden lijkt me erg veel. Op de spuitbus voor mijn Dupli-color ( is Motip) motorblok verf staat dat het tot 160 graden verwarmt moet worden. Weet je zeker dat het 300 celsius is ipv farenheit? 300F --> 150C
Zo niet, gewoon proberen in de oven, op max. graden.

René

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 jan. 2003 18:34 | Aangepast door: Vzes 
Tjonge, het is spitsuur op het forum. Toen ik begon met mijn antwoord waren er nog geen, tegen de tijd dat ik mijn nazoekwerk gedaan heb, zijn er 2!

René

Schrijver Macleesh
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 feb. 2003 16:47 
Hallo Jan,

Laat je nog eens weten hoe het je bevallen is om het blok en de remklauwen te spuiten? Ik heb ook een 500 E en wil het blok wel wat mooier maken dan dat het er nu uit ziet.

groeten,
Henk

Schrijver Wilma
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 feb. 2003 21:55 
Macleesh
Ha die Henk,

Ik moet zeggen dat frame en tank e.d. makkelijker waren. Ik heb alles wat een beetje op het frame leek, laten zandstralen, scouperen en poedercoaten. Als nieuw!!
Met het motorblok en remklauwen worstel ik nog steeds een beetje. Ik heb wat onderdeeltjes met hittebestendige Motip verf gespoten en ben niet enthousiast. Ik overweeg nu het complete blok schoon te maken met mijn Dremel (fantastisch apparaat) en loodvrije benzine en vervolgens dat te laten spuiten bij mijn autogarage. Zij zeggen dat dit geen probleem is, dus dat ga ik proberen.
Nog een tip: als je aan de gang gaat, koop dan bij een hobbywinkel bolletje van kurk die ongeveer de diameter hebben van de in- en uitlaat openingen in het blok. Je kunt die er voorzichtig intikken en die sluiten alles goed af! Werkt perfect.

binnenkort stuur ik foto's van onze CX naar de site.

groeten jan en Wilma
succes

Schrijver fomoco38
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 mei 2003 23:18 
Das goed gezien van het spuiten met autolak aangezien je blok niet warmer word dan 80 graden celcius en gewone autolak kan daar best tegen. Ik hen mijn (auto)motorblok (V8) in gewone verf van Dekeyn gespoten en dat is er na 3 jaar nog steeds niet afgekomen. Kwestie van het boeltje goet te ontvetten voor te bereiden.
Succes van Frank uit Deurne / Antwerpen.
Ps: zoek een CX500 C.

Schrijver Luc
Gast 
#9 | Geplaatst: 22 juni 2003 19:28 
Ik heb heel goeie ervaringen met twee componenten polyurethaan lak van VOSS chemie. Het zit op mijn bol dor blok en het cylinderblok. Het zit er reeds twee jaar op en het lost niet, de kwaliteit blijft, de glans ook. Het spreekt vanzelf dat alvorens het blok gelakt word de nodige voorbereidingen moeten gedaan worden. Ik heb het blok gezandstraald, daarna een geschikte hechtprimer voor aluminium aangebracht en daarna tweemaal gespoten met bovengenoemde lak. Tot nu toe nog geen problemen en ik rij winter en zomer dagelijks 80 Km.
De lak is bestand tegen de meest gebruikte oplosmiddelen, aceton en thinner hebben er geen vat op. Eenmaal aangebracht (goed aangebracht volgens de regels van de kunst) kan je de lak alleen nog mechanisch verwijderen.
(Mijn CX 500 ga ik er ook mee onder handen nemen)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Spuiten motorblok en remklauwen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven