Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

linker cilinder vonkt niet goed

 
Schrijver Frank
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2020 11:41 
beste cx liefhebbers,

ik heb een probleem met mijn cx 500, na het tanken 2 weken geleden deed de linker cilinder het niet meer, ik dacht dat het een benzine probleem was, dus ik heb mijn carberateurs er af gehaald en naar Marco becker geweest en hem schoonlaten maken en na laten kijken, echter dit is het probleem niet omdat die nog steeds op 1 cilinder loopt de carburateurs zijn goed, dus moet het een cdi probleem zijn of dynamo, nou wou ik vragen of iemand met mij even een cdi uit kan wisselen voordat ik van alles ga kopen, ik woon in Sassenheim, misschien is er iemand in de buurt die mij wilt helpen. groeten frank
Frank

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2020 11:50 
Je mag een CDI van me lenen, ik woon in de omgeving Woerden. Maar heb je de bobines al eens omgewisseld? Gemakkelijke test om te kijken of het daar aan ligt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2020 16:37 
Kijk naar je bougie of deze niet is doorgeslagen.
Dan naar je bougiedop even de weerstand meten.
Loop dan de draad van je bobine na tot aan de stekker onder je zadel.
Bij twijfel aan de bobine bougies er uit halen en in de bougiedop steken en op de aarde leggen , kijken of deze vonkt , een bobine doet het niet draai de stekkers om onder je zadel.
En doe dan de test weer.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Frank
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2020 18:24 
bougie is nieuw, draad kan ik nog 1 keer nakijken goed, bougie kappen heb ik uitgewisseld en hetzelfde, bougie Kap er af gehad en gewoon op het draad, hetzelfde, van de week nog een keer alles nalopen, bobines nog een x uitwisselen, stekkers omwisselen heb ik niet gedaan. dat kan ook nog, bedankt
Frank

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 mei 2020 17:45 
FRANK LAAT NIETS MEER VAN ZICH HOREN ????
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2020 06:58 
johan, dat klopt ik had ook een antwoord terug verwacht.
soms niet leuk als je meedenkt wat het kan zijn en dan niets meer laten horen.
men moet zich realisieren dat goed advies en raad zeer belangrijjk is en misschien
ook nog geld kan besparen want een goede motorzaak is veel duurder. en misschien ook nog
terecht ook want apparatuur is zeker niet goedkoop.
dus op zijn minst een antwoord terug!
nb

Schrijver Frank
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2020 19:15 
beste mensen ik ben er weer. beetje late reactie, weinig tijd gehad, geen excuus, alle raad opgevolgd van jullie alles bekeken de draden vanaf cdi naar de bobine bougies vervangen, bougie kabels omgerolen voor de ander, ik wou in eerste instantie een cdi unit lenen van coenox maar had er al 1 besteld, dat bleek het ook niet te zijn, heb hem nu weggebracht naar lokale motor dealer hier in dorp de beste man had ervaring met cx 500 hij is immers 74 jaar. ik begrijp jullie reactie ik had even eerder van me moeten laten horen.
ik dacht dat doe ik zelf wel even maar het is moeilijker dan gedacht en tijd speelt ook een rol, wil graag rijden, dus heb hem weggebracht
Frank

Schrijver Kevin Sibens
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 mei 2020 19:44 
Ik heb hetzelfde probleem Frank! Mijn carbs zijn gereviseerd, bobines en bougies zijn vervangen en zonder resultaat.. cilinder is niet helemaal dood bij mij maar sputtert af en toe mee.

Als je cx terug komt van de monteur kun je dan een updateje geven wat er aan scheelde?

Mocht er tussendoor nog iemand zijn die een idee heeft wat er scheelt aan mijn cx hoor ik het ook graag

Schrijver Frank
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 mei 2020 21:42 
Nou vandaag ben ik toevallig bij marco becker geweest weer. En heb een nieuwe dynamo gekocht en een waterpomp seal want als je de dynamo vervangt gaat ook de seal vaak kapot. Ik heb de monteur de motor door laten meten en die komt bij de dynamo uit. Nou wil de beste man wel meewerken maar er is geen orginele dynamo meer te krijgen we is waar wel 2e de hands maar daar weet je het vaak niet mee die kunnen ook stuk zijn. Dus heb nu een immitatie via marco. Ik heb vanmiddag de motor opgehaald. En in mn garage gezet. Vrijdag ga ik beginnen met het blok er onder vandaan te halen, weliswaar met mn vader. Die heeft zelf zijn motor fiets gereviseerd lavera 1200 3 cilinder. Ik wil deze uitdaging tog aangaan omdat het tog een beetje hobby is. De monteur ging opZoek naar heel de dynamo en vliegwiel erbij. Daar kwam nog is bij dat die geen tijd had. Ik heb mn eigen visie. Na veel speurwerk en vragen en dagen er mee in mn kop te lopen, slapeloze nachten voor een motor, terwijl er hee andere dingen in de wereld spelen. Ik kan gewoon niet wachten om te rijden daar doen we het uiteindelijk voor
Frank

Schrijver Frank
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 mei 2020 08:29 
zo daar ben ik weer, ik heb het blok er onder vandaan gehaald en nieuwe dynamo geplaatst, nieuwe waterpomp seal en alle o ringen en pakkingen vervangen, het liep voorspoedig, ook als je naar de filmpjes kijkt van Marco becker op YouTube moet je er wel uit komen, jammer dat je hier geen foto's kan plaatsen weet in vedergeval niet hoe je dat moet doen, als iemand weet hoe ik dat moet doen dan hoor ik dat graag, alles zit van het blok zit dicht en inelkaar van de week er weer onder hangen en starten, hoop dat alles het goed doet en niet meer op 1 cilinder loopt,
Frank

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 21 mei 2020 12:35 
Uitleg foto's plaatsen. of kijk bij 'algemeen' (faq)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Frank
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 mei 2020 08:32 
dat foto's plaatsen kom ik niet uit, maar hij doet het jongens, na het vervangen van de dynamo, hij start zelfs met de doppen los, het was wel even zoeken met starten want de start relais zekering was kapot, die heb ik doorverbonden, en de carbs lekken op de koperen dwarspijp, al met al hij doet het, ben blij, van de week even die ringetjes vervangen op de weerskanten van de koperen pijp van de carbs, en wachten op de zekering. ben blij mannen,
Moderator edit: foto's geplaatst.
2 3 4
6 5 7
8 9 10
11 12 13
14
Frank

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 mei 2020 13:47 
Frank:
hij start zelfs met de doppen los

LOL, Da's echt knap
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Frank
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 mei 2020 08:36 
gister avond een stuk gereden nu stottert en houd hij in, dus hij is nog niet helemaal goed, beide cilinders doen het, alleen nog niet goed, ik ga verder met zoeken,
Frank

Schrijver Frank
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 26 mei 2020 19:14 
vandaag weer getest andere cdi erop gezet, en ja gelijk lopen mooi synchroon, toen die dynamo nog niet vervangen was liep die op 1 cilinder, erna liep die op 2 maar nog niet lekker, toen de cdi vervangen en ja hoor ik hoorde het gelijk, hij loopt mooi.
Frank

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 linker cilinder vonkt niet goed

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ kizmiaz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven