Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Achterbouw demonteren

 
Schrijver Bert Knoop
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2020 09:42 
Hallo cx RES,

Ik ben bezig met een project aan mijn cx 500 sport uit 86; hij ligt al helemaal uit elkaar omdat ik het frame wil laten poedercoaten.
Ik denk even de achterbrug te demonteren, maar die borgmoer, welke met inbussleutel m16 vastzit, zit zo muurvast dat er geen enkele beweging in te krijgen is. Zelfs na een paar dagen in de kruipolie helemaal niets, om gek van te worden. Warm gestookt helpt ook niet. Heeft iemand nog een idee?
Om het frame met achterbrug in 1 keer te laten poedercoaten lijkt mij niet fijn voor de lagers. Desgewenst stuur ik foto's.
Ik hoor jullie reaktie graag
Bert Knoop

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2020 13:47 
Heb je het al geprobeerd met - als verlengstuk - een buis van ca.50 cm op de inbussleutel om extra kracht erop te kunnen zetten? Geheid dat ie loskomt.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2020 20:08 
Heb er pas nog een los gemaakt met gebruik van een slag sleutel die zat ook muur vast .Heb je de kroonmoer ook opgelost.Wim

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2020 20:18 
Als je hem toch niet los krijgt, kan je hem ook laten zitten de lagers zitten achter een keerring, en de buitenkant kan je afplakken. Wim.

Schrijver Bas V
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 mei 2020 13:40 
ik zit toevallig met hetzelfde probleem.

- slagmoer sleutel met inbus dop
- borg moer met speciale dop proberen los te draaien: dop (35 euro) getordeerd.
- heet stoken
- kruip olie

niets werkt.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 mei 2020 15:28 
Ik heb standaard een eind metalen pijp van 50 à 100cm lang in de schuur liggen voor dat soort klussen. Dan zet ik gewoon een engelse sleutel op die moer. Vervolgens schuif ik die pijp om de sleutel heen en ga duwen. Een knappe moer die dan nog niet loskomt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Bas V
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 mei 2020 13:19 
inmiddels issie al los gekomen. idd met een behoorlijke arm.

daarna had ik ruzie met de vooras. uiteindelijk heb ik gewonnen met een haakse slijper, maar dat is een ander verhaal.
of alles zit vastgerot, of de vorige eigenaar heeft alles vastgezet met een slagmoer sleutel.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterbouw demonteren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven