Vandaag dan toch de startmotor losgehaald en geopend, voor het eerst.
Openen ging eerst niet, maar na een paar tikken met de rubber hamer kwamen de schroeven los. Dikke lagen met schraapsel van de koolborstels onderin de kap en roest, heel veel roest. Alles schoon geschuurd en schoongemaakt, vooral de aardepunten. Daarna bovenstaande forums gevolgd (bedankt heren!) en de modificatie toegepast. Daarna een klein beetje kogellagervet onderin de kap en alles weer in elkaar gezet. Het hele klusje duurde, met mijn beperkte vaardigheden en ervaring, in totaal een uur.
Toen kwam het grote moment, starten!
Het resultaat? Verbluffend!
Wat een gigantisch verschil.
Waar de startmotor voorheen nauwelijks rondkwam en het minimaal 5 tot 10 seconden duurde voordat het blok aansloeg, als dat überhaupt al lukte, gebeurt dat nu direct. Binnen een seconde loopt de boel.
Indrukwekkend en dus het delen waard!
Ik kan dit iedereen - en zeker diegenen met een 650 - aanbevelen.
Bedankt voor de hulp weer heren!
Groet Marco V.