Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Op zoek naar 18inch reverse comstar

 
Schrijver ChrisLap
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2020 14:59 
Goedemiddag!

Voor het ombouwen van mijn CX500C uit 1982 ben ik op zoek naar een 18inch velg met reverse comstar(dus met de spaken naar buiten gedraaid). Heb op het moment natuurlijk voorop ook reverse comstar liggen dus wel zo mooi ook deze achter te gebruiken!

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Groeten uit Utrecht!

Chris

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 juni 2020 21:47 
Beste Chris,

Ik heb een goed achterwiel liggen van de CX500c waarop ik in 2007 ben aangereden. Motor was direct total loss, want zij waren niets waard in die tijd. Balhoofd was niet meer in orde, verder alles 100%. Enkele maanden later een andere gekocht en die heb ik nog steeds. Achterwiel ligt hier, maar van spaken is geen sprake. Kun jij er iets mee?

Schrijver ChrisLap
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juni 2020 11:12 
Hey Pschee01,

Da's alsnog niet niks zo'n ongeluk! Wel fijn dat je enkele maanden later alweer rond kon rijden op een andere!

Ik neem aan aangezien het een achterwiel is van een custom, dat het een 16inch velg is? Die heb ik op het moment al, dus mocht het zo zijn dan nee bedankt!
Groeten uit Utrecht!

Chris

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juni 2020 22:10 
Beste Chris,

Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn beide Customs waren zoals zij van de fabriek zijn gekomen, dus met de standaard Comstar wielen. Dat ongeluk was niet erg, noch mijn schuld. Flink bloeden uit een wond aan mijn kin, wat er dramatisch uitziet maar bij de EHBO van het ziekenhuis geen enkele indruk maakt. Verder nauwelijks problemen.

Ik had voor die zwarte CX uit 1980 € 850 betaald en er een jaar of twee een probleemloze motor aan gehad. Kreeg € 1350 van de verzekering van de tegenpartij + € 400 om het verdriet te verwerken. Na enkele maanden voor € 1000 mijn huidige (rode) Custom (weer 1980 maar uit de USA geïmporteerd) gekocht met 25.000 miles op de teller. Had ik best € 150 af kunnen lullen maar de motor zag er 98% nieuw uit. Gun die mensen die paar centen. Na 13 jaar is gebleken dat zij geen prul hebben verkocht.

Dat was eind 2007, dus ik heb deze motor al bijna 13 jaar. Jaren probleemloos in de zomer van Tilburg naar Eindhoven v.v. mijn woon-werk verkeer gedaan. Toen de "normale" problemen met stator en ontsteking gekregen. Zijn opgelost met een vervangende stator + Ignitech systeem. De zaak loopt nu minstens zo goed als in 1980 af-fabriek. Bijna 50.000 miles (= 80.000 km) maar dat doet het blok nog wel een keer. Ik niet: a.s. zaterdag word ik 70.

Er ligt hier dus nog een vrijwel complete Custom voor kannibalisme. Ik heb er onderdelen van gebruikt en soms aan CX-makkers gegeven of voor een zacht prijsje verkocht, maar er is nog van alles. Laat maar weten als je iets nodig hebt.

Schrijver ChrisLap
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 juni 2020 18:52 
Hey Pschee,

Klinkt inderdaad alsof je een goeie stalen ros te pakken hebt haha! Hoeveel had de andere CX gereden? Binnenkort mn achterwiel eraf halen en die mocht daarvan alles nog oké zijn kannabaliseren voor het achterwiel dat ik heb gevonden.

Ziet er namelijk niet al te best uit die ik heb gevonden, waar sowieso de meenemer niet op zit en ik denk dat het willager zijn beste tijd ook wel heeft gehad.

We gaan het zien binnenkort, maar dan hou ik me mogelijk wel aanbevolen voor het achterwiel!
Groeten uit Utrecht!

Chris

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juni 2020 19:29 
volgens mij moet ik een goed achterwiel hebben.
nb

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Op zoek naar 18inch reverse comstar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven