Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Het treffen dat er niet was....

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 aug. 2020 12:14 | Aangepast door: Hansv 
CX-ers, en aanverwanten,
Het is voorbij, het weekend van 'het treffen dat er niet was'. Maar ik kon het niet laten om toch een soort van verslagje te schrijven:

Harmony,
Hans.
( die hoopt dat iedereen gezond blijft, op 1,5 mtr )

Het treffen dat er niet was
14/15/16-08-2020

De corona-crisis die in het jaar 2020 de wereld overspoelde had niet alleen een groot impact op het wereldgebeuren als geheel. Ook hele kleine en iets grotere gebeurtenissen werden er door beinvloed. Binnen de Dutch Honda CX V-club was het eerste teken dat alles zich niet volgens de gewenste plannen zou ontwikkelen het uitvallen van het grootste CX/GL gerelateerde treffen in Noord-West Europa, Vechta. Een tegenvaller. Maar, zo werd er gedacht, met augustus hebben we alles wel onder controle, en ons eigen treffen, SJK, zou vast wel door kunnen gaan.

De mens wikt, maar het corona-virus beschikt in dit geval. Hoe dichter we kwamen bij het beslissende punt, hoe onzekerder het werd of het geplande treffen wel door zou kunnen gaan. Het bestuur kwam er niet uit, en een 'poll' werd opgezet. Wel, aangepast, of niet doorgaan was de vraag.

Ook deze 'poll' gaf geen eensluidende uitslag. Bijna net zoveel voor- als tegenstanders waren er, met nog een aantal die het van de situatie ter plekke wilde laten afhangen. Maar voor sommige dingen moet je nu eenmaal een aantal weken van tevoren afspraken maken, en een beslissing moest genomen worden.

Met grote tegenzin maakte het bestuur in Juni bekend dat er geen Nederlands treffen zou komen, geen SJK. De besmetting risico's waren te groot. En naarmate Augustus naderde bleek dat een juiste beslissing, want begin Augustus steeg het aantal gevallen weer. Niet dramatisch, maar wel snel.....
Natuurlijk was niet iedereen blij met deze beslissing. Het woordje 'afgelast' in de agenda herinnerde ons aan wat had kunnen zijn, maar wat niet kon. Het zou een heel ander weekend worden dan dat we ons hadden voorgesteld, na het treffen van het vorige jaar.....

Als ik op vrijdag morgen na het ontbijt naar buiten kijk, bedenk ik me dat ik gewoonlijk al druk bezig zou zijn met het opladen en inpakken van de noodzakelijke dingen voor een motor weekendje. Ik zou eigenlijk binnen nu en een half uur al onderweg moeten zijn om nog mee te helpen met wat hand- en spandiensten om SJK 2020 vorm te geven. Maar nee, dit jaar niet. Wel dringt de vraag zich op of iedereen wel op de hoogte is van het af-gelasten van SJK. Op de site van de Nederlandse was het wel bekend gemaakt, maar op de site van de Duitse CX/GL Freundeskreis Weser/Ems/Elbe is de agenda niet aangepast. Stel je voor dat er dan toch een stel Duitsers op het veld staan, een beetje verdwaast om zich heen kijkend. Maar het bestuur heeft de campingbaas ingeseind, en het komt vast allemaal in orde, zo wordt me verzekerd.

De hele vrijdag middag voelt een beetje vreemd. Want eigenlijk zou ik nu... Tenten op zetten, of parkeerplankjes neerleggen, of de eerste treffen-rijders ontvangen of.... Maar nee, SJK gaat niet door, een gek gevoel.

Als ik die avond eens kijk op de buienradar dan zie ik dat er in de buurt van Sint Jansklooster een hevige regenbui hangt. Goed natuurlijk voor het groen, minder goed voor een motortreffen. Maar dan, het treffen is er toch ook niet. Toch jammer.

Op zaterdag lijkt het in eerste instantie een grijze, bewolkte dag te worden. Maar het duurt niet lang of de zon breekt door de lichte bewolking heen, en de nog nauwelijks aanwezige mist verdwijnt. Het resultaat is een warme, maar niet te hete dag. Een echte SJK morgen, waarbij het ontbijtbuffet bezocht wordt door de hongerige feestvierders, treffengangers en slaapkoppen, die op het laatste moment toch nog komen voor een eitje of een extra kop koffie.

Geen SJK, dus wordt het een ontbijt in de luie stoel, en even later een kop koffie op het terras achter, waar de zon het kalm aan doet en het niet al te warm is. En misschien is er nog tijd voor een rondje op de Deauville, niet door de omgeving van de Weerribben en door Drente, maar in de omgeving van Ede en Arnhem, misschien wel over de Posbank of om de Hoge Veluwe. Maar ik kan ook gewoon in de luie stoel blijven.......

In plaats van de fameuze SJK Barbeque wordt 's het avonds een vegetarische kroket met salade. Ook niet mis, en de afwas daarvan is vele malen kleiner dan de haast eindeloze stroom van schalen en borden die door de enthousiaste SJK-ers bij het avondeten kan worden geproduceerd. Maar ook dat is SJK.

De buienradar laat de haast onvermijdelijke en traditie getrouwe kleine buitjes zien die boven Sint Jansklooster vallen. Niets om je zorgen over te maken. Wel bedenk ik me dat bij zo'n regenbuitje de anderhalve meter niet gehouden kan worden, als iedereen gaat schuilen in de grote tenten. Die anderhalve meter zou ook al aardig in het gedrang komen als de verbroedering toeslaat, geholpen door de respectabele hoeveelheden alcohol, en de algehele feestvreugde onder de treffengangers.

Zondagmorgen begint met uitslapen. Niet te lang, maar wel even. In treffentijd zou ik al om half acht weer paraat staan om de eetzaal weer in te richten voor het ontbijt, de lege flessen en de sigarettenpeuken van de tafels te verwijderen, en alles een min of meer fris uiterlijk te geven. Fris lijkt het wel te zijn, als ik even naar buiten kijk waar het grijze ochtendlicht nog even blijft hangen, en met tegenzin terugwijkt voor de opgekomen zon.

Het is eigenlijk een perfecte dag om een treffen te beëindigen. Geen natgeregende tenten, en waarschijnlijk een mooi en droog veld om die grote tentzeilen op te vouwen en in kratten te doen, klaar voor de volgende keer. Maar nee, deze keer niet. En toch mis ik wel het afbouwen, het vertrek van nu eens deze, dan weer die, die in kleine of grotere groepen van het terrein af rijden, na de organisatie bedankt te hebben voor weer een fantastisch SJK. Dit jaar niet......

Ik ga er vanuit dat we, met elkaar, het volgend jaar wel weer een SJK kunnen houden. Misschien dat zelfs Vechta weer mogelijk zal zijn. Ik noteer alvast de datum voor het 18de treffen van de Dutch Honda CX V-club te Sint Jansklooster in mijn agenda:

20-22 Augustus 2021, 18de Treffen SJK

Hoop ik ........
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 aug. 2020 13:09 
Ha Hans, dank voor je beeldende verslag. Een plezier om te lezen (ondanks etc.., maar dat weten we nou wel), en met je schrijftalent blijk je ook iets te kunnen laten zien dat er helaas niet is en er dus toch is...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 aug. 2020 13:28 
't is mooi Hans! Jammer dat de foto's mislukt zijn
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver johan 001

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 aug. 2020 14:44 | Aangepast door: johan 001 
De webmaster heeft nog wel een verslag van 2 jaar geleden denk ik als troost

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 16 aug. 2020 21:25 
Mooi verwoord Hans! Met gemengde gevoelens heb ik aan dit SJK weekend dat niet doorging gedacht. Aan de ene kant voelt het goed dat we geen risico hebben genomen. Aan de andere kant het gemis van alles wat SJK tot SJK maakt.
Hopelijk kunnen we volgend jaar in de herkansing!
En maak jij dan weer een mooi verslag.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 aug. 2020 21:56 
er is vrijdag wel een sintjansklooster rit geweest. die voerde ons naar zwartsluis, vollenhove, de blauwe hand, steenwijk en blokzijl.
ikzelf, nico krommenie en carlo saletti hebben die gereden, de foto s staan op facebook. gr norby
nb

Schrijver CxREW
Admin 
#7 | Geplaatst: 18 aug. 2020 10:24 
Op verzoek van Johan:

"Dit is er een uit de oude doos ook leuk voor de verandering met al die jonge koppies."
webmaster (JiMi)

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 aug. 2020 01:08 
Bedankt Hans! Mooi geschreven.
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Het treffen dat er niet was....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven