Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx650 stotteren, inhouden en ploffende uitlaten bij koude motor

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Carl Verroken
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 okt. 2020 13:25 
Hallo collega cx-rijders,

Een paar maanden geleden kocht ik een cx650e van 1983 waarvan ik dacht dat ik deze na een paar uren sleutelen helemaal in orde had gebracht (dynamo, distributieketting en spanner, starter-tandwiel, oliekeerring waterpomp, thermostaat, startmotor modificatie, ...)

Ik heb vervolgens een 1000-tal kilometer probleemloos gereden maar ben tot de vaststelling gekomen dat de cx650 mij niet helemaal ligt en ik liever met een cx500 reed. Nu staat de cx650 al een paar weken te koop en heb ik gemerkt dat het stilstaan hem geen goed doet.. Bij koude motor stottert de motor namelijk en ploffen de uitlaten bij lichtjes gasgeven. De eerste kilometers lijkt de motor soms verminderd vermogen te hebben. Deze problemen verdwijnen wel eens de motor warmgereden is en rijdt dan perfect zoals het hoort.

Nu wou ik dit graag nog oplossen voor de verkoop (tenzij iemand de motor zo overneemt aan de prijs die ik in gedachten heb).
Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn? ik zou vermoeden dat er geen defect is aangezien de problemen verdwijnen bij warme motor maar eerder een probleem van vuil of afstelling? Eventueel carbs die gesynchroniseerd moeten worden?

groeten,
Carl

Schrijver Riekelt
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 okt. 2020 13:44 
Heb hier ook een cx650e staan met ongeveer dezelfde problemen ,bijj mij lijkt het de dynamo ik heb 2x 50/60 volt en 1x 15volt.
Bij hoge toeren rijd hij wel aardig maar starten en lage toeren vind ie niet fijn
Gr Riekelt
Honda CX500c En CX650e

Schrijver Carl Verroken
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 okt. 2020 14:29 
dynamo zou mij verwonderen aangezien dit een nieuwe is. Houden de problemen aan bij warme motor of verdwijnen deze ook?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 8 okt. 2020 12:49 | Aangepast door: coenox 
Bij je lijstje met alles wat je hebt gedaan zie ik niet dat de carburateurs gereinigd zijn. Heb je dit al gedaan?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Carl Verroken
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 okt. 2020 13:39 
Carbs heb ik inderdaad nog niet gereinigd en heb ik ook aan gedacht als mogelijke oorzaak maar zou het kunnen dat dit enkel problemen geeft bij koude motor en niet bij een warme motor?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 8 okt. 2020 14:57 
Alles kan, maar misschien is er een meer deskundig forumlid dat hier nog iets over kan zeggen. Ik heb zelf een Silverwing die standaard na een tijd stil staan op één cilinder loopt,
na een kilometer rijden is het probleem verholpen. Of het de carbarateurs zijn (die laat ik nu wel standaard leeg lopen als ik de motor een tijdje wegzet) weet ik niet, ik weet wel dat stilstaan in combinatie met moderne benzine de carbarateurs geen goed doet.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 okt. 2020 15:20 | Aangepast door: JiMi 
Ik zit aan de membranen te denken, die dingen aan de zijkant van de carbs achter die ronde plaatjes. Die zorgen voor ploffen als ze oud zijn.
Zie https://www.hondacx500.nl/forum/Vacuum lucht afsluitmembraam
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 okt. 2020 20:15 
Die membranen aan de zijkant zijn alleen voor mengsel wat aan te passen bij gas wegnemen zodat je geen geplof in de uitlaat krijgt. Als ze lek zijn krijg je dat een beetje maar dat is dan ook alles. Ze worden ook wel eens gewoon uitgeschakeld door het piepkleine o-ringetje daar te vervangen door een plaatje rubber.

En de eerlijkheid gebied mij te vermelden dat de CX die ik nu te koop heb staan afgelopen weekend ook maar op 1 cylinder wenste te starten, even later pas 2e erbij en alles normaal. Zal wel over zijn met balanceren, evt hangende vlotter pen of vlotter niveau controle. Maar dan heb ik ruimte nodig in de garage, en daarvoor moet die CX verkocht.... moeilijk hoor...

Dat heeft dus allemaal niets met originele vraag te maken, dat klinkt inderdaad als carburateurs eens nakijken.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 9 okt. 2020 11:09 
Schone carbs zijn zo fijn. Ik had een schoon gereviseerd setje voor mijn Ouwe Rooie van Hans V. Geplaatst en de motor sprong na 5 jaar stil staan bijna ogenblikkelijk aan
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 okt. 2020 19:28 
carbs schoon maken
nieuwe bougies plaatsen.
Kijk of je het model bougie dop hebt met weerstanden, deze weerstanden er gelijk uit halen. Let op, kan niet bij alle 650 modellen.

Bobine uit frame halen, kabels in korten, massa schoon maken, en weer monteren.

Benzine kraan zelf kan ook een probleem zijn, alleen komt dat juist naar voren als de motor warm is.

Kleppen stellen.

En massa aan blok ook na lopen naar frame.
Extra aan leggen is een optie.

spruitstukken kan ook een probleem zijn. maar daar heb ik nog geen oplossing voor, ben er wel mee bezig

co2 schroeven 2x 360 graden open draaien.

Groetjes Marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver borisz
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 okt. 2020 22:51 
Ik zou eerst een de carbs bekijken. Het zou best kunnen dat de vlinderkleppen van de choke niet goed werken.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 okt. 2020 15:30 
en weten we al wat meer??
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Carl Verroken
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 nov. 2020 07:50 
Hallo, hierbij een update. Ik heb nog niet alles nagekeken maar ik ben er vrij zeker van dat het een probleem is met de carburateurs. Ik heb deze gedemonteerd, manueel gereinigd (niet ultrasoon) en hierbij is er wel wat vuil losgekomen. Na het terug monteren is er nu echter een ander probleem ontstaan: de motor loopt stationair heel onregelmatig en het toerental loopt hierbij op naar 4000 à 5000 toeren.. Er is geen mechanisch probleem voor zover ik zie aan de buitenkant, gaskabels lopen vrij en blijven nergens hangen. Gasschuif keert ook helemaal terug. Stationair schroef kan niet meer verder gedraaid worden dus gasschuif keert effectief helemaal terug zoals het hoort.

Wat denken jullie hiervan? Bij hoge toeren loopt de motor trouwens nog steeds niet goed.

Schrijver Carl Verroken
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 nov. 2020 07:54 
Spruitstukken waren trouwens ook lichtjes gebarsten (haarscheurtjes) aan de buitenkant maar aan de binnenkant niet dus dat leek mij geen probleem. Maar ik heb deze toch hersteld door middel van wat dichtingspasta en daarbovenop een krimpkous (met inwendige lijm)! Echt heel mooi resultaat! ik had dit trucje gevonden op een aantal filmpjes op YouTube.

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 23 nov. 2020 09:17 
Hallo Carl. Dat hoge toeretal bij stationair moet te maken hebben met het schoonmaken van de carburateurs. Heb je de sproeiers op de juiste plaats terug gezet? 1 van 78 en 1 van 112 (dacht ik). Verwisselen is iets wat vaker voorkomt. Ook het zwarte rubber dopje onder de sproeier moet je niet vergeten terug te monteren.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx650 stotteren, inhouden en ploffende uitlaten bij koude motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven