Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen - Nick

 
Schrijver NickHeijman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 okt. 2020 12:11 | Aangepast door: NickHeijman 
Hi Allen,

Coen verwees mij naar dit forum, bedankt daarvoor.

Mijn naam is Nick Heijman, afgelopen weekend een CX500 in onderdelen gekocht. Bouwjaar 1980

Als BMW K fan loop ik stiekem niet stiekem over, persoonlijk vind ik het blok van de CX super gaaf en daarom ook noem ik het ook niet stiekem overlopen.

Als hobby bouw/klus ik graag aan mijn BMW K en vanaf nu dus ook aan een CX500. Het idee is om er een scrambler van te maken zodat ook mijn vriendin eens gezellig mee kan. Op mijn K caferacer kan dat namelijk niet.

Ik zal veel over het forum speuren om de typische cx kwaaltjes op te zoeken om het blok goed aan te pakken en helemaal op en top te maken.

Mochten jullie tips & tricks hebben, meer dan welkom.
Over de ketting spanner al wat gelezen.

MIJN PROJECT PAGINA: https://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=12&topic=16677

Groeten.
Nick
Honda CX500 - '80

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 12 okt. 2020 15:29 
Hee Nick,

Leuk je gelijk hier al te zien en fijn dat je je uitgebreid voorstelt. De CX heeft geen typische kwaaltjes, daarom hebben er ze . Wel worden ze een dagje ouder. Er rijdt denk ik geen CX meer rond met het eerste model kettingspanner, maar ooit moeten ketting en spanner wel vervangen worden. Verder is een kapotte dynamo/stator vervelend. Je zou - als je geen historie kent - kunnen overwegen om die bij voorbaat te vervangen als de boel toch uit elkaar ligt. Aan de andere kant: als je de motor eenmaal kent is het blok er ook binnen een half uur uit. Vervangen van de stator is dan wel een klus die wat langer duurt.

Welkom hier en veel pleizier met je bouwpakket . Vergeet ook de zoekfunctie van het forum niet.

Groeten,

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver NickHeijman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 okt. 2020 17:59 
Bedankt Coen voor de tip.

Zal de zoek functie gebruiken en een project pagina aanmaken voor de bouw.

Groeten,
Nick
Honda CX500 - '80

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen - Nick

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven