Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vraag over een Honda Deauville.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 okt. 2020 16:42 
Vraag voor Hansv: een vraag over de Deuaville, Nico heeft problemen met sensoren die o.a. benzine regelen, de motor bokt soms en slaat af.
Daarna weer lopen, heb jij daar verstand van?
Gr, Norby.
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 14 okt. 2020 19:01 
(Moderator edit: nieuw topic van deze vraag gemaakt)
Hoi. Op het forum van de Honda Deauville club kan je veel info vinden (alleen voor leden) over problemen met de brandstofpomp bij Deauvilles en wat daaraan te doen is.
Zie: Brandstofpomp Deauville
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 okt. 2020 19:19 
ok, hans je mag dan wel graag een pb sturen.
als we het zo kunnen oplossen graag want nico uit krommenie van de groene cx zou het graag willen oplossen.
en bij de motorgarage is dit een behoorlijk duur probleem, over de duizend euro.
nb

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 okt. 2020 19:36 
ik weet niet of je hier wat aan hebt

Handleiding-plaatsen-diode-op-benzinepomp-honda-deauville-nt650v.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 14 okt. 2020 19:44 
norby:
ok, Hans je mag dan wel graag een pb sturen.

Norbert, de reactie op jouw vraag kwam niet van Hansv. Een pb sturen kan natuurlijk maar ik weet niet of hij op dit moment weet waar het over gaat.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 okt. 2020 20:17 
Heel, heel toevallig heb ik me ook in dat benzine gedoe van de Dootjes moeten verdiepen Inmiddels weer veel van geleerd.

Als het gaat om sensoren dan betreft het naar ik aanneem een (nieuwere) 700, op de 650 met carburateurs heb je die niet. Een diode op de benzine pomp zal het niet zijn, dat is alleen bedoeld om inbranden van de contacten in die pomp tegen te gaan (echt waar, zelf net eentje in gezet)

Maar ik heb wel ergens - op het UK Deauville forum denk ik - een fraai verhaal gelezen over dat soort problemen. Volgens dat verhaal schijnt de ellende vaak terug te voeren te zijn op contact problemen in de connectoren van de electronica. Niet zo moeilijk te verhelpen, kan wel veel werk zijn natuurlijk en daarom vervangen dealers vaak gewoon de hele boel - werkt ook maar kost boel veel geld.....

Je zou er dus eens voor moeten gaan zitten en alle connectoren openen en schoon maken.

Je weet nu net zoveel als ik - en nee, ik heb 't nooit gedaan, ik heb geen 700, ben nog maar net begonnen aan een 650 waar werk zat aan zit. Voor meer/andere Deuaville info (als ik die al zou hebben) email dan even. De Engelse Deauville site heeft geen restricties, loopt al heel lang en heeft veel techniek, zie http://www.deauvilleuk.org/forum/ .

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 okt. 2020 21:54 
Norby,

Om eerst je vraag te beantwoorden: ik heb er geen idee van.

En verder is op het Deauville forum van de engelsen, wat Frans aangaf, Rob Davis actief, ( heeft het opgezet? ) en die weet ook erg veel.....

Harmony,
Hans.
( tot nu toe geen gekkigheid met de Deauville gehad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver norby
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 okt. 2020 17:54 
even ter info, heb nico gebeld en de motor staat in wormerveer bij motorport.
gelukkig met zelfde euvel dus monteurs hebben het gezien.
diagnose was slechte bougiekabels en stekkers, kleppen moeten gesteld worden.
het lag volgens hun niet aan sensoren.
wel weer een dure reparatie van 1200 euro maar ja er zit garantie op.
dus misschien toch niet die sensoren.
euvel was vnl ploffen, afslaan, stotteren.
laten we motorport maar geloven dan.
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 15 okt. 2020 19:19 
1200 Euro voor kleppen stellen en vernieuwen van bougiekabels? Dat is wel heel veel geld....
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 okt. 2020 14:17 
1200 Euro koop ik een cx500 voor wat een geld.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 okt. 2020 14:35 
Waarschijnlijk vergulde stekkers.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 okt. 2020 21:55 
ja, ik vind het ook duur. misschien heeft hans v voor nico en dan voor de volgende beurt een goedkoper adres.
de eerste beurt kostte 1800, de tweede 1200. zeker niet weinig vind ik!.
maar ja hij krijgt garantie bij motorport.
nb

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 okt. 2020 23:28 | Aangepast door: JiMi 
Iedereen die een CX een beurt kan geven kan dat ook bij een Deauville 650.

(650 later toegevoegd. De techniek is anders dan die van een 700)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 17 okt. 2020 00:21 
Eh??

1800 Euro voor een eerste beurt? Is dat inclusief bijwerken van het bladgoud op de tank of zo?

Zonder dollen, ik heb eigenlijk geen idee wat een "grote beurt" voor een redelijk gangbare nieuwe(re) motor zoals een Deauville 700 kost. Iemand met voorbeelden van recente prijzen?

Ik kom nooit bij een dealer en kies/koop alleen motoren die ik helemaal zelf kan repareren en bijhouden. En dan zie ik ook nog wel verschil tussen onderhoud van een CX en dat voor bv. een Deauville 700 met ABS, injectie en nog wat van dat soort frutsels waar ik in de eigen garage weinig mee kan, daarom heb ik ook een 650

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver norby
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 17 okt. 2020 06:30 
meende iets met remmerij met eerste beurt en dan groot onderhoud.
een paar extra onderdeeltjes nieuw gemonteerd.
ja, ik vind het ook duur en vaak wordt er een mooi verhaal aangehangen dat dit en dat wel nodig is.
vooral motorrijders zijn gevoelig voor veiligheid en zekerheid.
maar ja alle dealers willen verdienen.
nico was trouwens laatst bij jou samen met mij in het rustige gelderland... wel op een cx dan.
nb

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vraag over een Honda Deauville.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven