Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Hallo

 
Schrijver Knarf
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 nov. 2020 15:44 
Even voorstellen,

Ik ben Frank en heb zoals wel meer hier een CX500.

Hier aangemeld om goed te kunnen zoeken en eventuele vragen te stellen, mocht het nodig zijn.

Motor geschiedenis:

Honda Transalp (2x)
waren mijn woon werk machines en vooral gebruikt om eenvoudig in de spits overal te kunnen komen met zo min mogelijk file ellende.

Toen ik een vastere werkplek heb aangenomen (reizen voor je werk is zo zonde...) wilde ik een oudere machine waar ik meer aan zou kunnen sleutelen.

Dnepr MT16
Ik wilde deze solo kopen, maar heb mij laten verleiden om de machine met zijspan te gaan rijden. Even wennen maar rijdt geweldig. Klein probleempje, deze machine had een minderwaardigheids complex en wilde continu mijn aandacht om bevestigd te krijgen dat ze er echt mocht zijn. Maar met een gemiddelde rij / sleutel verhouding van 4 op 1 was het toch teveel sleutelen naar mijn zin. kleppen stellen en carbs afstellen zo ongeveer om de 1000 km. Bovendien snelweg rijden om ergens snel te komen is iets wat je hiermee niet wil doen.

Honda GL1100
Even een uber betrouwbare goldwing gekocht. Wat een bakbeest! Met al het plastic erop easy 150 op de snelweg terwijl je op een halve bank zit. Maar omdat ik een motor wil rijden en geen auto met twee wielen het plastic verwijderd en er een beter zadel opgezet. Dat reed al een stuk meer als een motor, lekker je kop in de wind.
Uiteindelijk de motor maar twee jaar gehouden want de motor was een slag te groot om echt lekker te rijden. Plus, ik miste toch een beetje het zijspan rijden. Eerst nog getwijfeld om een zijspan aan de GL1100 te knopen, maar dat zou een erg zware combinatie geworden zijn (bak en motor moeten bij elkaar passen)

dus:

Honda CX500, met span
Niet gezocht op een CX500, maar deze combinatie van een CX500 met een verzwaarde velorex aanbouw en MZ boot was zo mooi dat ik deze gekocht heb. Je kunt het span zien in een andere tread, waar iemand de advertentie gezien had.

Weinig bijzonderheden tegen gekomen. Kleine dingetjes als een voorband waar ik wat meer profiel op wil (een zijspan is erg leuk als er sneeuw ligt), een koplamp verstelling die vast zit (poe poe, lang leven de kruipolie) en een halve kuip met behoorlijk wat electra waaronder een raadselachtige schakelaar. Dat ga ik binnenkort wel eens goed nazoeken.

Span rijdt als op rails.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 nov. 2020 19:51 
Nou Frank,

je was dus al gesignaleerd voordat je hier was blijkbaar Welkom en succes met het span !

Plezier, Frans ( niet bekend als Snarf ! )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 23 nov. 2020 11:08 | Aangepast door: coenox 
Hoi Frank,

Welkom hier en leuk om je motorhistorie te lezen. Ik heb ook een historie, maar met het probleem dat ik niet verkoop wat ik heb gekocht. En dus staan naast de CX'en ook nog een GL1000 in de schuur. Mijn echtegenote Lieke heeft ooit ook een CX (E) met een Velorex gereden, maar inmiddels heeft ze een GL1500 - over bakbeest gesproken - met een Hannigan bak.


(Die twee meiden die meerijden hebben inmiddels zelf hun motorrijbewijs..)

Heb je een foto van je span? <edit: ah, ik zie het al in het andere draadje. Het span dat kort geleden te koop stond)

Coen
(Die het zijspan rijden over laat aan de mensen met meer lef)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Hallo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven