Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Elek voordeel hep sen nadeel....

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 dec. 2020 19:27 
Forummers,

Zoals de grote filosoof Cruyf al zei : Elek voordeel hep sen nadeel. Nou zei hij dat in onvervalst Amsterdams, en dan klinkt het nog beter.

Terug naar het onderwerp: de CX die er niet is, en de Deauville die er wel is.
Ik heb een groot nadeel op die Deauville ontdekt. Zodra het wat kouder is, worden mijn handen ook kouder, (logisch eigenlijk) wat ik in voorgaande jaren oploste door de gehandschoende hand heel even op de fraai vormgegeven kleppendeksels van de CX te leggen . Éen te gelijk natuurlijk, anders stuurt het zo moeilijk.
De Deauville is flink ingepakt in plastic en dergelijke, en daar is die simpele oplossing niet mogelijk. Niet elke verandering is dus een verbetering.

Nu denk ik na over handvat verwarming.
Jullie echte en onvervalste hard-core CX-ers hebben dat natuurlijk niet nodig (of toch??) maar misschien is er in deze grote vergaarbak van ongesorteerde technische kennis iemand die mij hier een warm handje bij zou kunnen helpen?

Oftewel: wat is een goede, betaalbare handvatverwarming, geschikt voor de Deauville?

In afwachting van jullie warme reacties,

Harmony,
Hans.
(tip voor CX-ers: nooit verkopen, krijg je spijt van )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 dec. 2020 20:11 
woorom geen windkappen die halen de koude wind weg.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2020 21:35 
Een andere optie is verwarmde handschoenen. Werkt ook heel goed. Voordeel de handschoenen zijn redelijk dun en dus soepel. Nadeel een set handschoenen is niet heel goedkoop (duurder dan handvatverwarming).

Het voordeel van verwarmde handschoenen tov handvatverwarming is dat de verwarming in de handschoenen niet alleen de binnenzijde verwarmd maar ook de meest afkoelende zijde de buitenkant.

Mijn ervaring (voor woonwerkverkeer) is dat ik spijt heb, dat ik de handschoenen niet eerder heb aangeschaft....

En Hans succes met het maken van een keuze
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 dec. 2020 16:56 
Allen:

Bedankt voor het mogen putten uit de verzamelde wijsheid en overvloedige kennis van dit forum.

Met het brede oog gericht op de brede omstandigheden, waaronder maar niet uitsluitend de klimaatverandering, het aantal gereden kilometers dit jaar, de staat van de gezondheid van ondergetekende, de belastingen, het voortplantingsgedrag van zeekoeien en misschien ook wel de gezondheid van Putin en/of Trump, maar zeker ook de gezondheid van de spaarpot, is de commissie tot het oordeel gekomen dat een gewone handvatverwarming goed genoeg zou moeten zijn. Dit natuurlijk met de kanttekening dat verwarmde handschoenen het ideaal vormen, wat misschien in de verre, of nabije, toekomst bereikt zal worden. Een mens moet wat te wensen overhouden (en die lijst is erg, heel erg lang)

Ik ga voor een handvatverwarming, waarschijnlijk eentje van Oxfort.....
En de montage? ach, tussen het verplichte solliciteren door is er vast nog wel knutseltijd over....

Harmony,
Hans.
( die zich dipperig voelt, maar 't gaat wel weer over )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 dec. 2020 22:48 
Ik ben het het meteen met Wim eens, verwarmde handschoenen is helemaal TOP!!

gerbing.eu

Kijk daar maar eens!!

Groet Erik. (Heeft een hekel aan kouwe klouwe)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Elek voordeel hep sen nadeel....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven