Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 weer wegverkeerswaardig krijgen

 
 
Pagina  Pagina 2 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 4 dec. 2020 22:24 
naald vuil

Het plaatsen van foto's gaat ondertussen wat beterder

Geeft wel aan dat een schoonmaakbeurtje niet overbodig was
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 4 dec. 2020 22:48 
rempomp

Het is natuurlijk een foto om van te schrikken, maar het geeft aan dat enige onderhoud noodzakelijk was. Het is overigens weer een werkende rempomp geworden.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 4 dec. 2020 22:50 
vlotterbak

Ultrasoon had nog wat werk te doen.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 4 dec. 2020 22:53 
Er is iets dat niet herstelbaar is.

aanzuigbuis
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 4 dec. 2020 22:55 
Ook bezig om wat roest te verwijderen van wat onderdelen mbv citroenzuur.

citroenzuur
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 4 dec. 2020 23:22 
Lekker bezig
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 5 dec. 2020 10:33 
Kleine stapjes, dan wordt het misschien nog heel wat.
Het is tenslotte een CX, wat kan er fout gaan

Harmony,
Hans.
( wel kriebelvingers.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#23 | Geplaatst: 24 dec. 2020 17:31 
Goed bezig Wim! Ben door alle werkdrukte een tijdje niet op het forum geweest. Heb een hoop gemist zie ik
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 27 dec. 2020 22:53 
Komende week vrij. Dus is er ook tijd om te prutsen. Ben nu aan het proberen om het blok te laten draaien (op een startmotor). Dan als dat lukt kan ik proberen om de carbs te monteren kijken of het blok dan ook wil draaien.

Dit is natuurlijk niet het enige project in de garage. Dus er is een soort verdeelde aandacht. Mijn project de brakke XS400 is namelijk zowat klaar. En ik wil dat deze op 1 maart kan rijden. Verder moet er aan een YX600 nog onderhoud gepleegd worden (voorvorkkeerringen vervangen en achterspatbord aanpassen).

En zo blijf je bezig

Mogelijk vermeldingswaardig is dat er nu drie opgeknapte remklauwen klaar liggen in de garage voor de CX. Mogelijk dat ik gelijktijdig met voorvorkpoten van de YX de zoveelste hands voorvorkpoten die voor de CX zijn gelijk onderhanden neem (moet alleen nog even een stel keerringen aanschaffen).

Verder worden er morgen onderdelen voor de CX opgehaald. Via het forum alhier.

Bij de volgende update volgen er wel weer wat foto's !
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 13 feb. 2021 19:19 
Zo er is weer wat gedaan aan het CX-brikEr is een set andere carburateurs aangeschaft. Deze hebben gebadderd in de ultrasoon. Deze kreeg ik wel geheel ui telkaar (dus ook de verdiept liggende stationairsproeiers). Daarna een kleine bestelling gedaan bij Technirub voor een aantal Viton-ringetjes (voor de luchtmengselschroef en de koppelingsbuis voor de brandstof).
luchtmengsel met ringetje

Verder heeft het blok gedraaid op een andere startmotor (verkregen via dit forum ). Ook heeft de startmotor gedraaid zonder dat de kleppendeksels gemonteerd zaten, duidelijk was dat de oliepomp zijn werk deed. Er kwam olie naar boven bij de tuimelaars van voor de kleppen (was ook nog mooi goudgeel). Overigens een "vieze" foto bijgevoegd waaruit wel duidelijk wordt waarom de originele startmotor niet rond ging
oude startmotor
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 13 feb. 2021 19:24 
Hoe dit forum werkt ben ik nog niet geheel achter. Maar ik heb nog meer te melden.
opkomende olie
Wat mij ook opviel is dat het onder de kleppendeksel er zeer netjes uitzag, geen versleutelde boutjes en zeer schoon.

Nadat de carburateurs waren teruggeplaatst (was nog wel even prutsen met de gaskabels en choke) de motor geprobeerd te starten. Zonder dat ik veel hoefde door te starten begon het blok te draaien. En wat bleek het ging gelijk over zijn nek....
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 13 feb. 2021 19:34 
spugen uit de uitlaat

Uit de rechtuitlaat bleek een flinke drap te komen. Gestopt met proberen om iets af te stellen aan de carburateurs. Eerst maar eens de uitlaat eraf gesleuteld. En wat bleek er zat water in de balanspot onder het motorblok. En omdat de motor iets scheef staat naar rechts, kwam het daar met de uitlaatgassen mee.

balanspot en bakje met zooi
Zie hier wat er nog aan roestwater en smurrie uitkwam. Overigens waren de voorbochten geheel droog aan de binnenzijde. Dus het vermoeden is dat dit tijdens het stallen in de uitlaat is gekomen (en dat heeft gezorgd dat de aansluitingen van de dempers flink last hebben van corrosie).

Verder vandaag de vervangende voorvorkpoten uitelkaar getrokken (letterlijk getrokken, want je moet de keerring met kracht uit het onderste deel van de voorvorkpoot verwijderen).
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 13 feb. 2021 19:39 
veren uit voorvork

Het lukt mij niet om meer dan 2 foto's in een bericht te plaatsen. Ligt dat aan mijn computerskills of is dat gewoon ?

Over de veren heb ik een vraag, weet iemand of dit originele veren zijn ?

Verder nog geconstateerd bij het proefdraaien (kortstondig) dat de toerenteller werkte. En dat blok weinig mechanische geluiden produceerde
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 13 feb. 2021 19:53 
En om af te sluiten hoe de motor er momenteel bij staat.
brik

Doordat voor mij nu duidelijk is dat het blok "werkt" ga ik verder met het opknappen. Al zal het opknappen met name gericht zijn op het technisch in orde krijgen van de motor. Wel maak ik schoon wat nu schoongemaakt kan worden. En als de temperatuur weer iets gestegen is, ga ik met de kwast het frame weer van wat zwarte verf voorzien (wordt wel vooraf geschuurd).

Wordt vervolgd
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver MAST

Moderator 
#30 | Geplaatst: 13 feb. 2021 21:24 
Hallo Wim. Lekker bezig zo te zien! Wat betreft meerdere foto's plaatsen, dat zou zonder problemen moeten gaan.
Welke melding krijg je dan als je meer dan 2 foto's plaatst?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 2 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 weer wegverkeerswaardig krijgen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven