Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Na de winterslaap

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2021 22:27 
Vandaag is het 1 maart. De "opgehokte" CX motoren mogen vanaf vandaag de weg weer op.
En het is vandaag mijn vrije dag en mooi weer. De accu die in de schuur aan de lader lag gepakt en weer in terug in de motor gezet. Daarna het blok eerst rond laten draaien met de dodemansknop op "uit" tot ik het rode oliedruk lampje uit zie gaan.
Dodemansknop op "aan" en de choke dicht. Starten en vroemm, hij loopt weer! Mooi na zeker 3 maanden totale stilstand. Helaas slaat de motor al snel af en dan lukt het even niet om hem aan te krijgen. Maar met wat geduld en pielen lukt het toch.
Motorspullen aangedaan en even een blokje om! Zo, de kop is eraf, kom maar op met mooi motorweer en hopelijk duurt het niet meer al te lang om weer eens op een terras een bakkie koffie te kunnen halen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Han Neienhuijsen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2021 07:28 
Leuk veel rijplezier, de mijne loopt ook bijna weer.

Groet Han.
Han

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 maart 2021 08:43 
Goed idee Marcel!
Moet ik ook maar eens gauw gaan proberen met mijn zwarte CX650E en de blauwe CX500Z
Veel rijplezier.
Gr,
Jaap

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 maart 2021 08:27 
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Een prettig motorseizoen gewenst!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 3 maart 2021 10:29 
En het was laatst zulk lekker weer! En nu is het weer koud. Ik mag met "Ouwe Rooie" doorrijden, maar daar moeten wat dingen aan gebeuren. Geen tijd voor gehad. Met de Deauville nog wel naar het werk geweest. Inmiddels de twee rode Customs klaar gemaakt. Kaithlyn rijdt op de ene, Stephanie op de andere. En moet een paar dingen aan de Groene Draeck doen. Die is verkocht. En nog zoveel plannen en weinig tijd

Laten we er een mooi seizoen van maken!

C
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 9 maart 2021 10:58 
na mijn winterslaap ben ik er ook weer...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 maart 2021 11:48 
Er wordt weer gereden...

Ook met motoren die minder jaren hebben dan de haast onverwoestbare CX....

Niet gehinderd door belasting regels heeft mijn motor ook al weer de eerste, tweede en derde kilometers op het klokje gedraait....

Harmony,
Hans.
( die af en toe even een rondje draait, gewoon, ontspanning en zo .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Na de winterslaap

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven