Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nippels remklauwen

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 7 april 2021 13:25 | Aangepast door: coenox 
Ik rij op dit moment op de 'Ouwe Rooie' , maar ben niet helemaal tevreden over de remmerij. Ik wil de remblokken en de vloeistof vervangen. Ik zag echter dat de ontluchtingsnippels er slecht uit zien. Eentje is zelfs zo rond dat de sleutel 8 niet meer past. Ik wil ze vervangen, maar kan geen nieuwe vinden. Ik heb desnoods nog wel ergens remklauwen liggen waar ze op zitten, maar wil eigenlijk nieuwe. Heeft iemand een linkje waar ze te koop zijn?

Winparts heeft er een hoop, maar welke moet ik hebben?: www.winparts.nl/remsysteem/montage-revisie/ontluchtings-nippels
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 april 2021 14:17 
Mijn vaste adresje zegt dat ik deze Jmp LSSBN8 zou moeten hebben.... da's ook M8x1,25. Zoek daar eens op?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 7 april 2021 15:09 
Bij CMSnl: Ontluchtings nippel/CX500/1978. Betaal je wel een stukje meer dan bij Winparts. (prijs is ook nog ex btw en ex verzendkosten..)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 april 2021 15:38 
Weet niet wat het elders kost maar dit bedrijf heeft een hele zwik in de webshop staan.

https://www.melvin.de/ersatzteile_c5.htm

Is trouwens tevens een goed adres voor relatief goedkope staalommantelde remleidingen.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 7 april 2021 16:17 
M8 X 1.25 levert Winparts ook. En goedkoop ook. Moet ik alleen nog even de lengte uitzoeken. En aan de andere kant, wil ik voor een tientje verschil gaan lopen prutsen? Bij die van CMSnl weet ik zeker dat ze passen. Nou ja, vanavond maar eens het www afspeuren. Dank voor alle info, is behulpzaam. Overigens, Wim, heeft deze motor al staal omwikkelde remleidingen. Maar goede tip voor eventuele andere motoren.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 april 2021 16:36 
Weet dat de Yamaha dealer hier op het dorp dit soort nippels gewoon op voorraad heeft. Want bij een beurtje blijkt best wel eens dat die dingen "lomp" bewerkt zijn en dan worden ze vervangen (soort slijtage onderdeel).

Weet niet wat er jouw omgeving aan motoronderhoudsbedrijven zit, maar een telefoontje kan best wat opleveren en dan is de levertijd ook beperkt.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 april 2021 16:37 
https://www.nr1motor.nl/bleeder.html

Deze zijn "leuker" geprijsd.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 7 april 2021 16:39 
Is ook geen slechte tip. Zal Gert Altena in Woerden eens bellen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nippels remklauwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven