Mmmm, je hebt "alles" al vervangen, behalve de tank, lees ik, dan is mijn vraag wat heb je niet vervangen? Als dat de draadboom is zou ik daar eens goed naar kijken.
Je geeft ook aan dat je met CDI werkt. Helaas werken CDI's steeds minder goed. Veroudering van de ontsteking-spoelen in het blok zijn hierin de hoofdoorzaak, CDI units geven ook problemen door ouderdom. Probeer eens een ontsteking te lenen van een clublid bij jou in de buurt. De ignitech en de Marco Becker ontsteking werken ook als de ontsteking-spoelen niet meer werken. Meestal geven ontsteking-spoelen het bij 5000 toeren op, maar ik heb ook problemen gehad bij andere toerentallen.
Om te proberen of de motor boven de 4000 toeren kan lopen zou ik remreiniger of snelstart in de luchtfilters spuiten terwijl de motor 4000 toeren draait op benzine, kleine beetjes proberen als de motor dan wel in de toeren komt is het een brandstof/luchtmengsel probleem, (voorzichtig hiermee! de motor kan ineens hoog de toeren in schieten, dodemansknop of sleutel direct omzetten als dit gebeurd! Het beste is om dit met 2 mensen te doen.....) Gezien je aanpassing met andere luchtfilters zou ik het (ook) met het originele filter proberen. Als de motor hiermee niet hoger in de toeren komt zou ik zeggen dat het een ontsteking probleem is.
Succes!
Groet Erik
P.s. ooit zoiets gezien bij een Honda MT, daar bleek de bougie niet onder druk te werken, wel vonken buiten het blok maar niet op toeren komen, andere bougie, weg probleem....
P.s.2 Je kan van mij een ontsteking lenen, ik maak ze zelf met GY6 blokjes en passende stekkers |