Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gevraagd: Voorwiel met enkele remschijf

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 4 nov. 2021 10:12 | Aangepast door: coenox 
In het kader van een mogelijk projectje: heeft er iemand nog een voorwiel met een enkele remschijf (VS/Canadees model) liggen wat voor een zacht prijsje van eigenaar mag wisselen? Of eventueel ruilen voor een exemplaar met dubbele schijven.

Of weet iemand toevallig of de enkele schijf gemakkelijk over te zetten is op een Europees wiel?

#durftevragen

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 nov. 2021 12:05 
Ik heb wel een voorvork omgebouwd van enkel naar dubbel (GL500 enkel naar dubbel met Z klauwen) daarvoor moest ik de rechterpoot natuurlijk vervangen door één met de nodige oortjes en de complete remklauwen met bevestigings beugel. De linker was gelijk voor enkele ne dubbel. Zou gewoon over moeten kunnen dacht ik. Let ook op de bouten, er zijn wielen waarbij de gaten NIET doorlopen in de naaf en dat heb je wel nodig voor een dubbele schijf.

Als je het wilt proberen kan ook, ik heb nog wel een standaard CX500 voorwiel (zwart reverse comstar) liggen dat je kan hebben of lenen en verwacht komend weekend toch bij je in de buurt langs te rijden. Dat ding past overigens niet in een GL en ook in de CX500 serie zijn er verschillen in breedte.

Schijven heb ik niet over (nog wel op de uitkijk voor setje met gaatjes voor dubbele zuiger klauwen, rij nu met "verkeerde" op de CX ), remklauwen ook niet.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 nov. 2021 11:12 
Woesthoff brummen roukema wormerveer
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 5 nov. 2021 12:17 | Aangepast door: coenox 
brinkcx:
ls je het wilt proberen kan ook, ik heb nog wel een standaard CX500 voorwiel (zwart reverse comstar) liggen dat je kan hebben of lenen en verwacht komend weekend toch bij je in de buurt langs te rijden. Dat ding past overigens niet in een GL en ook in de CX500 serie zijn er verschillen in breedte.

Dank

Standaard reverse Comstar heb ik nog wel liggen. Gewoon proberen dus. Maar dat van die verschillende breedtes is wel nieuw voor mij. Ik dacht dat het voorwiel van de GL gewoon in de C paste. Altijd. In dit geval gaat het om een DeLuxe trouwens.

Johan001:
Woesthoff brummen roukema wormerveer

Is te proberen. Maar een standaard wiel heb ik. Ook bij hen zal het model met enkele schijf schaars zijn.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 nov. 2021 22:38 
Hoi Coen, als je wat bij elkaar moet zoeken, dan wat praktische info:

de voorwielen verschillen afhankelijk van diameter vorkpoten (33/35/37 mm) en type. De dubbele remschijven van de CX en de GL zijn vwb de afmetingen exact gelijk, alleen die voor Gl hebben de gaatjes, remblokken gebruiken smaller deel van de schijf (E en T weet ik niet). De enkele schijf is groter en een mm dikker. De remklauw voor de enkele schijf is ook anders, zuiger diameter is wat groter.

Ik heb een voorvork met enkele schijf gehad, zal nog eens zien of de remklauw er nog is. Zo ja stuur ik wel een pb.

Plezier, Frans

(dacht vroeger ook dat een voorwiel van de oer CX wel in een GL voorvork zou passen, niet dus, daarom rij ik nu een '78 CX met zwart reverse vooraan, en voor 't gezicht ook een 18" zwart reverse achter afkomstig van een B, die wielen zijn een beetje zeldzamer aan 't worden)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 8 nov. 2021 09:21 
Dank, er gaat weer een wereld open. Ga het allemaal eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 nov. 2021 11:43 
naar mijn weten heeft de aluminium comstar velg naar binnen gericht geen verschil van amerikaans, en europees. Alleen de schijf is grote van de enkele uitvoering.
Dus zorg dat je 1 grote schijf krijgt, juiste lengte boutjes, en dan gewoon een standaard velg gebruiken. Volgens mij moet het lukken zo.

Dan gl500, voorwiel is breder dan cx500 model.

En dan heel soms, en dat kan ik niet uitleggen, komt ik velgen tegen op het oude model die niet geschikt zijn voor tubeles banden. Hoe dat kan weet ik niet. Volgens mij komen ze uit andere honda, en zijn ze gebruikt om schade aan de cx500 op te lossen. Echter als iemand met dergelijke velg bij mij komt, plaats ik gelijk geen banden meer. Je kan het zien aan het ventiel.

Dus, velgen, ja lastig, heb er nog 1 voor je, achter wiel cx650c en gl650 achter wiel, Ach ze lijken op elkaar, maar ik weet wel beter...Dat is nog lastiger....

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gevraagd: Voorwiel met enkele remschijf

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven