Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Honda cx650 blok vraagje

 
Schrijver Xs750
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 nov. 2021 12:07 
Hoi luitjes.

Even een vraagje. Ik heb na 10 jaar mijn oude cx650 eurosport weer terug. Nu wel ik hem weer helemaal goed maken. Ondere andere een nieuwe dynamo erin. Maar kwa er achter dat er nu een blok van de cx650c erin zit. Zit er nog verschil tussen een rc12 en een rc11 blok?

Met vriendelijke groet Jelke

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 nov. 2021 10:32 
Het loopt blijkbaar niet hard met antwoorden, veel te koud en nat buiten zeker ... Maar goed, welkom terug in de warme CX club.

En de 650 blokken zijn voor zover ik weet allemaal uitwisselbaar afgezien van verschillen er omheen, maar als het blok dat er nu in zit normaal rijdt en werkt dan gewoon behandelen als origineel. Zelf ook een GL650 gehad waar een 650C blok in bleek te zitten. Reed uitstekend overigens en doet dat voor zover ik weet jaren later nog steeds.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Xs750
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 nov. 2021 11:09 
Dank je wel Frans voor dit antwoord. Dan laat ik idd lekker dit blok erin zitten. Ga hem wel eerst helemaal strippen en nakijken. Groetjes Jelke

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 nov. 2021 19:49 
650 blokken kunnen 2 soorten uitgaande cardan assen hebben. Let hier op.

Echter in het blok weet ik dat er wel degelijk verschillen zijn. Zo zouden er op nummer 3 verschillende versnellingsbakken in omloop zijn, echter zie ik 2 soorten verschillen. Let op, deze bakken zijn niet uitwisselbaar!!!!!, reden, ook het tussen blok is inwendig anders.
Een leek zal het niet zien zo.

Let maar eens op de nummers : ME2 en ME7 ener is dus nog een nummer...Maar ik weet zo even nietuit mijn hoofd welke.

Dan de drijfstangen. er zijn er zonder code, en met code. Ook dit is lastig. Hoe dat kan, is mij onduidelijk.

En dan de distributie, deze is in grond beginsel gelijk aan alle blokken, echter zijn er 2 verschillende automatiche spanners in omloop, en 2 soorten distributie geleiders in omloop.
De van het cx500c en cx500e blok, maar bij gebruik aan onderdelen bij honda hebben ze begeven moment ook het turbo spanner geleider gemonteerd, deze is veel zwaarder en sterker. Grap is, het is onderling wel uitwisselbaar.

Dan let op de schakel over brenging. Ook hier zijn vershillen waarneembaar. Het gl500 model, en 650 model. Als set wel uitwisselbaar. Dus, toch meer dan je dacht..

Dus als je onderdelen zoekt, zorg dat je weet welk blok je hebt, en als je het origineel hebt, dan is het makkelijker zoeken.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Honda cx650 blok vraagje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ MAST, amsilverwing ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven