Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Ander model fusebox.. zeldzaam model cx500c ?

 
Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 jan. 2022 04:43 
Het klinkt misschien stom , maar ik heb blijkbaar een ander type fusebox op mijn stuur..
Heb mijn deksel ondertussen maar hersteld omdat ik gewoon nergens GEEN vervangstuk kan vinden. πŸ€·β€β™‚οΈ
(busjes waren kapot aan binnenkant)

fusebox

Ook nog dit opgemerkt:
Voorste oem knipperlichten staan bij mijne op een ander plaats gemonteerd dan alle andere cx500c modellen..
Mijn staan dus op de lamporen van fabrizk uit , en niet een stuk eronder gelijk alle andere .. πŸ€”

knipperlicht

Dit zijn toch dingen die me opvielen.. iemand enig idee van variant of dergelijke??

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 jan. 2022 10:11 
Lastig te zeggen. De zekering houder kan van een ander model Honda zijn. bv een CB 750.
En de knipperlichten zitten inderdaad niet op de plek waar ze meestal zitten bij een C.
Een van de vorige eigenaren is bezig geweest om dingen aan te passen. Er zullen heel weinig 500C's rondrijden die nog helemaal origineel zijn.
En Honda heeft zelf ook wel verschillende onderdelen gebruikt op het zelfde type motor.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 jan. 2022 13:40 
Hey , ja idd.. heb dus elke keer op zoekfunctie mijn type ingegeven, omdat de vorige eigenaar buiten de eagle opt spatbord NIETS heeft verandert.

Dus nu zoek ik op cb650 en cb750c en idd nu kom ik op die fuse box uit.. dus zal de hele voorkant miss ook wel uitwijzen op dit model 😎

Dan best maar de diameter van de voorvork opmeten als ik ander lamporen bestel voor de ledcustom wa erop komt..

Bedankt voor de info
Grtz

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 jan. 2022 20:41 
Dat zekeringkastje is geloof ik normaal voor de laatste C(ustom) modellen, zie bv. deze Canadese uitvoering voor 1982:

Canada Cx500C 1982

de voorvork zelf ziet er gewoon "standaard" uit. De knippers voor zijn AFAIK niet standaard en ze lijken ook wat te dicht bij elkaar te staan (36 cm minimaal geloof ik in EU voorschriften nu 2022).

Zoals MAST al zei zal er wel meer veranderd zijn - de lak is zeker niet standaard - maar dat mag de pret niet drukken, ga lekker rijden!

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 πŸ’°

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 jan. 2022 14:33 | Aangepast door: Johnski78 
brinkcx
Jep gevonden maar niet leverbaar zie ik.. mja het kapje is nu toch hersteld.
Ik keek via de europese versie op die site voor men vervang parts te bestellen.. daarbij dat ik hier dus niet opuit gekomen was πŸ€¦β€β™‚οΈ
(HONDA CX500C CUSTOM 1981 (B) EUROPEAN DIRECT SALES)

Voorvork lijkt me ook de standaard 34mm cx vork na opmeting..

De knippers zijn gewoon oem honda hoor, en staan op oem openingen van de lamporen..
Enfin na wat geprul eraf gekregen en opgeborgen ,moest ik em ooit terug stock willen zetten.. zijn nu vervangen door kleinere..

De lak: Zover ik weet altijd zwart geweest..?
(Wel ooit eens opnieuw herspoten zag ik wel)
Volgende winter ofzo wel eens alle lakdelen en prullen binnen brengen om nog eens terug volgens de oem kleurcode te restaureren.. dan zijn alle ouderdom putjes en krasjes er ineens uit.

En zijt maar zeker! start , draait en rijd als ne nieuwe.. zalig ding.

(nu nog zorgen dat ik men rijbewijs in maart positief behaal .. πŸ€—

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 jan. 2022 17:56 | Aangepast door: brinkcx 
Nou je 't zegt, ja, een rijbewijs ....... of een achterband 😳 ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 πŸ’°

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2022 16:11 | Aangepast door: Johnski78 
b]brinkcx[/b]
Achterband is nog redelijk ok hoor
Gewoon vuil en vol slijk omdat ik door beregende ondergrond en kiezel uit gereden ben aan de garage..

 band
Komen zowiezo nieuwe banden onder als ik echt begin te rijden..

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 jan. 2022 20:40 
jij hebt het cx500c model met GL500 kabelboom, en ontsteking.
Vandaar. Is het latere model.
Ik heb ze wel vaker gezien. meerdere malen zelfs
Jij hebt ook geen cdi unit, maar nec ontsteking.
Ontsteek deksel is ook dikker, en de ontluchting van het blok is daar ook te vinden.
Let op contact slot, is lastig model, gl500 kan werken, maar ook model cbx1000 kan werken.
Het is echt uitzoeken, passen wat werkt...

Dan die achterband.
Dat type waar jij mee rijd, als deze ouder dan 10 jaar is, gelijk er af gooien, gevaarlijk om mee te rijden, totaal geen grip meer.
Als ik dat type achter band van dat merk tegen kom, gooi ik hem gelijk af.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 jan. 2022 21:10 | Aangepast door: Johnski78 
marcobecker
A ok wist ik allemaal niet.. eerlijk gezegt ken ik dit model nog niet zo lang.. cb750c enzo ja , maar cx niet.

Motoren op zich vond ik wel vet , maar nooit echt mee bezig geweest na men 18de , en ook niet gedacht dat ik het in men hoofd zou halen om uiteindelijk toch voor me A rijbewijs te gaan en eentje te kopen

Want kheb me ervoor altijd met auto's bezig gehouden, en nu pas mijn passie ontdekt van dees model Honda 2wielers.

Idd , gelijk ik zei.. komen zowiezo nieuwe op.. k vertrouw da ook niet hoor.
Nu nog zien wa merk enzo en komt goed.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 jan. 2022 16:46 
Om nog even op het begin terug te komen, ik heb nog eens op de plank hier rond gekeken, kan je hier wat mee?

1

en

2

Mooi zijn ze niet en daar kan je wat aan doen, niet kapot. Ik hoor 't wel.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 πŸ’°

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 jan. 2022 22:27 
brinkcx
A ziet eens... 😎
jazeker als da gelakt is ist als nieuw.. kan die opgelapte opzij

Kijk eens wat je er nog voor wil hebben in ze geheel & ncl. verzending naar BE ?

Grtzz J

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 jan. 2022 23:23 
kost je heel weinig afrekenen in goed Belgisch bier werkt helaas niet

Je krijgt een PB voor de praktische details.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 πŸ’°

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 feb. 2022 05:33 
brinkcx
Awel moest er in de zomer een meet & greet zijn waar ik kan komen, dan heb je die tegoed van me.. dan breng ik wa jupiler mee

Ok bedankt!

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 1 feb. 2022 11:22 
Johnski78:
Awel moest er in de zomer een meet & greet zijn waar ik kan komen

Ja, die is er! Camping het Kamper Erve te Sint Jans Klooster. 3e weekend van augustus. Van vrijdagmiddag t/m zondag middag.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Johnski78
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 feb. 2022 15:12 
MAST
Normaal zitten we dat weekend altijd op HondaEuroMeet @ Clastrès circuit.
Moest da weer niet door gaan dan kom ik zeker af!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ander model fusebox.. zeldzaam model cx500c ?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven