Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carburateurs

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 13 maart 2022 06:43 
via mail deze vraag binnen gekregen.... ik hoop dat hij zich ook nog aanmeld via forum, en anders zal ik hem antwoorden doorsturen:

Heb zelf aan de carburator van m'n cx 500 geknoeid en ben ten einde raad wie wil en kan hem herstellen en of me een tweedehands verkopen

Met vriendelijke groeten

Curd (Belgie)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 maart 2022 19:40 
hou er rekening mee dat velen zoeken een probleem in carburateur...reden inhouden en zo.
Echter velen weten dat het dus in de dynamo, cdi unit, en ook bougie doppen kan zitten.
Ja, het kan de carburateur zijn, maar vraag altijd eerst wel wat de storing was en waarom zij denken dat de carburateur het is.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 maart 2022 20:54 
Hoi Chantal,

hier niks over, goede carburateurs zijn misschien wat zeldzaam aan het worden.

Maar ze zijn wel te koop, gewoon op marktplaats bv. deze (klik). Zoek gewoon even op cx500 carburateur. Kost wel wat ja ....

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 maart 2022 22:45 | Aangepast door: erikcx 
deze
of deze
De een zeker goedkoper, ander denk ik ook....

Wat een prijs Frans!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 maart 2022 10:49 
@Eric

Ja, goedkoop is het niet, beetje toeval want ik heb er zomaar eentje van MPL gepakt, ik heb nergens aandelen. Die zijn dan wel (volgens opgaaf) goed gepoetst en met verse onderdeeltjes bestukt - hopelijk dus goed. Wanneer je een set bij een sloper/demontagehuis koopt is er een goede kans dat ze ook niet meer echt fris zijn en daarmee is iemand die ze koopt om een probleem op te lossen ook niet geholpen.

Blijven toch een beetje lastige dingen die carburateurs,en de kwaliteit van de revisie setjes loopt ook nogal uiteen. Als je een set carbs bij de sloper koopt, twee (hopelijk) goede revisie setjes en wat ultrasoon kosten rekent ben je ook al aardig wat kwijt. Ik heb één vers overhaalde reserve set en een bak vol carburateur puin maar niks goed getest

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 maart 2022 18:46 
ik heb momenteel ook twee hele nette goede mooi opgebouwde carburateurs liggen, een op de cx500 en een op de gl500. Beide carbs rijden heerlijk. Echter er is een vervelend probleem. Al sik bij stoplicht sta zakt het toerental naar beneden. Wat ik ook stel, het is op de snel stationair, of het zakt weg. Ik word er gek van. Ik ben bang dat de gasklep as versleten is, te veel speling. Het is toeval dat ik op twee motorfietsen tegelijk een probleem heb. Vaak weet ik wel wat de oorzaak is, maar deze keer dus niet. Ik wordt er gek van.
De grap is, zet ik een andere set carburateurs er onder, dan werk het wel goed. En ik kan niet zien waar het probleem zit.

Dus goede carbs, beginnen ook minder vaak voor te komen in het wild. En een beetje goede nette schone opgeknapte met nieuwe onderdelen, kost je minimaal al 150 euro....
Dus, vroeger voor een paar tientjes, dat is niet meer.

Tip, monteer geen 112, en 78 sproeiers, maar 115 en 80... Loopt net even wat mooier.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 maart 2022 13:32 
Of je rijdt even naar Woesthoff in Brummen. Of je bestelt het online.

https://www.motorparts-online.com/nl/honda/cx-500/1977-1985/carburateurset/201326363?fd=1

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 18 maart 2022 15:18 
Het gaat om carburateurs die van/voor een Belg zijn. "Even" naar Woesthoff rijden zit er niet in. Maar voor €10 verzenden ze de spullen ook.
Na zijn "noodoproep" via de mail, en onze reacties hier en via zijn mail, heb ik niks meer van hem gehoord.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carburateurs

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven