Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen wederom lek

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 5 mei 2022 00:41 
Sorry, ik bedoelde de plaatjes die op de klauw zelf zitten, niet die tussen de blokken en de zuigers. Die op de klauw moeten voorkomen dat de (stalen) blokken in slaan op de klauwen zodat de blokken niet vrij kunnen bewegen. Die kan je er beter wel op doen (vind ik) ook al zal 't meestal wel werken zonder.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 5 mei 2022 07:56 
Ow die zitten er inderdaad wel gewoon op, tenminste neem aan dat je die hoekplaatjes bedoelt... heb verder in elk geval niets weggelaten, enkel die tussen de zuiger en remblok.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 7 mei 2022 14:54 
Nou vandaag 60-70 kilometer gereden. Na +- 1km begon hij te piepen onder het rijden, even rem aantikken en het was weg.... Daarna heeft ie dat 30km niet gedaan, om het daarna weer heel even te doen, zelfde oplossing daarna weer 30 km niet...

Ondertussen veel remmen, het piepen tijdens het remmen is wel grotendeels weg, dus de anti-piep plaatjes waren daar wel het probleem.

Ook stoppen zonder remmen, best moeilijk nog, en daarna voelen aan de remmen: niet warm, je zou dus zeggen dat het niet continu aanloopt?

Of het hele hoofd probleem nu is opgelost.... Geen idee... wat een geneuzel.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 21 mei 2022 09:53 | Aangepast door: certifiable 
Helaas.... Rechts lijkt nu droog, maar nu is links weer lek! Overigens ook zo lek dat het gewoon lekt terwijl ie stil staat, hij staat namelijk al een week in de schuur en eergisteren was ie nog niet zo nat en nu echt nat-nat.

Iemand nog een briljant idee?
Kan wel weer alles uit elkaar halen en nieuwe rubbers halen en/of nieuwe zuigers in de hoop dat de toleranties dan beter zijn en dat het dan toevallig dicht blijft, leuk al die aftermarket spullen, maar vraag me toch steeds meer af hoe lekker alles eigenlijk past. Erg goedkoop is het ook niet om even wat te proberen, setje rubbers is 60€, setje met zuigers 100+(?). 'Nieuwe' remklauwen? Remklauwen van een ander type?

Op dit soort momenten krijg ik toch wel gewoon zin in een nieuwerwetse motor... maar een motor met lekke remmen verkoopt ook niet zo lekker

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 21 mei 2022 10:39 
certifiable:
Op dit soort momenten krijg ik toch wel gewoon zin in een nieuwerwetse motor...

Ai, dat gevoel ken ik.
Maar mocht je op de een of andere manier toch een 'warme' band met je CX hebben? Dan niet doen, want je krijgt er toch wel een beetje spijt van.
Achteraf heb ik wel een zitten denken: het geld dat ik extra heb uitgegeven aan mijn Deauville had ik ook kunnen gebruiken om iemand naar alle probleempjes van de CX te kunnen laten kijken....

Harmony,
Hans
( achteraf weet je alles beter )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 21 mei 2022 11:02 
Ja, wel gehecht... maar een motor moet ook vertrouwen scheppen (en betrouwbaar zijn)

Schrijver MAST

Moderator 
#22 | Geplaatst: 21 mei 2022 15:23 | Aangepast door: MAST 
certifiable:
Klein beetje vet op de nieuwe keerring, zuiger er weer in, dat ging soepel, niet veel kracht nodig

Lees ik ergens terug in een eerdere post. Een remzuiger terugdrukken in de cilinder kost normaal wel wat moeite. Misschien dat daar je probleem zit?
Andere remklauwen zou je kunnen doen, maar je weet meestal niet hoe "oud" de onderdelen van een 2e hands klauw zijn. Van een ander type motorfiets zou ook kunnen, als het past qua bevestiging. Maar ook dan heb je wrs "oude" remklauwen.
Aanvulling: zuigers van de originele CX500(1979 general export) hebben hetzelfde nr als van de CBX1000, CB900, GL1100. Ik heb nog niet gevonden wat de afmetingen zijn.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 21 mei 2022 15:35 | Aangepast door: certifiable 
Ja, ergens ben ik dus bang dat dit geneuzel door toleranties komt... maar dit is wel de andere kant nu welke lekt, jaja, ze wisselen af.
Maar als zuiger net iets te smal is, keerring net iets te ruim, dan heb je denk ik dikke pret? Maar het is niet alsof ik Ali onderdelen heb gekocht ofzo.

Ergens zit ik te denken om het zwikje naar een motorzaak te brengen, maar ben ook een beetje bang voor een hoge kostenpost op niets af. (En dit lijkt me toch iets wat prima zelf op te lossen is). Dus tjah uhm, wat is wijsheid? (Zit te denken of ik oude zuigers nog heb om het is op te meten allemaal... -> helaas, die heb ik niet meer)

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 21 mei 2022 15:48 | Aangepast door: certifiable 
Kan natuurlijk ook zeggen dat ik alles bij Cmsnl haal, maar dat is ook een beste rekening stiekem... maar wel de beste gok op de juiste onderdelen?

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 23 mei 2022 14:11 | Aangepast door: Rob1969 
Hier heb ik laatst remzuiger en rubbers vandaan. Wel even heel goed checken dat je de juiste maat hebt want er zitten
verschillende maten zuigers op de CX modellen.

https://www.bts-motorradteile.de/Honda-CX-500-17709/en/brakes/brakepiston/

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 24 mei 2022 17:29 | Aangepast door: certifiable 
Ben alleen bang dat dat precies hetzelfde is als:
https://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_86_92_162&products_id=37896
En die heb ik nu.... dacht ik, of heb ik die hier onder?

Maar vraag me af of cmsnl wat anders gaat leveren.

Nouja dan maar alles weeeer los halen, schoonmaken en weer in elkaar...

Of moet ik deze hebben? Beide hebben zelfde OEM nummer, dus wat is dan het verschil??
https://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_86_92_162&products_id=11592

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 24 mei 2022 18:42 | Aangepast door: Hansv 
De eerste is de CPK103, dacht ik, die is : Diameter 42,8 x Hoogte 41,0 x inw.Diameter 35,5
De tweede is de CPK107, en die is : Diameter 38,2 x Hoogte 35,0 x inw.Diameter 31,2

Duidelijk verschil. De CPK107 moet je volgens mij hebben voor een CX500 (zAB) en dan 2x natuurlijk, links en rechts. Duurde grap

Succes!

Harmony,
Hans.
( die net een oude CX zuiger heeft opgemeten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 24 mei 2022 21:06 
De grotere is voor uitvoeringen met enkele schijf voor (USA ea) en zou eigen onderdeel nummer moeten hebben.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 24 mei 2022 21:21 
Ok, maar die grotere zou ik er nooit in krijgen, dus dan heb ik die kleinere besteld bij Roukema... nog een compleet nieuwe set lijkt me nutteloos. Vraag is dan of cmsnl dan anders is, maar dat verwacht ik niet...

Ga dus alles maar uit elkaar halen en heeeel erg poetsen.

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 24 mei 2022 21:37 
Weet je zeker dat de boel niet lekt bij de nippel waarmee de remleiding op de remklauw vast zit?
Daar horen 2 sluitringen te zitten, 1 aan elke kant van de nippel. Daar lekte het bij mij laatst en pas nadat ik de nippel naar mijn
idee te strak had aangedraaid lekte het niet meer.

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen wederom lek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven