Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen wederom lek

 
 
Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 25 mei 2022 06:52 
Ja, het komt onder de rubberstofhoezen bij de zuiger vandaan, daar onder is het nat.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 26 mei 2022 22:00 
Als je zuigers geen beschadigingen hebben dan moet het probleem aan de cilinderkant zitten.
Ik gok op vuil of corrosie in de groeven waar de rubbers in zitten. Deze moeten goed schoon zijn. Ik neem daar ruim de tijd voor en een spiegeltje is een handig hulpmiddel hierbij. Ook de cilinder moet mooi glad zijn. Bij twijfel haal ik er wel eens een hoonsteentje doorheen.

Als je de originele zuiger en cilinder hebt gebruikt kan het haast niet anders.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 27 mei 2022 08:03 
Nee, zijn dus niet originele zuigers meer... ik dacht 'ik verwen de motor is en ga alles helemaal vernieuwen', dit zijn Tourmax zuigers. Volgens mij is alles wat je koopt van hun tegenwoordig (afgezien via Ali misschien).

Maar gezien de algemene consensus is: poetsen, poetsen, poetsen.... Ga ik maar poetsen! Heb al extra lamp boven de werkbank geïnstalleerd en dan gaan we maar is kijken.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 27 mei 2022 11:48 
Poetsen? Ben ik in het FSM nog niet tegengekomen

Even niet zoveel serieus toe te voegen, maar exact wat voor remvloeistof gebruik je en wat voor vet om te monteren?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 27 mei 2022 12:09 
Dot4 remvloeistof, merk weet ik even niet, die blauwe remcilinder vet, Ate.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 27 mei 2022 21:26 
certifiable:
gezien de algemene consensus is: poetsen, poetsen, poetsen.... Ga

Poetsen als in met een klein schroevendraaiertje de groeven van de keerringen schoonkrabben en eventueel in combinatie met een koperborstel op een dremel of een vergelijkbaar apparaat.
HansV had wat maten van de zuiger opgeschreven. Klopt de diameter?
En heb je de originele zuigers nog en zijn die bruikbaar? Misschien is het een idee om die er weer in te zetten.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 28 mei 2022 10:50 
Als ze er van de week uit zijn ga ik ze meten. Nee, helaas originele heb ik niet meer, maar die waren ook best wel roestig.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 28 mei 2022 13:49 
De zuigers zijn 38mm, dus de goede, lijkt mij dan. Het enige wat vaag is, of vind ik dan... de keerkringen zijn 39mm, als ze niet in de remnzitten kan ik ze dus los om de zuiger heen leggen. Als ze in de rem zitten is er wel duidelijk een uitstekende rand voelbaar van het rubber, ze worden dus iets naar buiten geduwd waardoor ze goed afdichten(??). Verder lijken ze ook wat losjes in de rand te zitten of in die zin, heb niet het idee dat ze erg strak zitten.

Rand waar de keerring in zit helemaal schoongemaakt weer, kwam nog wel wat uit, maar echt minimaal, kan me niet echt voorstellen dat dat de oorzaak zou zijn, maar wie weet.

Verder zijn er geen gekke dingen zichtbaar. Zwikkie zit weer in elkaar, maar had niet voldoende remvloeistof, dus dat moet ik nog even halen.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 29 mei 2022 23:31 
Nou, we gaan het zien!
Doet me denken aan een auto die ik ooit gehad heb met trommelremmen met twee remzuigers per trommel. Heeft me liters dot4 en een week of 6 gekost voordat ik hem goed had.
Niet opgeven het is maar techniek, het komt goed!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 31 mei 2022 07:53 
Ja, ben benieuwd! Het kan inderdaad niet moeilijk zijn, maar wel frustrerend.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 6 juli 2022 11:24 | Aangepast door: certifiable 
Jeej! Ze lijken droog te blijven... terugkoppeling duurde even, net is onze zoon geboren, dus kon even niet rijden.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 9 juli 2022 11:15 
Als ik het goed begrijp is er een "nieuwe CXer" geboren!
Hartelijk gefeliciteerd

Groeten uit Apeldoorn
Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#43 | Geplaatst: 9 juli 2022 13:37 
Dankjewel! Ja, zou toch leuk zijn als ie motoren straks ook leuk vind... goede reden om er 1 (of 2 ;) ) extra te hebben in de schuur

Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen wederom lek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven