Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Koelreservoir vervangen

 
Schrijver Maurice
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 aug. 2022 20:05 
Dag allemaal,
Ik ben sinds enkele maanden terug de trotse bezitter van een CX500 1982.
In de jaren 80 was dit mijn eerste motorfiets.
Ik merkte al snel dat het Koelreservoir lekt. Regelmatig vul ik bij.
Ondertussen heb ik een tweedehands reservoir gevonden.
Mijn probleem is dat ik op geen enkele manier het oude reservoir uit het frame krijg.
Wie kent de truc?

Vriendelijke groeten

Maurice
M.v.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 15 aug. 2022 21:10 
Hallo Maurice, het reservoir kan er niet zomaar uit. Het blok zal op zijn minst een stukje naar voren moeten komen. Misschien handiger om te proberen het lek te dichten met kit oid.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 aug. 2022 22:18 
Als je de cardanas aansluiting bij het blok losmaakt, de inlaat spruitstukken los haalt, de uitlaat er af haalt.
Kan je vervolgens alle blokbouten loshalen behalve de bevestiging aan de voorkant boven op het blok.
Op die laatste bout kan je het blok draaien waar door er ruimte komt bij het reservoir.
Met een krik (en houten beschermplaat) kan je het blok gecontroleerd laten zakken en terug duwen.

Lijkt mij de makkelijkste manier om hem te vervangen, hoeft het blok er niet echt uit, maar wel half los....

Succes!
Erik

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 aug. 2022 15:14 
ja.....hierboven leuk neergezet...maar er zijn modellen in omloop waar het echt heel lastig is. En dan is er maar 1 oplossing. Echter het blok moet los!!!, naar voren toe.
Nu moet ik er bij vertellen dat ik het blok kan laten hangen aan takel aan het plafond. En dan is het makkelijk om het blok op hoogte even 10 cm naar voren te laten komen.
En dan kom je er pas bij, er zijn modellen met 2 schroeven, en drie schroeven. en dan heb ik het nog niet over de gl500 uitvoering

Ja, er zijn 2 modellen tankjes in omloop voor de cx500. Vorig jaar achter gekomen. Heel lastig onderwerp en of onderdeel om te vinden.
Maar nu kom ik wel vaker zaken tegen die niet helemaal standaard zijn, maar wel origineel honda.

Alleen al de verschillende achter deksels, daar kan ik ongeveer een stuk of 4 modellen voor terug vinden. Let wel, ik heb het over 1 bestel nummer, oer model cx500
cilinder koppen, per kant een stuk of 6 modellen
voor deksels, ook een stuk of vier.
En het midden blok, een stuk of 6
en dan heb ik het voor de leek nog steeds over de cx500 oer model, en niet de andere modellen.
Maar als je het niet weet, ach dan valt het ook niet op. Dan is alles het zelfde.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Koelreservoir vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven