Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Knipperlichtschakelaar versleten

 
Schrijver certifiable
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 aug. 2022 08:23 
Goedemorgen,

(we gaan van dingetje naar dingetje... werkt het een, stopt het ander.)
Iemand een goed idee?

In de knipperlichtschakelaar zit een wit blokje waar het palletje in valt welke je met de duim bediend.
Duim naar links, blokje naar rechts en andersom. Lekker simpel.

Echter het blokje is (denk ik dan) versleten, dus het palletje gaat wel naar rechts, maar vergeet het blokje mee te nemen. Gevolg is dan (uiteraard) dat de knipperlichten ook niet zoveel doen!

Maar hoe ga ik dat nu weer oplossen? Kan een extra stuurschakelaar halen en die uit elkaar slopen voor onderdelen, maar wellicht dat iemand een beter idee heeft?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 aug. 2022 11:52 
Ik heb die schakelaar wel eens open gehad. Als het inderdaad zo is dat het witte blokje bovenaan versleten is, waardoor / waarbij de opstaande randjes verdwenen zijn, ja, dan is de enige oplossing het vervangen van het schakelaartje.
Maar het zou zomaar kunnen zijn dat het palletje, wat je met de duim bediend, los is gaan zitten. Schroefje controleren, misschien iets bijbuigen, schoonmaken, klaar.

Als het schroefje van het palletje los zit krijg je dezelfde effecten die je beschrijft...

Ik ben benieuwd....

Harmony,
Hans.
( .. zit ook wel eens een schroefje los... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 aug. 2022 22:20 
Bijbuigen is nog wel is een mooie optie om te proberen! Zal hem morgen wel (weer) uit elkaar halen en is bekijken wat een mooie oplossing is (afgezien van alles vervangen), bedankt voor het idee!

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 aug. 2022 12:27 
Ik heb nog wel zo'n L handvat liggen, meen ik. Als je iets nodig hebt, zoek ik het op.

Groet,

Peter van der Schee

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 aug. 2022 11:24 
Ah, dank voor het aanbod!
Ik zal vanavond is even het ding open schroeven en kijken of ik er nog wat van kan maken.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 aug. 2022 18:56 
En gevonden... schroefje welke het hefboompje vasthoud zat los, tjah, dan werkt het niet zoals bedoelt.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 aug. 2022 21:51 
Jij noemt het een hefboompje, ik noem net een palletje....
Hansv:
Als het schroefje van het palletje los zit krijg je dezelfde effecten die je beschrijft...

Maar we hebben het over hetzelfde. Goed dat je het hebt gevonden, scheelt weer een schakelaar aanschaffen....!

Harmony,
Hans.
( als het moeilijk was, zou het niet eenvoudig zijn )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 aug. 2022 08:25 
Haha gelukkig zit het is mee dank!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Knipperlichtschakelaar versleten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven