Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

gevraagd achterveerunit CX500E

 
Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 okt. 2022 22:04 
Omdat mijn achterveerunit verrot is, ben ik op zoek naar een vervangende veerunit.

De veerunit hoeft niet in uitmuntende staat te zijn (monteerbaar is voldoende ) dit omdat deze motor heeft nog geen kenteken heeft. Als deze eenmaal van een kenteken is voorzien ga ik wel een nieuwe kopen (wil namelijk niet heel veel geld steken in de motor zolang er geen kenteken is).

Natuurlijk hoeft het niet gratis, ophalen is ook een optie (mits het enigszins aan te rijden is). De foto in de link geeft de uitgezaagde veerunit weer (de "bruine"). Dacht een vervangende gekocht te hebben, echter als je goed kijkt is de onderaansluiting geheel anders.

En als je iemand weet die deze veerunit kan gebruik, reageren is toegestaan (en ik zal vast verklappen dat hij niet veel gaat kosten ),

thumbs-19
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 okt. 2022 23:59 | Aangepast door: MAST 
Bij Boonstra staat DEZE te koop. Soms heeft Roukama (motorsloop.nl) ze ook. (=stuk duurder...)
En op Ebay.de staan er een paar. De goedkoopste HIER, de duurdere wordt bijna 200 euro voor gevraagd.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jakob

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 okt. 2022 16:54 
Hallo Wim,

Zijn de 500E & de 650E hetzelfde?
Ik heb een nieuwe YSS veerunit onder mijn 650E gezet en heb de achterveer unit nu over.

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2022 17:05 
De 650 en de 500 zijn hetzelfde (en voor jouw idee ik heb al zitten kijken naar een YSS, zijn bij Noud's Motorbazaar ook nog leuk geprijsd en dan ga ik zeker geen 200 E uitgeven voor een tweedehands).

Als er een kenteken is verkregen weet ik wat moet bestellen.

Maar ondertussen zou het super zijn als ik de achterveerunit kan overnemen

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver jakob

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 okt. 2022 00:06 
Wim,

pm gestuurd

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 okt. 2022 16:14 
Hierbij ook in het forum een bedankje richting Jakob.

Er is wat geregeld. Dus mijn project gaat sowieso weer verder (met hernieuwde energie ).

Dus met enige geluk binnenkort weer updates.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver jakob

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 okt. 2022 16:32 
De standaard tekst onder je berichten moet je in ere houden Wim, besmet met N + 1. Benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Succes met je project.

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 okt. 2022 21:23 
Probeer de besmetting beperkt te houden. Mijn garage staat vol (en dat is wel een prettige fysieke beperking). En ondanks dat zit ik regelmatig op Facebook/Marktplaats te kijken naar de "onderkant" van de motorfietsenmarkt (lees ben nog steeds op zoek naar projecten).

En ik weet dat er vast wel weer wat "vers oud ijzer" in de garage komt, Daarbij is het de bedoeling dat er weer een 500 Eurochallenge gehouden wordt (lees het goed, er is nog niets zeker).

En ja, daarvoor is dan weer een project benodigd (en ben een soort al van op zoek). Als het zover is zal het tzt gemeld worden (met waarschijnlijk een link waar dan informatie en foto's zijn).

Een kleine toelichting, mijn werk is veel bureauwerk (achter een bureau achter twee schermen informatie in een systeem 'gieten'). Dus prutsen aan een oude motor is geheel iets anders dan de dagelijkse werkzaamheden. Dus daarmee erg ontspannend.

Ben daarom ook heel blij dat mijn CX project verder gaat komen. En daarvan worden straks wel weer updates gegeven in het daarvoor aangemaakte topic.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 nov. 2022 22:11 
Een berichtje als afsluiting van dit draadje. Veerunit is gemonteerd en het project heeft weer buiten gestaan, in de zon en dat na meer dan 1 jaar op een klein hefbokje in de garage.

En omdat zonder plaatje zo kaal is weer buiten na 1 jaar

Voor verdere ontwikkelingen over deze project CX zie mijn topic over deze CX500E.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 gevraagd achterveerunit CX500E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven