Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voorspatbord verchromen?

 
Schrijver bertus78

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 nov. 2022 19:38 
hallo ik heb een verchroomde voorspatbord er zaten wat beschadegingen op toen ik hem kocht en ik heb geprobeerd ze met een plastic hamer met een zacht kussen eronder uit
te halen dat is redelijk gelukt ( ik heb geen engels wiel maar goed ) nu gaat het spatbord ernstig roesten , omdat hij toch beschadigd is
weet iemand waar je zoiets kan opnieuw laten verchromen ? ( ben bang dat dit erg veel kost meer dan 200 euro word mij te gek ) of dat er andere opties zijn
ik heb ergens gelezen van spuitchroom ?? iemand ervaringen hiermee ?
gr bert

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 nov. 2022 19:39 
oh ja ik heb alle motorslopen in nederland afgezocht en kan geen los spatbord vinden ook niet op marktplaats enzo

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 nov. 2022 21:15 | Aangepast door: brinkcx 
Een fatsoenlijk origineel spatbord is echt zeldzaam, ze roesten nogal en dan is verchromen geen optie meer. Er zijn wel heel redelijke namaak spatborden te koop (geweest? Zie ze nu even niet!)

Maar kijk eens rond in de baai, daar is soms nog wel wat, zie bv hier (klik)

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 nov. 2022 17:31 
ok top frans dank je had ik nog niet gespot heb hem gemailt kijken of het lukt
ik had bij ebay kleinanzeigen gekeken maar schijnbaar niet goed genoeg thnx word vervolgd !

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 nov. 2022 18:33 
hierbij de foto voor spatbord

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 nov. 2022 18:34 
top frans helemaal bedankt ging prima via ebay durf de oude spatbord geen foto van te maken die valt uit elkaar nogmaal top en bedankt voor de tip !
gr bert

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 nov. 2022 18:36 
oh ja incl verzendkosten 52 euro das niet duur vond ik heb mijn vrouw iets anders verteld maar dat is weer een ander verhaal

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 nov. 2022 23:36 
Mijn eigen originele spatbord ligt op zolder te wachten tot ik nog eens een goede CX 33mm voorvork vind. Dat is tenminste niet storend voor de huiselijke sfeer De vorkpoten waren zover ingesleten dat het vervelend werd om mee te rijden.

Voorlopig heeft m'n CX daarom GL500 voorpootjes met plastic spatbord dan maar in kleur geverfd, rijdt prima, maar als je daar nou eens mooi chroom voor had...

Plezier, Frans

(en wat had je dan aan je vrouw verteld dat je met die 200 Euro uit eerste bericht ging doen ? )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 nov. 2022 09:13 
pas op!!!!!!!!
er staat cx500 c bij.
En dit spatbord is vermoedelijk geschikt voor het model waarbij de wiel as aan voorkant van voorpoten zit, en past niet op de honda cx500 met voor ons de gewone voor poten!!!!

Op mijn site heb ik een leuke vervanger staan, marcobecker.nl, en op eerste gezicht zie je niet dat het hier om een yamaha model gaat. Gewoon monteren, en genieten van een mooi spatbord.

Origineel, is niet meer te vinden.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 nov. 2022 14:02 
nee frans ik zij "ben bang dat dit erg veel kost meer dan 200 euro word mij te gek " dat wilde zeggen daarmee kom ik bij mijn vrouw niet weg zal nu bosje bloemen meenemen

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorspatbord verchromen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven