Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Voorstellen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 jan. 2023 09:11 
Als eerste de allerbeste wensen voor 2023!

Mij. Naam is Ron, 53 jaren jong, kom uit de provincie Groningen, en sinds 30 december 2022 eigenaar geworden van een CX500 custom.
Vanaf mijn 18e jaar rijdt ik al motor, maar een jaar of 6 geleden alles moeten verkopen i..vm. mijn reuma.

Nu sinds een goed jaar ben ik 100% arbeidsongeschikt verklaard, en wilde toch graag weer een motor.
Iets aparts, waar goed aan te sleutelen is, en waar nog onderdelen voor te verkrijgen zijn.
Deze CX custom kwam ik tegen in de buurt, en staat inmiddels lekker thuis.

Inmiddels loopt en schakelt de CX goed, nu de verlichting nog even in orde maken.
De remmen..... tja, die doen het! Maar dan constant
Revisie set voor de klauwen en een nieuwe hoofdremcilinder zijn onderweg.

Wanneer dat het allemaal goed doet, eerst een paar proefritje maken, vanaf daar kijken we verder.

Wil de CX graag weer in een zo origineel mogelijke staat terug brengen, dus ben nog wel e.e.a. nodig.
Stuur, zadel spatborden Koplamp, dempers, knipperlichten enzo..

Bedankt voor het toelaten op dit forum, groeten Ron
Hierbij wat foto's.
Zo was hij Brug 1
Brug 2
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 jan. 2023 11:02 | Aangepast door: brinkcx 
Welkom hier!

En ook in Groningen eo. zijn wel de nodige CX spullen te vinden, komt goed en dan komend jaar er lekker mee rijden

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 jan. 2023 11:15 
Komend jaar idd, 2024... zonder gekheid, heb geen haast, wil het gewoon gewoon goed doen, en zonder stress om te moeten rijden.
Per aspera ad astra

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 jan. 2023 12:15 
Welkom bij de club Ron!

Hier is altijd wel hulp voorhanden bij het weer in ere herstellen van jouw Custom.
Fijn dat je hem weer origineel wilt maken. Spatborden zijn niet zo makkelijk meer origineel te krijgen dacht ik maar daar weten sommige leden hopelijk wel mogelijkheden voor.
Altijd hier even wat rondvragen.
Bij voorbaat al veel rijplezier gewenst!
Groeten,
Jaap

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 jan. 2023 15:32 
Naar origineel zie ik ook graag, er is al genoeg naar 't café. In de "diverse overgebleven" kist hier ligt nog een setje Custom achterdempers (origineel, met poetswerk toonbaar, demping als standaard na een jaar of 40) ook nog een grijpbeugel voor achter zadel en ergens nog één of twee knippers dacht ik.

Stuur maar een PB met adres als je het kan gebruiken, je kan 't hebben tegen verzend kosten. Klein CX spul heb ik ook nog wel, maar verder niets Custom-specifiek.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 jan. 2023 19:01 
Dank voor de leuke reacties allemaal.
Tja, ieder z'n ding natuurlijk, maar met dat café racer gedoe blijven er maar weinig originele meer over.... zooooo zonde!
De spatborden van mijn cx zijn gespoten met spuitbussen lijkt het maar niet krom of gescheurd, zullen wel verroest zijn geweest.

@Frans, ik zou graag van je aanbod gebruik maken! Helpt me zéker op de goede weg stuur je wel een pb
Per aspera ad astra

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 jan. 2023 20:20 | Aangepast door: JiMi 
Welkom!
Mijn eigen CX-restauratieproject is al weer 14 jaar geleden, de tijd vliegt
Ik heb hieronder in mijn signature een linkje staan naar het project, wellicht heb je er iets aan.
Succes met jouw project!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ron
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 jan. 2023 22:40 
Ik heb even lopen bladeren JiMi, en idd, daar heb ik wel wat aan
Ik zal ook vast nog wel met wat vragen komen
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 2 jan. 2023 23:34 
Welkom hier Ron. Ik heb van een cx custom nog 2 lamporen met knipperlichten liggen. Zoek je die?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 jan. 2023 08:35 
Welkom hier Ron. Ik heb van een cx custom nog 2 lamporen met knipperlichten liggen. Zoek je die?

Die kan ik zeker goed gebruiken! De hyidige 'lamporen' zijn niet meer te redden, van Frans komen er ook ws nog 2 knippers, dan is die set ook weer origineel

Gr Ron
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 jan. 2023 15:05 
En ik heb maar 1 knipper kunnen vinden, ook nog met wat schade, de rest is blijkbaar al naar iemand anders gegaan. Een knipper relaitje heb ik nog wel, zal ik ook in de doos doen.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 jan. 2023 16:19 
Heel fijn Frans, thanks wie weet wat er nog op m'n pad komt, extra knippertje zal toch moeten lukken
Per aspera ad astra

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 3 jan. 2023 18:17 
Welkom Ron! Mooi dat je het hier gevonden hebt
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 jan. 2023 11:35 
En dan wachten we hier af hoe het met het herstellen van je custom vordert

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 4 jan. 2023 13:02 
Mooi dat er meer mensen een motor origineel willen laten (of terugbrengen naar origineel). Ik heb ook nog wat onderdelen voor een CX500 liggen (eigenlijk hangen).
Gaat om koplamp met knipperlichten en het achterste kunststofdeel.

Als gewenst kan ik wel een foto of meerdere foto's plaatsen.

Heb wel een CX500 staan, maar deze onderdelen ga ik nimmer gebruiken (mijn CX500 is een Euro uitvoering).

Sowieso, succes met de restauratie.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven