Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

cx650C te koop

 
Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 jan. 2023 10:25 
In mijn bezit sinds 2016 en nu is het moment helaas daar.

Aangezien ik ben verhuisd heb ik geen droge warme plek meer voor de CX650C en ik wil hem absoluut niet buiten hebben staan.
Vandaar het besluit om hem te verkopen, ik wil niet dat hij wegroest.

Toen ik de motor in 2016 kocht, was er ontzettend veel werk te doen. Dat was ook het doel, ik wilde een motor leren begrijpen en opknappen.
Gaandeweg heb ik steeds meer veranderd aan de motor, en is het in vijf jaar tijd verworden tot een totaal ombouwproject (sorry, voor alle puristen hier ) waarvan ik heel veel heb geleerd en waaraan ik heel veel plezier heb beleefd. Veel is gedaan met hulp van dit forum, waarvoor dank! De berichten zijn nog allemaal terug te vinden. Het blok is niets aan veranderd, alleen onderhoud aan gedaan.

De volgende zaken zijn oa aangepakt:

achterdekselpakking vervangen (door MarcoB)
diverse pakkingen in blok vervangen (door MarcoB)
distributieketting + spanners vervangen (door MarcoB)
waterpompseal vervangen (door MarcoB)
uitlaatbocht rechts gelast (door MarcoB)

voorpoten opnieuw verchroomd (door Koeman motoren)
voorvorkkeerringen vervangen (door Koeman motoren)
nieuwe dynamo (door Koeman motoren)
nieuwe remleiding (door Koeman motoren)
voorrem gereviseerd (door Koeman motoren)

balhoofdlagers vervangen
nieuwe radiateur
nieuwe koppelingskabel
nieuwe gaskabel
nieuwe accu (Intact YB14L-A2 Gel Accu)
elektra opnieuw gesoldeerd
startmotor gereviseerd

Tank opnieuw gespoten (door kleinedeuk.nl)
Diverse onderdelen gepoedercoat (door Hil-coatings)

Hij is nog niet helemaal af. Er moet eigenlijk een ander zadel op. De knipperlichten achter moeten worden aangesloten. Hij heeft nieuwe olie + filter nodig. Optisch kunnen sommige dingen beter. Kom gerust kijken, ik kan er van alles over vertellen. Deze motor verdient een eigenaar die er net zoveel tijd en moeite in kan steken als ik de afgelopen vijf jaar heb gedaan.

Ik ben benieuwd of er hier interesse is, voordat ik hem op verkoopsites aan ga bieden.

De motor staat nog in de berging van mijn oude woning in Bussum en kan dus daar bekeken en gestart worden.

Ik hoor het wel!

Groet Marco

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 jan. 2023 10:40 

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 jan. 2023 11:36 
Tja.
Het zou handig zijn als je ook de vraagprijs vermeldt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 jan. 2023 14:15 
Zoveel vervangen en vernieuwd en dan blijft dit over??

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 jan. 2023 16:20 
Hans

Ja, die vraagprijs....Dat vind ik lastig te bepalen, vandaar even zonder voor nu.

Maar ik sta open voor suggesties!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 jan. 2023 12:38 
Beste Marco,

Ik denk dat bij deze club er voor deze CX niet echt een markt is.
De reacties op een verbouwde ontmantelde CX zijn meestal negatief.
Maar ieder zijn eigen ding, er zijn vast liefhebbers voor te vinden.
Een originele CX 650C is redelijk zeldzaam aan het worden en misschien wel meer waard.

Vr.gr. Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 6 jan. 2023 14:39 | Aangepast door: coenox 
Ik kan een goede verbouwing wel waarderen, zeker als het een keuze is tussen slopen of verbouwen. Bij een 650 C doet het wel een beetje pijn moet ik zeggen, aangezien ze zo schaars zijn. Maar uiteindelijk is het aan iedereen om dat te doen met zijn of haar motor wat hen goed dunkt. Zelf wil ik altijd een motor waarmee ik afstanden kan reizen en (kampeer)spullen mee kan nemen. Gaat bij deze niet lukken.

Ander punt is wel dat iedereen hier vaak al van één of meer motoren voorzien is.

Wel al veel aan gedaan, deze motor. Zeker een pluspunt. Succes met de verkoop, Marco!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MarcoV
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 jan. 2023 10:11 
Bedankt voor de adviezen heren! Fijn om wat context te hebben. Toen ik de motor kocht was hij totaal verwaarloost en wilde ik hem graag nieuw leven inblazen. Dat bleek met originele onderdelen snel al niet haalbaar, omdat ze heel lastig of duur te krijgen zijn/waren. De keuze om te verbouwen kwam dus gaandeweg pas. Een behoorlijke make-over, maar hij rijdt in ieder geval weer! Ik ga er eens rustig over nadenken. Nogmaals bedankt voor het meedenken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cx650C te koop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven