Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project 'mankepoot'

 
 
Pagina  Pagina 3 van 13:  « Vorige  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 16 jan. 2023 08:30 
Gisteren de grabhandle, claxon en het knipper relais van Frans ook gemonteerd πŸ₯³
Als dan binnenkort het stuur en buddyseat komen lijkt het er toch op dat het origineel een stuk dichterbij komt 🀟
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 16 jan. 2023 11:22 
Vanmorgen de kleppen gesteld, distributieketting gespannen en de gasschuif van de carbs bekeken en schoongemaakt.
Theoretisch zou ie nu moeten rijden 😳
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 19 jan. 2023 12:16 
Vandag even wezen buurten bij Borisz in Leeuwarden.
Een hoop info over de CX types en modellen gehad πŸ‘
Het is erg leuk en leerzaam geweest.
Tevens nu m'n knipperlichtenset compleet πŸ₯³ waarvoor mijn dank aan aan Borisz.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 20 jan. 2023 20:25 
Vandaag een leuke verassing gekregen via een kennis.
Een niet van nieuw te onderscheiden origineel stuur, en een keurig nette originele buddyseat
Echt, het begint nu toch wat te worden!

Er staan nog een paar dingetjes op m'n lijstje om het geheel te maken zoals het hoort.
Op mijn custom zitten de verkeerde uitlaat dempers, ik zou de korte moeten hebben, en heb de lange uitvoering.
De Koplamp is gedeukt, en van de Koplamp oren zijn de knipperlicht houders afgeslepen.
Verder nog een voor en achterspatbord, dat zal moeilijk worden las ik, maar er zijn alternatieven.
Dan wil ik in de toekomst nog op zoek naar en tank en zijkappen in de originele lak.

Nu eerst wachten op wat beter weer om een testrit te maken.
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#35 | Geplaatst: 21 jan. 2023 07:53 
Mooi dat het (bijna) weer een rijdende cx wordt. Op marktplaats zag i de volgende advertentie: CX custom onderdelen.
Succes met het verdere werk aan de CX.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 21 jan. 2023 09:36 
Dank voor de tip! Dat is iig de originele kleur πŸ‘ tank en zij kappen lijken redelijk, verder is het volgens mij niet zo heel best meer?
Zal eens contact leggen met de verkoper
Per aspera ad astra

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 21 jan. 2023 10:55 
Misschien kunnen wij ruilen van dempers? Ik heb custom dempers op een gewone tour-CX zitten.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ron
Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 21 jan. 2023 11:30 
MAST:
Op marktplaats zag i de volgende advertentie: CX custom onderdelen.

Ik heb zojuist de detail foto's ontvangen van de verkoper, maar de tank is in slechtere staat als het in 1e instantie lijkt.
Lak is erg beschadigd, roestschade op de randen onder waar ook de lak loslaat, en zou dus ook opnieuw gespoten moeten worden.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 21 jan. 2023 11:36 
JiMi:
Misschien kunnen wij ruilen van dempers? Ik heb custom dempers op een gewone tour-CX zitten.

Da's misschien wel een slim plan
Er staat een merk op mijn dempers, misschien heb je daar wat aan:
JAMA
BSAU 193 T2
E13 4333
E4 89/235 *0015*00
31.5010 N
Lengte is gemeten 65.5 cm

Ze zien er keurig uit.
Per aspera ad astra

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 21 jan. 2023 12:26 
Heb jij WhatsApp? PM me anders even je 06 dan kunnen we foto's uitwisselen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ron
Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 22 jan. 2023 11:25 
Helaas had ik de verkeerde dempers voor je JiMi, ik hoop dat je de juiste nog tegenkomt πŸ‘
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 23 jan. 2023 10:54 
Vandaag is de compressie gemeten van de cx.
Ik weet het, het zou met warme motor moeten, maar het is me te koud om hem warm te rijden πŸ₯Ά

Dus Bougies eruit, en gemeten met gashendel geheel open, en 10⁰c in de schuur.
Linker cylinder 9.2 bar
Rechter cylinder 9.0 bar
Ook nog even getest met wat olie in de cylinders, dit gaf geen verschil.

Volgens mij is dit niet zo heel verkeerd? Er staat 85000 km op de klok, Ik hoor graag jullie mening
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#43 | Geplaatst: 23 jan. 2023 14:53 
In het forum kan je ook zoeken. Zoek je bv op "compressie", dan kom je het volgende verhaal tegen:KLIK.
Bij warme motor zou het vlgs handboeken/ mr. Honda rond de 12 bar moeten zijn.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#44 | Geplaatst: 23 jan. 2023 16:30 
Ah ja...natuurlijk, dank je wel
Even gegoogeld, het zou idd warm 11.72 bar moeten zijn bij warme motor.
Denk dat de gemeten compressiedruk dan acceptabel is.

De cx heeft vanmiddag gelopen! Loopt wat onregelmatig, maar er zit dan ook geen balans pot onder, de vorige eigenaar heeft deze verwijderd denk ik.
Dus nu ook op zoek naar een complete set bochten, collector (balanspot) en dempers.

Kan nu iig verder. Binnenkort de carbs erachter vandaan halen om te reinigen en reviseren. Eerst even zien welke vlotter erin zit voor er een revisie set besteld word.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#45 | Geplaatst: 23 jan. 2023 19:06 
Kon het niet laten vanmiddag, dus de carbs zijn er achter vandaan en heb de vlotters bekeken.
Nu lees ik alleen maar over de zwarte en oranje vlotter, die van mij zijn crΓ¨me/wit πŸ™ˆ
Wie kan me vertellen welke revisie set moet ik nu eventueel zou moeten bestellen? Het betreft een 500C bj 1981
Per aspera ad astra

Pagina  Pagina 3 van 13:  « Vorige  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project 'mankepoot'

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven