Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

moto batt accu

 
Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 jan. 2023 21:28 
Ik had onlangs een motobatt accu gekocht en graag jullie ervaringen erover:
de accu klem wordt er los bijgeleverd en daar was een discussie over.
de klem wordt met imbusbout vastgezet en omdat de pool zacht koper is kun je dit dol draaien.
wat is jullie ervaring hierover en de desbetreffende aansluitingen komen aan andere eind klem.
daar zit een tap in.
het lijkt allemaal iets instabieler als een ouderwetse accu.
trouwens de vorige een landport was maar twee weken oud en toen al defect.
dit merk vertrouw ik dus niet zo, gelukkig wel geld terug van atu.
gr norby
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 jan. 2023 07:37 
Norbert, ik ken de motobatt accu niet. Ik zie op een plaatje bij de producent dat er versies zijn met koperen accupolen waar draad in getapt is. Dat is idd vrij zacht metaal en je zal de boutjes/inbusschroeven niet te hard vast moeten draaien. Maar dat is bij accu's met loden accupolen ook. (Als daar draad in is getapt)
Een nieuwe accu die na 2 weken al defect is, is niet normaal. Goed dat je je geld hebt terug gekregen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 jan. 2023 09:15 
Mijn ervaring met Motobatt accu's is positief. En vastdraaien van elk boutje doe je met beleid. Je weet wat je vast gaat zetten. Een accupool hoeft alleen zichzelf vast te houden. Is niet bepaald een bout die een wiel moeten vasthouden. En als je zit dat de materialen niet gehard staal is is het gewoon werken met "extra aandacht".

Voor de kwaliteit van de Motobatt ze houden goed hun lading vast. Dus je hoeft niet zo snel een accu aan een oplader te hangen. Ook ben je af van dat 'vervelende' slangetje zoals reguliere accu's zit.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 jan. 2023 10:42 | Aangepast door: sieds 
Gebruik al jaren gele Motobatt accu's 12 en 6 volt, AGM accu's en batterij accu's.
De laatste voor de Honda VT 750C van '83 was een dure en vreemd model, had ik nog niet eerder gezien.

Ook met de aansluitingen geen problemen gehad, polen altijd met gevoel aandraaien, vast is vast.
Heb tot nu toe goede ervaringen met AGM accu's van Motobatt en inderdaad Wim, geen druppellader nodig want ze houden de stroom goed vast

AGM Motobatt
.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 jan. 2023 11:18 
Ik gebruik al jaaaaren de MotoBatt accu's in alle motoren. Ik vind ze een stuk robuuster dan de accus die ik daarvoor gebruikte. Nog nooit problemen gehad met de accupolen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 jan. 2023 12:16 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Ik gebruik sinds een paar jaar de MotoBatt in mijn twee motoren. In één woord: perfect. Houden veel langer de spanning vast en de startmotor heeft nog nooit zo snel rondgedraaid. Mijn vijf motorvrienden zijn ook allemaal overgestapt op mijn advies. En ook zij zijn zeer tevreden. Met de polen nooit problemen gehad. En nee, ik heb geen MotoBatt-aandelen
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 jan. 2023 08:34 
norby Motobatt accu's zijn gewoon goed.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 maart 2024 09:40 
Ook ik ben over gestapt naar een Moto Batt accu.
Afgelopen jaar er in gezet omdat de oude mij liet staan.
Wat mij, na installatie, het meeste opviel was de start kracht, de motor gaat zoveel vlotter rond en slaat sneller aan.
Door met koude motor zonder choke te "starten" getest of de snelheid van de start motor minder word, dat gebeurde niet, de motor begon aan te slaan na een tijdje doorstarten.
Dan de winterstop, ik ben gewend dat ik mijn accu 1 of 2 keer aan de accu lader moet hangen waarbij de accu duidelijk geladen moet worden.
Bij deze accu is dat niet het geval, de acculader geeft na een seconde aan dat de accu vol is, zowel midden in de winter als deze week bij mijn eerste rit.
De moto baat heeft de winter door zijn lading 100% vast gehouden.

Helaas geen aandelen van het bedrijf, al lijkt het wel een reclame praatje wat ik hier hou
Nu ben ik benieuwd hoe lang de accu goed blijft, hopelijk duurt het lang voordat ik daar achter kom.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 6 maart 2024 15:39 
Ik heb helaas een slechte ervaring met de Motobatt accu. In de Goldwing van Lieke. Binnen een half jaar was die niet krachtig meer genoeg en toen weer vervangen door een ouderwetse loodaccu. Volgens de verkoper van de loodaccu staan die Motobatt soms te lang in opslag. Maar weet niet of dit waar is. Kan ook zijn dat het niet goed werkt icm de Goldwing. Geen problemen met de polen en de boutjes overigens.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 maart 2024 10:36 
Dan ook mijn twee centen toegevoegde waarde : Gebruik al jaren Motobatt, geen omkijken naar, nooit problemen en ook nog nooit eentje moeten vervangen.

Er zullen ook best andere goede merken zijn, maar ik heb geen testlab, en wat de boer niet kent... Zoveel accu's koop ik nou ook weer niet. Ouderwetse loodaccu's al helemaal niet meer, dan moet je steeds controleren, bijvullen en bijladen en nieuwe kopen, laat maar.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 maart 2024 11:45 | Aangepast door: erikcx 
coenox

Zou het kunnen dat er een verbruiker op de motor aan blijft staan, een klokje of aansluiting voor een navigatie?
Een kennis van mij heeft dat ook gehad, de navigatie aansluiting zat nog aan de accu en heeft hem leeg getrokken.
Bij mij is de navigatie op een schakeldraad van het startslot aangesloten en ik heb er geen last van.
(vaak word de 12V omgevormd naar 5V voor de navigatie, de omvormer verbruikt ook stroom zonder dat de navigatie bevestigd is)

Als dit zo is kan iedere accu leeglopen in de wintermaanden.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 maart 2024 13:07 
coenox:
k heb helaas een slechte ervaring met de Motobatt accu. In de Goldwing van Lieke. Binnen een half jaar was die niet krachtig meer genoeg

Nou heb ik ineens ook die ervaring met mijn CX650C welke startmotor altijd met de eerste rondingen het wat zwaar heeft.
Maar de startmotor wordt nu ook te warm dus er moet vast wat anders aan de hand zijn.
Maar eens een andere startmotor proberen.

Aarde was als een gemodificeerd volgens schema Erik
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Bestuur 
#13 | Geplaatst: 19 maart 2024 01:22 
coenox:
Ik heb helaas een slechte ervaring met de Motobatt accu. In de Goldwing van Lieke.

ik doe al 5 jaar met mijn motobatt in mijn rijdend bankstel,
laatst dacht ik dat ie ''op'' was, maar het bleek niet de accu te zijn....

groetjes werner
(ook geen problemen met de polen, wil er dit jaar naartoe op vakantie)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 moto batt accu

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans Brune ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven