Vanmorgen zijn de carbs gemonteerd en heb ik het vlotternivo gecontroleerd met behulp van een doorzichtig slangetje.
Het niveau staat precies op het pakkingvlak van de vlotterkamer, zowel links als rechts zijn gelijk.
Is dit de juiste vlotter hoogte?
Ik zag dat het overloop pijpje zo'n 10 mm boven het vlotterbakje uitsteekt, en overlopen of lekken doet ie niet.
Het afstellen (volgens het boekje) van de carbs ging wat lastig, er zit geen balanspijp (h-box) tussen de uitlaat, dus loopt ie wat onrustig.
De stationair schroeven staan nu 2¼ slag uitgedraaid,
Hij loopt prima, maar wanneer ik gas geef smoort ie behoorlijk 🤔 kan het zijn dat dit door het missen van de balans pot komt? Dit deed ie nl voor de carb revisie ook al.
Wanneer ie 1 maal voorbij het punt komt dat ie smoort (2500-3000 rpm) word de 9000 rpm makkelijk gehaald zonder ploffen en knallen wat ie eerder wel deed 👍
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"