Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Voorstellen

 
Schrijver DaanCX500
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 maart 2023 21:10 
Hallo iedereen,

Ik ben Daan, 27 jaar uit Amsterdam. Ik ben sinds een tijdje eigenaar van een mooie cx500 uit 78, waar wel nog wat werk aan is.
Gelukkig ben ik technisch opgeleid, dus dat maakt het alleen maar leuker. Had een foto hierbij willen plaatsen maar dat wil nog even niet lukken.

Groetjes

Schrijver Ron
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2023 21:28 
Welkom Daan, het is een niet heel.druk bezocht forum maar wel altijd heel behulpzaam
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2023 23:08 
Welkom Daan.
Als je foto's wil plaatsen kan je het beste even de handleiding doornemen die je bij ' FAQ' kan vinden.
( of KLIK HIER)
Het gaat er in principe om dat je jouw foto ergens op een site hebt staan, en een link naar die site hier zet.
Veel plezier met je CX. Ik ben wel benieuwd naar hoe jouw CX eruit ziet!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2023 23:30 
Welkom hier Daan!

Mooie CX uit 1978 - laat ik er nou toevallig ook eentje hebben! Was ooit ook veel werk aan, valt de laatste paar jaar wel mee

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver DaanCX500
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 maart 2023 07:48 
Bedankt voor de tip Marcel.

CX500 CX500 rood

Schrijver DaanCX500
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 maart 2023 07:49 
CX

[imgs=https://i.postimg.cc/vZ0N0hc9/CX-500.jpg][/imgs]

Schrijver Ron
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 maart 2023 08:08 
Ziet zo op de foto mooi uit! Wat voor werk zit er nog aan?
Per aspera ad astra

Schrijver DaanCX500
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 maart 2023 08:47 
Ja de basis is zeker prima!
Regulier onderhoudt moet gedaan worden, alle vloeistoffen. Wil de kettingspanner controleren. Huidige uitlaat moet passend gemaakt worden, die zit de middenbok in de weg.
Loopt niet helemaal soepel, dus even de carburateurs controleren etc. Kleppen stellen
Heb er laatst al een cdi unit van Marco Becker in geplaatst, daar liep het blok al een stuk mooier op.

Voorvork voelt enorm zacht aan, misschien dat er nog wel de originele ATF in zit. Dus daar wil ik goede voorvork olie in. Heb ook mooie stofhoesjes liggen voor op de vork.
Vork lekt niet dus ja, if it aint broke dont fix it. Wil voor nu alleen andere vloeistof erin.

Voor nu is dat het zo een beetje. Maar wil in de toekomst hem misschien wel customizen, nog niet over uit of ik hem origineel laat.. Weet niet of dat als een doodzonde gezien wordt hier haha

Schrijver Ron
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 maart 2023 09:21 
Een doodzonde misschien niet, maar... ik zou voor origineel gaan
Per aspera ad astra

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 15 maart 2023 14:47 | Aangepast door: coenox 
Welkom Daan,

Ik ben altijd blij met iedere nieuweling, maar vooral als het om jonge nieuwelingen gaat. Leuke motor!

Wat dat customizen betreft: ik ben fan van origineel, maar kan een mooie verbouwing wel waarderen. Aantal jaren geleden was ik bij het beroemde Duitse CX treffen onderdeel van de jury om de motor van het (dat) jaar uit te zoeken. Opdracht was dit keer om tussen honderden CX'en het exemplaar te zoeken dat nog in originele staat was. Dat was dus niet te doen. Na zoveel jaren is er altijd iets niet meer origineel. Ook mijn motoren zijn niet meer origneel, ook al lijkt dat soms nog. Ik vermoed dat de Silverwings vaak nog het origineelst zijn. Maar op datzelfde treffen hebben we ook mooie verbouwingen gezien.

Kortom, het is jouw motor en doe er mee wat je wilt. Overigens zie ik wel de prijzen van de originelen stijgen omdat er al veel verbouwd/verzaagd zijn. Dus mijn tip: wil je een nekkendraaier, breng hem dan helemaal in originele staat terug . Je zou voor die voorvork progressieve veren kunnen overwegen (bv https://www.nr1motor.nl/hyperpro-progressieve-voorvork-veren-set-voor-honda-cx-500.html)

Belangrijkste is dat je plezier aan de motor beleeft, daar gaat het om. Lukt mij al 37 jaar met deze motor.... En kom vooral op het forum als je ergens niet uit komt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven