Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project 'mankepoot'

 
 
Pagina  Pagina 11 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#151 | Geplaatst: 20 maart 2023 22:02 
Succes met je 'basket case'.

En hopelijk ga je ervaringen en ontdekkingen hier delen

En volgens mij is een motorblok in basis hetzelfde. Zit wel een verschil tussen en een gewone CX en een Euro in de ontsteking. Meeste verschil zit in het rijwielgedeelte.

Veel plezier met je verse project.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Ron
Forum Lid 
#152 | Geplaatst: 20 maart 2023 22:41 
Dank je wel Wim. De ontsteking had ik idd al ontdekt, dat is een TI ontsteking met 2 kleine kastjes? Dat zt er iig bij, en volgens mij ook de juiste kabelboom.

Het blok zit deels in elkaar, en lijkt gereviseerd (met bonnetjes) en voor het deel dat nog inelkaar moet zijn de nieuwe delen erbij
Verder een hoop goede en wat minder goede delen, maar een leuk en uitdagend project!
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#153 | Geplaatst: 21 maart 2023 06:49 
De cx weke gisteren gehaald is, heeft als bouwjaar 1984. Maar het betekent alsnog dat er een 'verkeerd' (lees niet het originele) blok bij zit.

Het blok word opgebouwd en dan onder de grijze gezet, dan het originele pc01 blok onder de rode.
De grijze is kwa kleurstelling natuurlijk al niet echt origineel, maak ik van de rode een uitdaging om deze echt zo origineel te maken als mogelijk 😀

Ik zal een nieuw project topic aanmaken voor de liefhebber: "Bits 'n pieces"
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#154 | Geplaatst: 21 maart 2023 10:39 
Bij het nieuwe project zat ook een wimdscherm, deze nu eerst op de grijze gezet samen met de koni schokdempers en de buddyzit.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#155 | Geplaatst: 27 maart 2023 21:11 
Het is even stil geweest, maar ik heb vandaag weer wat gedaan.
De te lange uitlaatdempers zijn nu vervangen door een set originele, korte welke bij de bij de rode zaten.
het lijkt niet veel, maar het was een hoop werk om alles los te krijgen, en de afgebroken bouten uit de dempers te krijgen.
De verhoudingen kloppen nu iig weer
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#156 | Geplaatst: 13 april 2023 10:55 
De voor remmen van de cx zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Afgelopen week heb ik een setje dubbel piston remklauwen op de kop getikt
Dus vandaag de single pistons vervangen door deze dubbele.
Per aspera ad astra

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#157 | Geplaatst: 13 april 2023 12:47 
Heb je al staalflex remleidingen? dat scheelt erg veel.....

Schrijver Ron
Forum Lid 
#158 | Geplaatst: 13 april 2023 16:31 
erikcx:
Heb je al staalflex remleidingen? dat scheelt erg veel.....

Die heb ik idd als 1e gemonteerd, het verschil kan ik niet merken, had voor de montage van de HEL remleidingen nog geen meter op de cx gereden
Per aspera ad astra

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#159 | Geplaatst: 13 april 2023 17:20 
Zelf vond ik het verschil erg groot. Als je rem niet stevig aan voelt kan het zijn dat er ergens zo'n lastig luchtbelletje in je remmerij zit.... via de zoekfunctie vind je er verhalen over en oplossingen voor.....

Schrijver Ron
Forum Lid 
#160 | Geplaatst: 13 april 2023 18:29 
De remhendel voelt mooi hard aan, dat is het niet.
Ik kom van 'moderne' motorfietsen (met abs) naar een cx van 1981 eigenlijk is het gewoon een kwestie van wennen aan een fiets op leeftijd.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#161 | Geplaatst: 14 april 2023 22:05 
Vanmiddag heb ik de beide carbs weer gedemonteerd, het blok liep niet exht heel mooi vond ik, en heb de originele onderdelen er weer in gezet. Dus de 'revisie' ongedaan gemaakt.
En wat denk je? Hij loopt als een zonnetje! Lesje geleerd wat betreft de revisie sets
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#162 | Geplaatst: 15 april 2023 22:52 | Aangepast door: Ron 
Tijdens het weer rijklaar maken had ik nieuwe handvatten geplaatst, maar door de reuma kon ik het gas niet echt lang vasthouden.
Vandaag een set dikkere, lijkt op schuim, handvatten gemonteerd. Eens kijken of dat beter gaat.

De valbeugels heb ik er weer af gehaald, heeft geen meerwaarde voor mij (lijkt wel leuk) maar zit me in de weg.

Verder wil ik nog eens kijken naar de koppeling, die van het andere project gaat zoveel lichter! Dat zou wel een flinke winst zijn in het rijden.
Per aspera ad astra

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#163 | Geplaatst: 15 april 2023 23:38 | Aangepast door: erikcx 
Ron:
maar door de reuma kon ik het gas niet echt lang vasthouden

Kan dit hulpstuk uitkomst bieden (of iets soortgelijks)?

De manier waarop de koppelingskabel loopt en de lengte maken erg veel uit! Een bochtje extra, zeker een scherpe bocht en de koppeling gaat zwaar. In een mooie vloeiende lijn van hendel naar koppeling is erg belangrijk. Soms is de koppelingskabel verkloot door de verkeerde olie te gebruiken voor het smeren, vervangen is dan de remedie...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#164 | Geplaatst: 16 april 2023 01:05 | Aangepast door: brinkcx 
Over handvatten vasthouden : bij lange ritten vind ik 't ook lastig om steeds gas vast moeten houden, heb daarvoor een "throttle stop" ding, van het soort dat ook wel als cruise control verkocht wordt - maar dat is 't dus niet echt. Zie bv. hier (klik) voor wat je op een CX zou kunnen gebruiken. Zo'n flapje beviel me niet, ik heb een geval dat ze dus als "booster" verkopen. Dat werkt redelijk goed, je kan tenminste eens je rechterhand eens even van 't gas nemen.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#165 | Geplaatst: 16 april 2023 08:07 | Aangepast door: Ron 
Dank voor de tips mannen. De gashendel van de rode cx is 32 mm, die van de grijze is 39 mm. Is dus (voor mij) al een stuk verbeterd.

Mijn vermoeden is dat deze beide hulpen dan niet gaan passen op de dikkere handvatten.
In het ergste geval moet ik het stuur dan maar overzetten van de rode naar de grijze, handig als er keuze is

Ik ga iig de cruise hulp bestellen, die kost ook niet zoveel. En ga deze proberen op de dikkere handvatten
De throtle stop kan er eventueel nog bij geplaatst worden.

Ik zal straks de koppeling kabel eens losnemen, zien of er deze zwaar loopt, en eventueel reinigen, smeren en verleggen.
Per aspera ad astra

Pagina  Pagina 11 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project 'mankepoot'

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven